Gå til innhold

Frastjålne varer av butikkansatt?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre ang. Et tema. Jeg har, siden fredag, vært utrolig opprørt.

For en uke siden ca, var jeg på en butikk (kleskjedebutikk) og kjøpte klær til min sønn i en bestemt størrelse. Jeg brukte ca 1500 kr totalt. Da jeg kom hjem og fikk prøvd på gutten klærne, fant jeg ut at jeg faktisk hadde kjøpt en str større enn det han bruker, noe som ville si at jeg måtte bytte inn alt i en str. mindre. Jeg dro tilbake til butikken, fikk byttet alt, men SÅ har det seg slik.. Jeg hadde et møte som jeg måtte på, men var ikke interessert i å ha en stor pose ned klær med meg! (verken før eller etter de var bytta), så jeg spurte om den kunne stå bak disken til jeg kom tilbake, ca halvannen time senere. Fikk da beskjed av hun som var der, at det var det ingen problemer med. Jeg dro og kom tilbake, og det var nå en ny dame der. Jeg spurte etter posen, og fikk beskjed om at nei, der var det ingen pose... Og ikke bare var hun som hadde jobbet der tidligere på dagen ferdig, hun hadde siste arbeidsdag den dagen! De vil verken gi meg navn eller nummer på dama (som jeg jo egentlig forstår), og vil ikke tro meg! Hva gjør jeg? Politianmeldelse? Det var ingen andre enn meg og hun dama i så og si hele butikken.. Hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette må du anmelde dersom du skal komme noe vei, eller snakke med sjefen i butikken!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har du kvittering på klærne? Da må de jo nesten tro deg.

Endret av Fnisu
AnonymBruker
Skrevet

De fleste butikker har overvåkning, så her hadde jeg krevd at butikken gikk igjennom det, Evt fikk de ringe henne og høre om hun hadde satt posen et annet sted!

eller så hadde jeg politianmeldt butikken så politiet måtte gå igjennom overvåkningen!

• Liker 1
Skrevet

Så du hvor posen ble lagt? Avhengig av hvordan kassaområdet ser ut, så kan det hende at posen ble lagt slik at andre kunder fikk muligheten til å knabbe den med seg. I såfall tror jeg ikke du har en særlig stor sak. Selv om det var urutinert av den ansatte, så er jo ikke passing av eiendeler noe du har kjøpt av dem.

Dersom stedet hun la posen på lå slik at kun en ansatt hadde mulighet til å ta den, så ville jeg gått innom butikken en gang til, og dratt til politiet dersom de ikke hører på deg denne gangen.

AnonymBruker
Skrevet

KAN jo vere at noek av de andre ansatte ikke har skjønt grunnen til posen, og hengt klærne på plass igjen i hyllene.....? :klo:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren så frekt.

Få tak i eieren av butikken, og ring ham/henne og fortell at du har handlet for over tusen kroner, fikk lov å legge igjen posen og når du skulle hente den var den ansatte borte sammen med posen.

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk fikk vi ofte spørsmål om dette.

Vi sa klart til kunden at de selv hadde ansvaret for posen, og at den lå bak kassen. Ofte lå den nesten "oppi" kassa sånn at ingen andre enn oss som jobbet der kunne nå bort til den, men noen ganger fikk vi flere på en gang, og da kom noen litt nærmere der hvor andre kunder ferdes - og da kunne jo noen knabbe med seg posen om vi ikke fulgte med et øyeblikk.

(Vi hadde ikke plass på bakrommet/lageret til å ta med alle posene inn der).

Men vi ga i det minste beskjed til kunden om at de selv hadde ansvaret - slik at de selv kunne ta stilling til om de ønsket å ta sjangsen.

Så vidt jeg skjønner av saken her, så har ikke du fått beskjed om at det er en risiko du selv må ta. Da syns jeg faktisk at du skal klage til butikksjefen/ledelsen i kjeden(?) osv.

Greit nok at du ikke kunne få telefonnummeret til den ansatte, men hun som stod på jobb burde da virkelig ha ringt henne selv og spurt etter posen! Det klarer man da fint å gjøre selv om vedkommende har hatt sin siste arbeidsdag der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hun la den inni et skap, hvor de normalt henger av klær. Ingen kunder kommer til der.. Og nei, de kan nok ikke ha trodd at det var klær som skulle henges på plass, hun hang jo en lapp med navnet mitt på den og alt. Åhr! Får dra tilbake og forlange å snakke med sjefen, og om ikke det går så får jeg dra til politiet, utrolig surt!

AnonymBruker
Skrevet

TS dra tilbake på butikken og snakk med sjefen ja. Eller ring dem i ledelsen! 1500 er mye penger!

Fikk du kvittering?

Kansje du kan printe ut fra din nettbank og vise at du har betalt summen, og så kan de sjekke i kassen med dato, samt sjekke overvåkningsvideoen om de har.

Lykke til og fortell hvordan det gikk!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...