Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er midt i en barnefordelingssak. Advokaten har allerede fått innvilget fri rettshjelp for meg,men jeg opplever at advokaten er overarbeidet og driter i saken min. Hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke møte i retten med en så uengasjert advokat.Saken min haster også veldig. Jeg har forresten ny time hos advokaten på onsdag.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Bytt advokat Men er det ikke forsent når jeg allerede har fått innvilget fri rettshjelp?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Gå til advokaten på onsdag. Synes du at jeg skal gå til advokaten som gir faen i saken min? Hva slags svar er det?
Løvetanten Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Du må selvfølgelig bytte, og fri rettsjhelp får du av alle advokater om du først fyller inngangskriteriene.
Belima Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 For all del bytt advokat! Veldig viktig! Jeg hjelper en tidligere (utenlandsk) nabo i en barnevernssak. Hun hadde en advokat i første rettsak som ikke hadde tid til å ringe eller ordentlig være tilstede under møtene på kontoret. Desverre kom jeg veldig sent inn i saken, så vi rakk ikke å bytte advokat før rettsaken. Var under en mnd til den skulle være. I retten hjalp hun overhodet ikke min nabo. Med det mener jeg at advokaten ikke sto opp og snakket hennes sak. Bare var der ved hennes side. Tror at hun med en "ordentlig" advokat hadde vunnet saken den gangen. Nå to år senere, er det så mye som må ordnes opp i og hun må starte helt på nytt, men nå har hun en advokat som gir råd og bryr seg om saken. Gjentar, du kan tape alt på å ha en dårlig advokat. Sjekk litt rundt og spør om hjelp til å finne en ny. Det er mange flinke advokater.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 føler det nett slik jeg også. min advokat tar 650,- for å lese en mail. og sette frimerker på brev. hadde jeg vist at dette var så lite nyttig skulle jeg klart meg uten advokat. skal i retten nå i mai og er spent på advokatens saksføring. må nok gjøre det selv. puh.jeg har ikke rett på fri rettshjelp da jeg er i full jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå