AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Vi skal til Thailand og jeg er helt grønn på ting som har med fly og sånn å gjøre, så jeg er på jakt etter noen tips for å gjøre det enklest mulig! -Har du et flyselskap du anbefaler? -Er det veldig stor forskjell på økonomi og businessklasse? -Stemmer det at man kan få businessklasse billigere om man først bestiller økonomi først og deretter oppgraderer? Eller er dette bare en myte? -Er det noe annet vi bør tenke på/passe på? Jeg har googlet litt rundt og jeg ser at mange skriver at det beste man kan gjøre er å ta en sovetablett når man drar. Men kan man liksom bare gå til legen og si man skal reise med fly og spørre om å få en resept på noe sovetabletter? Takker for de tips og svar som dere kan komme med
Susanne82 Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg reiste med Finnair til Singapore og tilbake igjen fra Thailand. Veldig dårlig fly spørr du meg, flyturen var helt jævlig! Ikke at norwegian f.eks. har så mye bedre fly, men både jeg og venninna mi forventet noe litt bedre enn det vi fikk, når vi tross alt skulle sitte 16 timer i fly. Har hørt av andre at de har samme oppfattning av Finnair. Derimot har jeg hørt veldig mye bra om Singapore airlines, som er kommet i topp på mange kåringer. Neste gang jeg reiser skal jeg nok sjekket opp flyene først, som du gjør nå. Har jeg råd, blir det businessklasse. Sovetablett er kjempelurt og har brukt det ofte på lengre flyturer. Jeg har problemer med søvn så har fått resept av legen pga. søvnproblemene. Men det kan godt hende du får en resept kun på det grunnlaget at du skal ut å reise. Vist ikke er det ikke værre enn at du tar en hvit løgn og sier du er plaget med søvnen for tiden :gjeiper:
pinar Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Thai airways er bra Endret 14. mai 2012 av eplebit
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Skal notere meg Singapore airline og Thai airways Flere tips?
Inx Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Thai Airways er veldig bra og så er det direkte flyvning til Bangkok fra Gardermoen, det er et enormt stort pluss. Det er ikke kjempestor forskjell, du får bedre beinplass, tilgang til lounge på flyplassen og sånt på buisnessklasse, men det betaler du selvsagt også for. 3x prisen på økonomiklasse minst.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Thai Airways er veldig bra og så er det direkte flyvning til Bangkok fra Gardermoen, det er et enormt stort pluss. Det er ikke kjempestor forskjell, du får bedre beinplass, tilgang til lounge på flyplassen og sånt på buisnessklasse, men det betaler du selvsagt også for. 3x prisen på økonomiklasse minst. Ja, jeg såg på det nå, det er helt sykt stor prisforskjell. Ante ikke at det var så pass forskjellig. Det som er er at jeg sliter veldig med ryggen min (prolaps osv) og jeg er redd for at økonomiklasse blir for "trangt" og ubehagelig. Forhåpentligvis er jeg mye bedre i ryggen når vi skal reise, men dette bekymrer meg
reiseglad Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Da hadde jeg lett valgt et flyselskap med kortest mulig reisetid. Thai har som sagt direkteturer fra Oslo, kjappest av alle alternativer. Middels prisklasse vil jeg si, ikke ofte de "popper" opp som billigste alternativ. Finnair er rimerligere, har kun et stopp i Helsinki, du flyr i riktig retning (hvis du har flybytte i London går det masse flere timer pga flybytte, samt at du da har reist i "feil" retning i forhold til klokka) Søk på finn.no/reiser, som stadig finner rimelige alternativer. Finn der de reisene som har kortest reisetid, deretter de billigste av disse. Det pleier å gi brukbare alternativ.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Jeg kan absolutt anbefale Thai Airays. Fløy direkte Oslo-Bangkok, var vel 11 timer ca. Det er 4 "klasser" der, husker ikke hva de heter. Men vi hadde hakket bedre enn økonomi. Og det var det absolutt verdt, bare for den ekstra plassen for bena.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Jeg kan absolutt anbefale Thai Airays. Fløy direkte Oslo-Bangkok, var vel 11 timer ca. Det er 4 "klasser" der, husker ikke hva de heter. Men vi hadde hakket bedre enn økonomi. Og det var det absolutt verdt, bare for den ekstra plassen for bena. Meg som skrev dette. Se her: http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/inflight-services.htm så ser du hva forskjellen er. Vi hadde Premium Economy.
loppekasse Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Slenger meg på denne, så jeg husker disse tipsene til når jeg skal reise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå