Gjest Vena Cava Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Alle forbanna gangene (beklager styggord) jeg kjøper en Mascara,så holder de ikke det de lover. Er så sinnsykt lei. Enten klumper de, eller så er de så bløte og tyntflytende at jeg får edderkoppvipper bare jeg ser på børsten. Fins det virkelig en Mascara der ute som er bra? Og med bra mener jeg en som er litt "seig" i konsistensen slik at vippene får lengde, men ikke for tykk heller, slik at de ikke klumper seg. Ikke har jeg, på mine 10 lange sminkeår, funnet en Mascara som jeg kan si meg fornøyd med. Er det jeg som er kresen, eller har jeg bare valgt feil produkt? Noen mascaratips hadde jeg blitt kjempeglad for. Pris er ikke viktig. Jeg gir halve lønna mi for å finne en jeg slipper å irritere meg over.
Arlandria Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 test ut max factor 2000 et-eller-annet. jeg hater den de første gangene jeg kjøper en ny, for den krever litt teknikk. Jeg tørker av børsten på litt tørkepapir, så det blir.mindre mascara (og klumper) på børsten. Syns det funker på alle mascaraer, men spesielt på slike tykkere som den. :-)
Littleyellow Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde faktisk det samme problem som deg for ikke altfor lenge siden! Det er et pes det å lete etter den perfekte maskaraen. Jeg fant derfor ut at den beste måten faktisk er å bare kombinere maskaraer. Jeg personlig bruker først en maskara som gir lengde (Diorshow iconic), og da får jeg ekstremt lange vipper, men de blir tynne og ikke godt nok fordelt. Dette ordner seg lett om jeg bare bruker L'oreal sin Volume Million Lashes, da får jeg vippene både godt fordelt og den fyldige effekten jeg vil ha. Bruker også Diorshow sin Maximizer Lash Primer for at maskaraen skal holde seg godt på og bli litt enda lengre og fyldigere. Det tar da litt tid å påføre seg maskaraen om morgenen selvfølgelig, men jeg slipper iallfall edderkoppvippene eller tynne øyevipper. Verdt det om du spør meg Håper dette hjalp litt iallfall.
Frua Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Clinique High impact mascara er et ganske safe valg, den gir naturlige separerte vipper men kan også bygges opp til å gi mer volum. Må ikke forveksles med High impact curling mascara siden den er en helt annen type.
iskaffe Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Jeg faller ALLTID tilbake til denne maskaraen! Max Factor Masterpiece Den er ikke dyr, men er allikevel en av de beste jeg har prøvd. Men at en maskara klumper kommer også ann på hvordan du behandler den, og hvordan vippene dine er. Har du tørre vipper vil den klumpe seg lettere, har du mykere vipper vil resultatet bli jevnere. Påfører derfor alltid maskara etter jeg har dusjet eller vasket ansiktet og vippene er litt fuktige. Resultatet er alltid 100% bedre da. Tror også at det er viktig at du ikke "tørker av" maskara rester på selve maskaratuben - men på et papir. Hvis ikke blir det jo automatisk klumper på børsten. Noe annet du kan gjøre er å rengjøre børsten når du oppdager at det blir klumper, og tørker av tuben og selve åpningen med papir. Noe annet som jeg har oppdget (ved en tilfeldighet) er at maskaraen blir mye lettere å påføre når den har ligget en stund i varmen. Hadde en gang sminkespeilet på kjøkkenet og maskaraen liggende på kjøleskapet - og den klumpet seg og ble tørr i et kjør. Da jeg flyttet endte jeg opp med å oppbevare maskaraen like under et baderomslys der det alltid var litt varmere enn normalt. Da ble det med ett en helt ny type maskara! Noen vil kanskje mene at det ikke er helt bra med tanke på bakteriedannelse, men har selv aldri hatt noe problem og er kjempefornøyd.
addict Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 volume million lashes sverger jeg til, aldri klumper
Freaky Fly Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Jeg har brukt Max Factor False Lash effect kjempelenge, og liker den veldig godt. Den klumper ikke og det blir som regel ikke stygge vipper. Det er også veldig enkeklt å velge om du bare vil ha normal mengde maskara eller om du vil legge på og legge på så du får lange, fine vipper, uten at det blir stygt. Når den er ny er den litt vanskelig da, jeg synes den blir lettere når den ikke er helt full lenger. Men tørkepapirtrikset noen her skrev om kan jo sikkert funke Legger til at jeg tror maskara er veldig forskjellig fra person til person. Ikke sikkert at denne maskaraen passer for deg, men for meg er den helt perfekt Endret 14. mai 2012 av Freaky Fly
Gjest Vena Cava Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Takk for alle svar Jeg gikk på ebay, og fant en som visstnok hadde fått mye skryt; Tarte lights camera lashes, og Primer i samme merke. Håper det funker! Her sett litt på youtube om disse så litt håp har jeg False lash effekt har jeg faktisk prøvd. Og den er en av de bedre innenfor billigmerkene syns jeg. En av dere nevner dette tørre vipper. Mine er kanskje litt stive og lite bøyelige når du sier det. Men å legge Mascara på fuktige vipper funker ikke her.... Fins det ikke noe fuktighetsgivende produkt man kan bruke på vippene før man legger seg om kvelden, f.eks arganolje eller noe lignende? Endret 14. mai 2012 av Muff.
Freaky Fly Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Det er mange som smører vippene sine med vaselin før de legger seg har jeg hørt
Gjest BabyBlue Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Jeg kombinerer to mascaraer - en tradisjonell børste som gir mye volume (f.eks hypnose fra lancome) og en som er ment for å separere vippene og som kun gir lengde (de typiske gummibørstene er gode til det, f.eks masterpiece max fra max factor)
Gjest Tigress Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Eg likar best slike med gummibørste: Max Factor Masterpiece, Maybelline One By One (men den gjer ikkje så mykje volum) eller L'Oreal Millionize. Ellers er Max Factor 2000 Calories overraskande bra, eg prøvde han for første gong no i desse dagar og er veldig imponert.
Gjest Eira Sofie Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 denne mascaraen er helt fantastisk bra den er fra eyeslipsface(elf) http://eyeslipsface.no/ den klumper utolig lite og anbefales på det sterkeste... flere av de jeg kjenner har den og bruker den tilvanelig... DEN KLUMPER IKKE !! <3 jeg lover deg at den er bra... bare PRØV DEN <3 http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~118.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå