werty Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hei! Jeg skal begynne å strikke, etter å ha hatt et opphold siden barneskolen:) Hvis jeg f.eks skal begynne med et skjerf for herre..hvor mye garn trenger jeg, og hvilken type trenger jeg. Kan ikke klø! Er det noen som vet om en forklaring på hvordan man lager masker? husker ikke hvordan jeg gjør det..
Niennas Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Det beste er nok bare å gå i en garnbutikk og kjenne etter selv. Babyull er jo veldig godt og mykt, men også dyrere enn f.eks. vanlig ull. hvor mye garn kommer ann på hvor langt skjerfet skal være, og hva slags garn du bruker.
Øydis Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Alpakka og merinoull er iallfall to myke og varme garntyper du kan gå i garnbutikken og tafse litt på. Om du er usikker på om du har nok garn, kjøp mer enn nok og du har starten på garnlageret ditt! I noen butikker kan man vel også returnere ubrukte nøster, men spør om det før du kjøper førti stykker. Evt kan du gå for en farge og en garntype som garnbutikken helt sikkert vil føre en stund, så kan du alltids gå tilbake og kjøpe mer. Da kan det hende du får en ørliten fargeforskjell pga forskjellige innfarginger i garnet, men som regel er ikke forskjellen særlig stor. Når du har valgt garnet ditt, kan du spørre personalet i butikken om hvor mye de tror du trenger, det avhenger litt av hvor tykt garnet ditt er. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå