Gå til innhold

Enkelt bryllup, vil ta med alle gjestene på resturant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker et lite og enkelt bryllup, og hadde det ikke vært for at familien hadde blitt enormt skuffet hadde reist vekk og giftet oss bare vi to alene :) Så vi tenkte å ha en enkelt vielse i en liten kirke, dra til en resturant og spise en tre-retters middag for så å dra hjem til oss å spise kake og drikke kaffe. Vi blir bare aller nærmeste familie, ca mellom 15-20 personer, 5 stk er barn i alderen 1-15.

Holder på med budsjettoversikt, og føler jeg har oversikt over det meste, men er så usikker på hva middagen koster. Vi har ikke bestemt sted enda, har heller ikke vært i kontakt med eventuelle steder. Vi hadde håpet å kunne få sitte i en avskjermet del av en resturant å bli servert en god middag. Men hva koster dette mon tro? Noen som vet? Vi vil bare ha "enkelt" mat som f.eks lammestek + forrett og dessert.

Vi skal ikke ha noe stort selskap, vi vil liksom at middagen skal foregå som et vanlig resturantbesøk, bare at vi er mange, hehe. Om noen skjønner.. Men jeg regner med at vi får nok god hjelp av resturanten vi velger å gå for, men tenkte å bare spørre for å få en pekepinn på hva slikt koster. Takknemmelig for alle hjelp! Og kom gjerne med erfaringer om noen har gjort noe lignede:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos de jeg har tatt kontakt med ligger prisen pr kuvert på 500-700 kroner for forrett, middag og dessert. Det er da eksklusiv all drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker et lite og enkelt bryllup, og hadde det ikke vært for at familien hadde blitt enormt skuffet hadde reist vekk og giftet oss bare vi to alene :) Så vi tenkte å ha en enkelt vielse i en liten kirke, dra til en resturant og spise en tre-retters middag for så å dra hjem til oss å spise kake og drikke kaffe. Vi blir bare aller nærmeste familie, ca mellom 15-20 personer, 5 stk er barn i alderen 1-15.

Holder på med budsjettoversikt, og føler jeg har oversikt over det meste, men er så usikker på hva middagen koster. Vi har ikke bestemt sted enda, har heller ikke vært i kontakt med eventuelle steder. Vi hadde håpet å kunne få sitte i en avskjermet del av en resturant å bli servert en god middag. Men hva koster dette mon tro? Noen som vet? Vi vil bare ha "enkelt" mat som f.eks lammestek + forrett og dessert.

Vi skal ikke ha noe stort selskap, vi vil liksom at middagen skal foregå som et vanlig resturantbesøk, bare at vi er mange, hehe. Om noen skjønner.. Men jeg regner med at vi får nok god hjelp av resturanten vi velger å gå for, men tenkte å bare spørre for å få en pekepinn på hva slikt koster. Takknemmelig for alle hjelp! Og kom gjerne med erfaringer om noen har gjort noe lignede:)

Ta kontakt med flere resturanter. Be om pris på den retten dere ønsker. Spør hvor mye de kan gå NED i pris for x antall dere blir. Det er forhandlingsrom. De er glade for større selskaper.

Vi gjorde det på samme måte. Vi var 20 stk i resturanten. Siden middagen var fra kl 15,så stengte de resturanten i to timer. Det var svært syns jeg.

Vi har senere hatt selskaper på div hoteller. Alle hoteller har "småstuer" eller kan dele opp store lokaler i mindre. Bla var det store lokalet delt opp i tre med vegger da vi hadde konfirmasjon,så det var tre konfirmasjoner der. PÅ grand har de småstuer til mindre sammenkomster. Der har vært alt fra minnestund,småbryllup,bursdager. Blir litt friere om man har rommet alene syns jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp tatt en runde undersøkelser på dette på restauranter i Oslo og Akershus. Prisene ligger på 450 og oppover pr kuvert for en treretters + alkohol. Samtlige 12 steder jeg har vært i kontakt med oppgir pris inklusive drikke (vin/øl/mineralvann), på 1100 - 1300 pr kuvert. Dette er alle "normale" restauranter; dvs ikke av de dyreste, og ei heller type pizzeria. Man kan muligens forhandle seg frem til en rimeligere pris, men der jeg har undersøkt har de ellers fullt nok, så det er ikke aktuelt å få noe reduksjon i pris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere skal ha med barn, antar jeg at det blir lite alkohol. Jeg ville ha beregnet to glass (et til forrett, et til hovedrett) vin til de voksne gjestene, og regnet ut hvor mange vinflasker dette blir. Flaskepris er som regel rimeligere enn glasspris. Kaffe til dessert. Ellers karafler med vann på alle bordene i tillegg til at gjestene kan bestille seg brus. Da kommer man på ca. 400 per person i drikke, noe som vil tilsi 650 per person om dere går ut fra matprisene til brukeren over.

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere skal ha med barn, antar jeg at det blir lite alkohol. Jeg ville ha beregnet to glass (et til forrett, et til hovedrett) vin til de voksne gjestene, og regnet ut hvor mange vinflasker dette blir. Flaskepris er som regel rimeligere enn glasspris. Kaffe til dessert. Ellers karafler med vann på alle bordene i tillegg til at gjestene kan bestille seg brus. Da kommer man på ca. 400 per person i drikke, noe som vil tilsi 650 per person om dere går ut fra matprisene til brukeren over.

200, ikke 400

Skrevet

Vi var på resturant og satt i eget rom såkalt chambre separee. Vi var 13 voksne og 4 barn det kom på litt over 17000 for 4retters. Da hadde vi ikke satt noen begrensning på drikke så de fylte på til de som ville ha mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...