Jadzia626 Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 1000 kalorier er ganske lite, så det er vel å regne for en sultekur ...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Alltid når man er på lavkalori må man sørge for å få i seg nok næringsstoffer hvertfall. Det er bare tull dette med at forbrenningen settes ned om du spiser mindre, men problemet er at dessto flere kalorier du er i underskudd dessto mer må kroppen kvitte seg med, og ikke bare da fett. Muskler også.
Gjest meh Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Det er bare tull dette med at forbrenningen settes ned om du spiser mindre, men problemet er at dessto flere kalorier du er i underskudd dessto mer må kroppen kvitte seg med, og ikke bare da fett. Muskler også. Nope, når man spiser såpass lite så mistes også mye muskelmasse, muskelmasse forbrenner kalorier konstant så det er ganske selvforklarende at forbrenningen vil gå ned parallelt med reduksjonen av muskelmasse. Til TS: Er du klar over hvor ineffektive slike regelrette sultekurer er når det gjelder å holde vekten nede over lengre tidsperioder? Begynn heller å trene aktivt med ingen eller minimal differans i forhold til ditt normale kaloriinntak, så fremst dette ikke ligger veldig høyt. Endret 13. mai 2012 av meh
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 ok så da burde jeg spise for 1500 kalorier dagen pluss lit trening da? kan ikke trene så hard da det sliter på knærne mine. jeg veier 120 kg og er 172 høy
Lilo87 Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 du kan jo evnt. sjekke ut psmf som en slags kickstart?
Tullepia Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Man bør generelt ikke få i seg mindre enn 1300-1500kcal. Når det gjelder trening, er dårlige knær ingen unnskyldning for hard trening. Svømming er en effektiv treningsmåte som er svært skånsom, sykling er også relativt skånsomt for knærne.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Jeg spiser 1300 kcal om dagen (er 158 høy og veier 60,2 kg), og det fungerer for meg. Hvis du skal ned i vekt må du ha et energiunderskudd, dvs du må forbruke mer enn du inntar. Trening og kosthold må være nøye planlagt. Styrketrening er veldig effektivt, da fettprosenten går ned.
KaDust Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Anbefalte minstedose for kvinner er 1200 kcal om dagen. Du skal helst holde deg over dette.
Redbull Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Elipsemaskin er supert for onde knær Lykke til med vekttap TS! Husk at du skal finne en ny måte å leve på. Spiser du 1000 kalorier kommer du til å gå ned i vekt ja, men hva skjer den dagen du skal spise normalt igjen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå