AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hei! Jeg er ei jente i 20-åra som har trent aktivt intervaller og styrke i 4mnd nå. Målet er synlig six-pack og veltrente, definerte armer. Armene er jeg snart fornøyd med. Følger treningsprogram for mage jeg har fått av PT, som inneholder forskjellige variasjoner av planken og sit-up(Blant annet) Nå strever jeg veldig med motivasjonen da jeg ikke kan se definerte magemuskler når jeg står vanlig og strammer. Jeg kjenner på magen og kjenner helt tydlig at jeg har fått bra med muskelmasse, men vil jo gjerne se dem... Jeg veier ca.55 kg og er ca.168 høy.. Jeg har et barn, kan dette ha noe med saken å gjøre? Vet ikke om det er løs hud eller "flesk"? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å få bort det lille ekstra fettet(det er jo ikke mye, er ganske tynn, men det gjør fortsatt at jeg ikke får den etterlengtede sixpacken) Spiser generellt veldig sunt, men gir ofte etter når jeg får søtsug! Er løsningen å kutte alt mettet fett og sukker..? Evt trene mer intervall? På forhånd tusen takk for svar! Mvh Motivasjonssliter
Quilliam Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Det er vanskeligere å få synlig sixpack med løs hud på magen, jeg vet ikke hva fettprosenten din er men jeg anbefaler å bruke mer vekt når du gjør mageøvelser for å gjøre musklene tykkere istedenfor å fjerne mer fett på magen. Om du for eksempel bare tar situps med din egen kroppsvekt vil dette være veldig vanskelig med løs hud (spørs da selvfølgelig hvor mye løs hud det er snakk om, litt vanskelig å si over en dataskjerm). 1
Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Six-pack ja... Fint å ha mål å oppnå noe som er genteisk bestemt for hvor vidt en kan få eller ei Ha heller mål om å ha en sunn kropp du vennen.
Gjest Daenerys Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Du må ha lav fettprosent for å se magemuskler. Ikke nødvendigvis anbefalt, men det er det som må til
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Takk for svar! Ja, det er ikke lett å si over en dataskjerm, men det er ikke veldig mye, men tydeligvis nok.. Har du forslag til evt øvelser med mer vekt enn min egen? Jeg øker repitisjoner og tid på de øvelsene jeg bruker, det bør også hjelpe? Evt forslag med video/beskrivelser?
Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Takk for svar! Ja, det er ikke lett å si over en dataskjerm, men det er ikke veldig mye, men tydeligvis nok.. Har du forslag til evt øvelser med mer vekt enn min egen? Jeg øker repitisjoner og tid på de øvelsene jeg bruker, det bør også hjelpe? Evt forslag med video/beskrivelser? KJør på! Litt til så får du spiseforstyrrelser. Da blir du lekker ser du
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Six-pack ja... Fint å ha mål å oppnå noe som er genteisk bestemt for hvor vidt en kan få eller ei Ha heller mål om å ha en sunn kropp du vennen. Da jeg var aktiv fotballspiller hadde jeg en bra sixpack jeg var fornøyd med.. Vennen? Har allerede en sunn kropp sånn jeg ser det. Vil bare bli fornøyd med den, vi har vel alle ting ved kroppen vi vil forbedre? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 KJør på! Litt til så får du spiseforstyrrelser. Da blir du lekker ser du Ser at forum fort kan bli skummelt for folk med lav selvbilde, noe jeg desverre alltid har hatt, men som treningen hjelper meg med å forbedre. Jeg har et helt vanlig og sunt forhold til mat, spiser MYE nå som jeg trener mer.Jeg var ute etter konstruktive svar. Noe mer har jeg egentlig ikke å si til deg 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Det er vanskeligere å få synlig sixpack med løs hud på magen, jeg vet ikke hva fettprosenten din er men jeg anbefaler å bruke mer vekt når du gjør mageøvelser for å gjøre musklene tykkere istedenfor å fjerne mer fett på magen. Om du for eksempel bare tar situps med din egen kroppsvekt vil dette være veldig vanskelig med løs hud (spørs da selvfølgelig hvor mye løs hud det er snakk om, litt vanskelig å si over en dataskjerm). Takk for svar! Ja, det er ikke lett å si over en dataskjerm, men det er ikke veldig mye, men tydeligvis nok.. Har du forslag til evt øvelser med mer vekt enn min egen? Jeg øker repitisjoner og tid på de øvelsene jeg bruker, det bør også hjelpe? Evt forslag med video/beskrivelser?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Du må ha lav fettprosent for å se magemuskler. Ikke nødvendigvis anbefalt, men det er det som må til Ok.. Hvor kan man finne ut dette? Hvorfor ikke anbefalt?
Gjest Daenerys Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Ok.. Hvor kan man finne ut dette? Hvorfor ikke anbefalt? Bare å google det, men kort fortalt burde ikke kvinner ha for lav fettprosent, man kan miste mensen osv. Skal du miste fett, er kardio den beste løsningen, sammen med hard styrketrening, altså med vekter.
Quilliam Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Takk for svar! Ja, det er ikke lett å si over en dataskjerm, men det er ikke veldig mye, men tydeligvis nok.. Har du forslag til evt øvelser med mer vekt enn min egen? Jeg øker repitisjoner og tid på de øvelsene jeg bruker, det bør også hjelpe? Evt forslag med video/beskrivelser? Du kan holde vekter som du presser inntil bakhodet ditt, eller så kan du holde de på langt oppe på brystkassen din, det trenger ikke å være mer enn feks. 5kg. Flere repetisjoner gir slankere muskler, har du problemer med å markere muskler burde du gjøre de tykkere ikke slankere. Som andre har nevnt her inne så er ikke sixpack noe spesielt sunt for kvinner, kvinner trenger mer fett enn menn og burde ikke gå noe spesielt under 12% kroppsfett over lange perioder, men det er helt greit å feks. ha i sommerferien. Dette er også en god grunn til å få tykkere muskler istedenfor slanke muskler som kvinne om du vil de skal være synlige, får du tykkere magemuskler kan du ligge på en sunn fettprosent og ennå ha de synlige. Du kan dra på et treningsenter å spørre om noen ansatte vil hjelpe deg å måle fettprosenten din, om du for eksempel ligger på 15-16% kan du godt prøve å slanke deg litt til før du begynner å legge på vekter i treningen din. Fettprosentmålere som du kan for eksempel kjøpe på nettet er vanligvis veldig dårlige (med mindre du ikke har noe imot å punge ut en god sum).
Tullepia Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Hei! Jeg er ei jente i 20-åra som har trent aktivt intervaller og styrke i 4mnd nå. Målet er synlig six-pack og veltrente, definerte armer. Armene er jeg snart fornøyd med. Følger treningsprogram for mage jeg har fått av PT, som inneholder forskjellige variasjoner av planken og sit-up(Blant annet) Nå strever jeg veldig med motivasjonen da jeg ikke kan se definerte magemuskler når jeg står vanlig og strammer. Jeg kjenner på magen og kjenner helt tydlig at jeg har fått bra med muskelmasse, men vil jo gjerne se dem... Jeg veier ca.55 kg og er ca.168 høy.. Jeg har et barn, kan dette ha noe med saken å gjøre? Vet ikke om det er løs hud eller "flesk"? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å få bort det lille ekstra fettet(det er jo ikke mye, er ganske tynn, men det gjør fortsatt at jeg ikke får den etterlengtede sixpacken) Spiser generellt veldig sunt, men gir ofte etter når jeg får søtsug! Er løsningen å kutte alt mettet fett og sukker..? Evt trene mer intervall? På forhånd tusen takk for svar! Mvh Motivasjonssliter Jenter skal ha et naturlig lager med fett for å være sunne. Dette innebærer at en synlig sixpack så å si er umulig å oppnå og ikke noe å trakte etter om man skal ha både en sunn og en veltrent kropp. Det at du har fått et barn kan være med på å hindre deg i å nå målet (litt løs hud), men det kan også hende at kroppen din rett og slett ikke vil kvitte seg med det naturlige fettet du skal ha. Du bør innstille deg på at en synlig sixpack er noe du kun skal ha i perioder, for eksempel på sommeren, mens resten av året bør du la det naturlige fettet være til stede for å holde deg sunn og frisk. Du bør også innstille deg på at dette kanskje ikke er oppnåelig, nettopp på grunn av kjønn og på grunn av barnefødsel (løs hud). For å oppnå sixpack må du trene mye kardio, kanskje løpe en mil nesten hver dag. Snakk med PT så du får gjort dette på den sunneste og tryggeste måten under kyndig veiledning, og prøv å finne andre mål for å holde motivasjonen oppe (fart, utholdenhet, styrke osv). Pass også på kostholdet, det må være velbalansert og rikt på næring og du må holde deg borte fra sukker og usunt fett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå