Gå til innhold

jogge ca 200 m - gå ca 200 m..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg øke kondisjonen bra på å utføre dette? Jeg er dårlig trent.

Eller er det noe annet som er lurere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil vel øke kondisjonen med det ja. Sakte med sikkert. Litt er bedre enn ingen ting, og du kommer nok til å merke progresjon uansett :)

Skrevet

Ønsker å oppå så god kondisjon at jeg kan jogge en lengre tur. Vil jeg kunne nå det, ved å gjøre som jeg gjør nå, bare at jeg øker hastighet og lengde på joggingen etterhvert?

Skrevet

Ja, det vil du :) Du kommer etter hvert til å merke at 200 meter blir alt for enkelt, og da er det bare å pushe på og løpe enda litt lengre. Sånn kommer det til å fortsette så lenge du trener kondisjon med jevne mellomrom :) Gled deg over å kjenne at kroppen din mestrer mer og mer, og at du klarer du også! Det gjør i allefall jeg :rodmer:

Skrevet

Hvis du vil ha et program som gjør all planleggingen for deg, så prøv couch to 5 k - google couch25k. Det fins apper, podcaster og skriftlige utgaver av samme program, som tar deg fra helt utrent til å jogge 5km på et par måneder :)

Skrevet

Absolutt :)

Jeg begynte med 4 x 4 intervaller og har merket stor forskjell. Tidligere orket jeg å løpe fem minutter før jeg ga meg. Men etter å ha løpt intervaller, har jeg fått opp kondisjon og i går jogget jeg i en halvtime i strekk. Det hadde jeg aldri orket f.eks i fjor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller løpt på tid isteden for meter, f.eks løp 1 min, gå 2 min (kjør 5-6 løpeintervaller, og husk god oppvarming: gå fort i 15-20 min før du begynner joggingen)

I begynnelsen bør du ikke gjøre dette mer enn 2-3 ganger i uken. De andre dagene bør du bevege deg, gå en tur f.eks. Trenger ikke være mer enn en halvtime om dagen!

Skrevet

Så lenge du pusher deg selv til å løpe så lenge du orker (i løpet av hele treningen, ikke nødvendigvis hver eneste gang du slår over i jogg) så vil du bli bedre og kunne jogge mer og mer. Men du må pushe deg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...