Gjest yojo Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Vil jeg øke kondisjonen bra på å utføre dette? Jeg er dårlig trent. Eller er det noe annet som er lurere?
Celestia Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Du vil vel øke kondisjonen med det ja. Sakte med sikkert. Litt er bedre enn ingen ting, og du kommer nok til å merke progresjon uansett
Gjest yojo Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Ønsker å oppå så god kondisjon at jeg kan jogge en lengre tur. Vil jeg kunne nå det, ved å gjøre som jeg gjør nå, bare at jeg øker hastighet og lengde på joggingen etterhvert?
Celestia Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Ja, det vil du Du kommer etter hvert til å merke at 200 meter blir alt for enkelt, og da er det bare å pushe på og løpe enda litt lengre. Sånn kommer det til å fortsette så lenge du trener kondisjon med jevne mellomrom Gled deg over å kjenne at kroppen din mestrer mer og mer, og at du klarer du også! Det gjør i allefall jeg
Dragonfly84 Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Hvis du vil ha et program som gjør all planleggingen for deg, så prøv couch to 5 k - google couch25k. Det fins apper, podcaster og skriftlige utgaver av samme program, som tar deg fra helt utrent til å jogge 5km på et par måneder
Sailor Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Absolutt Jeg begynte med 4 x 4 intervaller og har merket stor forskjell. Tidligere orket jeg å løpe fem minutter før jeg ga meg. Men etter å ha løpt intervaller, har jeg fått opp kondisjon og i går jogget jeg i en halvtime i strekk. Det hadde jeg aldri orket f.eks i fjor.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Jeg ville heller løpt på tid isteden for meter, f.eks løp 1 min, gå 2 min (kjør 5-6 løpeintervaller, og husk god oppvarming: gå fort i 15-20 min før du begynner joggingen) I begynnelsen bør du ikke gjøre dette mer enn 2-3 ganger i uken. De andre dagene bør du bevege deg, gå en tur f.eks. Trenger ikke være mer enn en halvtime om dagen!
Geparden Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Så lenge du pusher deg selv til å løpe så lenge du orker (i løpet av hele treningen, ikke nødvendigvis hver eneste gang du slår over i jogg) så vil du bli bedre og kunne jogge mer og mer. Men du må pushe deg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå