Gå til innhold

Thriller/skrekk anbefalinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått tom for alternativer.. Finner lenger ikke noen bra thrillere og/eller skrekkfilmer. Leter veldig mye, men til ingen lykke.

Noen som vil tipse om bra filmer? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere sett "The descent" og "the descent2" ?

Skrevet

The Orphan, Saw og The Cabin In the Woods (går nå på kino).

Gjest NerdMedSverd
Skrevet (endret)

Er ikke spesielt kjent med skrekk opplegg, men kan anbefale noen få filmer. Psycho (1960), Antichrist (2009), The Shining (1980), Alien (1979), The Thing (1982), Häxan (1922), Begotten (1990). I tillegg er serien Riget (den danske versjonen, laget av Trier) noe av det skumleste og mest creepy jeg har sett.

edit: Glemte helt Eraserhead (1977). En av mine favorittfilmer uavhengig av sjanger, fantastisk bra.

Endret av NerdMedSverd
  • Liker 1
Skrevet

The Others.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Flere? :popcorn:

Skrevet

Er ikke spesielt kjent med skrekk opplegg, men kan anbefale noen få filmer. Psycho (1960), Antichrist (2009), The Shining (1980), Alien (1979), The Thing (1982), Häxan (1922), Begotten (1990). I tillegg er serien Riget (den danske versjonen, laget av Trier) noe av det skumleste og mest creepy jeg har sett.

edit: Glemte helt Eraserhead (1977). En av mine favorittfilmer uavhengig av sjanger, fantastisk bra.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på den!

Skrevet

Jeg tror min favorittriller er "Funny Games U.S" Ikke typisk thriller, men den er veldig creepy og spesiell, og bra. Men ja.. sær :P

trailer

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på den!

Henger meg på og sier den er bra.

Skrevet (endret)

Riget, ja. Veldig bra serie! Creepy, morsom og litt surrealistisk. Minnet meg nesten litt om Twin Peaks. Ikke i handling, men stemningen.

Endret av Tabris
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Prøv "Insidious" fra 2010!

En grøsser av godt, gammelt merke som går sine helt egne veier!

Skrevet (endret)

Eraserhead er hinsides. Det krever en spesiell state of mind for å komme inn på filmens frekvens. Veldig sært, men fantastisk når det først funker. Og hva kan man forvente av David Lynch? =)

Støtter oppunder Psycho av Hitchcock og The Shining av Kubrick.

Alle de kan virke noe sære så hmm.. nyere mainstream.. The Others og The Sixth Sense. Ikke skrekk, men en creepiness som funker på de fleste av oss.

BØ!

Endret av ohm
Gjest Candy Pie
Skrevet

Noen som vet om noen bra skrekkfilmer med SPØKELSER eller gjenferd om du vil. Er så lei de filmene hvor en gjeng ungdommer drar på tur og forsvinner en etter en og en rar psykopatisk psyko dreper alle sammen på de verst tenkelige metodene...ja, dere skjønner greia:P

Jeg liker skrekkfilmer hvor det er hus det spøker i osv. Noen tips? Synes det er få bra skrekkfilmer i grunn:P

De kan ikke være så gamle, for jeg så alt jeg kom over av skrekkfilmer for et pr år siden :)

Skrevet

Noen som vet om noen bra skrekkfilmer med SPØKELSER eller gjenferd om du vil. Er så lei de filmene hvor en gjeng ungdommer drar på tur og forsvinner en etter en og en rar psykopatisk psyko dreper alle sammen på de verst tenkelige metodene...ja, dere skjønner greia:P

Jeg liker skrekkfilmer hvor det er hus det spøker i osv. Noen tips? Synes det er få bra skrekkfilmer i grunn:P

De kan ikke være så gamle, for jeg så alt jeg kom over av skrekkfilmer for et pr år siden :)

Da må du se The Changeling fra 1980. Fantastisk creepy film!

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg savner også skikkelig creepy og gode spøkelsesfilmer som ikke inneholder masse blod, gørr og tentakkelmonsre.

Min favoritt er The Others. Du har også en helt ny en: The Woman in Black. God gammeldags spøkelsesgrøsser.

Skrevet

The ring, hvis du ikke har sett den. Ellers støtter jeg "riget" av Trier. Skikkelig spesiell og ...vel...litt ekkel.

AnonymBruker
Skrevet

the children

dead silence

Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg liker science fiction, så en del av filmene jeg anbefaler/har sett er science fiction i tillegg til skrekk/thriller

Cube (1997)

The Abyss (1989)

28 days later (2002)

Zombieland (2009) - dette er komedie og skrekk

Shaun of the dead (2004) også litt komedie

The Mist (2007)

Screamers (1995)

Pitch Black (2000)

Event Horizon (1997)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...