Nelle Skrevet 29. januar 2004 #1 Skrevet 29. januar 2004 For noen uker siden kontaktet jeg SOS Barnebyer og sa at jeg gjerne ville være fadder til noen. Jeg har gått og gledet meg ganske mye til å få vite hvem jeg skulle være fadder for -om det er gutt eller jente, hvor gammel han/hun er, hvor han/hun bor, hvilket land etc. I går fikk jeg brev med et kjempefint bilde. Jeg har blitt fadder for en liten gutt på 7 år som bor i Tbilisi i Georgia. Kjempespennende!! Skal skrive brev til ham nå, legge ved noen bilder + jeg tenkte å kjøpe noen brett med klistremerker (det er så lett å putte i konvolutt). Jeg håper han vil bli glad for å høre fra meg, og håper at han vil svare også. Dette er spennende!! Måtte bare dele det med noen :-) Nelle
Tusenfryd Skrevet 29. januar 2004 #2 Skrevet 29. januar 2004 Gratulerer - så hyggelig! Jeg har en liten pike i Bolivia - det er veldig hyggelig, de er flinke til å sende brev om henne, bilder, julekort, påskekort etc.
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #3 Skrevet 29. januar 2004 Får man velge kjønn på det barn som man vil hjelpe selv? Som feminist vil jeg helst hjelpe en jente.
Tusenfryd Skrevet 29. januar 2004 #4 Skrevet 29. januar 2004 Du får ønske - kjønn, alder (tror jeg) og verdensdel - mulig land også, det husker jeg ikke.
Nelle Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2004 Sadie, da :o Jeg er også feminist, men det spiller ingen rolle for meg hvilket kjønn. Mange gutter som trenger hjelp også -for meg var det nok bare å se bildet av "Min" gutt, og lese hans bakgrunnshistorie. Jeg falt for ham med en gang -til tross for at han ikke er jente og jeg er feminist. Jeg vet ikke om det går an å velge kjønn -jeg vet at det går an å ønske seg hvilket land osv, men kjønn vet jeg ikke. Nelle
Gjest Zalomine Skrevet 29. januar 2004 #6 Skrevet 29. januar 2004 Med SOS vet jeg ikke, men som PLAN-fadder vet jeg at man kan velge kjønn og verdensdel. vi satte kryss for at "plan velger" fordi dette for oss ikke hadde noen betydning, men man kan altså velge. Uansett... det er en stor glede å ha et sikt fadderbarn. Det å se et bilde og lese hisorein til dette barne... ja, hun ble "vår jente" med en gang (jeg kom løpede inn fra postkassa men jeg ropte "ungen vår har kommet" jeg , før jeg fikk åpna konvolutten. Mamma fikk en slik konvolutt på en hverdag, mens pappa var på jobb, så når han kom hjem informerte hun om at "vi har fått en gutt i Guatamala". Det er kjekt å være fadder. Det er godt å dele av godene. Vi er tross alt heldige som ble født i denne delen av verden.
Gjest sexysadie Skrevet 29. januar 2004 #7 Skrevet 29. januar 2004 Sadie, da :o :l: Ordtaket går sådan: Når du hjelper en mann så hjleper du ett individ. Hjelper du en kvinne hjlper du en hel familie.
Gjest Zalomine Skrevet 29. januar 2004 #8 Skrevet 29. januar 2004 Men fadderbarnhjelpen går jo ikke til GUTTEN eller JENTA uansett, så sånnsett har ikke det ordtaket noen betydning i denne sammeheng!
Nelle Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2004 Vel -når jeg ser på bildet av denne syv år gamle gutten, når jeg ser de nydelige blå øynene hans -hvem kan vel da klare å tenke at det ikke er riktig å hjelpe en gutt?? Come on jenter! Ikke ødelegge gleden min, da! Nå har jeg akkurat skrevet ferdig et brev til ham og all ting. Nelle
Gjest Zalomine Skrevet 29. januar 2004 #10 Skrevet 29. januar 2004 Synes det er helt greit med en gutt jeg. Vår jente har ikke blå øyne da, hun er fra Uganga, og derfor mørk, med mørke øyne. Men, nydelig er hun. Jeg hadde følt det samme om det var en gutt, derfor valgte vi ikke kjønn selv. Når den tid kommer at det er snakk om egne barn, så elsker man dem da vel like høyt om det kommer en gutt eller ei jente? Det er et barn. Det er fadderbarnet også. For meg er det det som er viktig i alle fall. Kjekt å skrive brev til fadderbarn. På tide å lage et nytt snart trur jeg, det forrige sendte vi i desember.
Gjest Seleena Skrevet 29. januar 2004 #11 Skrevet 29. januar 2004 Hyggelig for deg og fadderungen Nelle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå