Sophia. Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg sliter veldig med å komme i gang med treningen. Jeg vil fokusere mest på jogging i første omgang, både for å stramme opp litt og for å komme i bedre form. Har blitt medlem på treningssenter og skal delta på KK-mila i september, og tenkte det kunne fungere som en liten motivasjon, men kommer meg allikevel ikke i gang med treningen. Jeg har aldri trent regelmessig før, og i tillegg har jeg anstrengelsesastma. Er det noen her som vil hjelpe meg med å sette opp et program, eventuelt dele sine egne? Jeg har mulighet til å trene 2-3 ganger i uken. Det jeg skal trene meg opp til nå er jo å klare å løpe en mil, men det virker ganske umulig akkurat nå... Tror det vil hjelpe stort å følge et program.
Siggen! Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Hei, jeg har ikke noe joggeprogram selv, men fant et som kanskje kan være av interesse? Uke 1-2 Dag 1: Gå i ca 10 minutter og gå raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 3-5 minutter og gå raskt i 3-5 minutter og gjenta tre ganger. Dag 2: Gå rask gange i minst 45 minutter eller trene noe annet Dag 3: Gå i ca 10 minutter og gå raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 3-5 minutter og gå raskt i 3-5 minutter og gjenta tre ganger. Uke 3-4 Dag 1: Gå i ca 10 minutter og gå raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 5-7 minutter og gå raskt i 5-7 minutter og gjenta tre ganger. Dag 2: Gå rask gange i minst 45 minutter eller trene noe annet. Dag 3: Gå i ca 10 minutter og gå raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 5-7 minutter og gå raskt i 3-5 minutter og gjenta tre ganger. Uke 5-6 Dag 1: Gå i ca 10 minutter og gå raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 7-9 minutter og gå raskt i 3-5 minutter og gjenta tre ganger Dag 2: Gå rask gange i minst 45 minutter eller trene noe annet. Dag 3: Gå i 5 minutter og gå over til rolig jogg i ca 5 minutter. Fortsett å jogg i ca 15 minutter eller så lenge du klarer. Uke 7-8 Dag 1: Gå i ca 5 minutter og gå over til rolig jogg i ca 5 minutter raskere mot slutten. Veksle mellom å jogge rolig i 7-9 minutter og gå raskt i ca 3 minutter og gjenta tre ganger Dag 2: Gå rask gange i minst 45 minutter eller trene noe annet. Dag 3: Gå i 5 minutter og gå over til rolig jogg i ca 5 minutter. Fortsett å jogg i ca 20 minutter eller så lenge du klarer. http://www.aktivlivsstil.no/t2.asp?p=57582&x=1&a=270229
Sailor Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 På www.loplabbet.no har de noen fine joggeprogrammet
Strawberrygirl Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 På www.loplabbet.no har de noen fine joggeprogrammet jeg følger løplabbet sitt nybegynner program, og er i uke 8 nå. Jeg slet også med å komme i gang med trening, og syns det var et ork å i det hele tatt motivere seg for å dra på treningssenteret. Med dette programmet syns jeg det er kjempe morro, mest fordi jeg har et program å følge, og hvor det står detaljert hvordan jeg skal trene. Og når man i dette programmet må trene tre ganger i uka, gjør det at jeg faktisk gjennomfører det også, for dropper jeg en dag, må jeg jo ta den igjen uka etter, og det blir for mye trening for min travle hverdag. Etter hver økt tar jeg også basis styrkeøvelser, som utfall, knebøy, og trening av korsrygg og mage. Er godt i gang, og det er deilig! Anbefaler disse programmene veldig
Sailor Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 jeg følger løplabbet sitt nybegynner program, og er i uke 8 nå. Jeg slet også med å komme i gang med trening, og syns det var et ork å i det hele tatt motivere seg for å dra på treningssenteret. Med dette programmet syns jeg det er kjempe morro, mest fordi jeg har et program å følge, og hvor det står detaljert hvordan jeg skal trene. Og når man i dette programmet må trene tre ganger i uka, gjør det at jeg faktisk gjennomfører det også, for dropper jeg en dag, må jeg jo ta den igjen uka etter, og det blir for mye trening for min travle hverdag. Etter hver økt tar jeg også basis styrkeøvelser, som utfall, knebøy, og trening av korsrygg og mage. Er godt i gang, og det er deilig! Anbefaler disse programmene veldig Så bra! Har også fullført ddet nybegynner-programmet og var veldig motivert. Anbefales på det varmeste.
Sophia. Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2012 Tusen takk for tips til treningsprogram! Skal jammen se om jeg ikke får karret meg til å begynne i morgen... eller kanskje på onsdag Satser på at dette får både motivasjonen og treningsgleden i gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå