M0niq Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hei! skal på første sydentur på flere år og lurer på om det er fare for å bli stoppet om man har med seg snus fra taxfree i håndbagasjen i Tyrkia f.eks? Siden snus ikke er lovlig å selge der tenker jeg på. Sikkert et veldig dumt spørsmål men.
julegrana Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Har jeg aldri tenkt over engang jeg. Mannen har alltid med seg snus når vi reiser og det har aldri vært noe problem.
bobbi Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Vi tenkte ikke på det da vi dro til Island - der var det forbudt med våte tobakksvarer, så mannen min ble stoppet i tollen og fikk bot...Er nok lurt å sjekke det på forhånd for sikkerhetsskyld
M0niq Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2012 Vi tenkte ikke på det da vi dro til Island - der var det forbudt med våte tobakksvarer, så mannen min ble stoppet i tollen og fikk bot...Er nok lurt å sjekke det på forhånd for sikkerhetsskyld uff da :/ Regnes all snus som våt snus? jeg bruker sånn hvit/tørr posesnus f.eks
Gjest meh Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 (endret) uff da :/ Regnes all snus som våt snus? jeg bruker sånn hvit/tørr posesnus f.eks Ja det gjør den, men det er lov å ta med snus til eget forbruk. Tyrkia tillater opp til 200 gram per person, det vil si 8-9 bokser, burde være mer enn nok til en sydentur. Endret 13. mai 2012 av meh
julegrana Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Vi tenkte ikke på det da vi dro til Island - der var det forbudt med våte tobakksvarer, så mannen min ble stoppet i tollen og fikk bot...Er nok lurt å sjekke det på forhånd for sikkerhetsskyld Hvor mye får man i bot av å ha med snus? Eller varierer det fra land til land? Kjipt å bli blakk før ferien har begynt liksom...
hakunamatata Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Det er litt forskjellig land til land. Men tror ikke det skal være et problem om du kjøper et tårn på flyplassen til
bobbi Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Det var mens finanskrisa herjet tungt på Island...skvatt litt først, da vi så det sto 1400 ISK, men det utgjorde ikke så mye i NOK Tror det varierer litt fra land til land..
Gjest meh Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Hvor mye får man i bot av å ha med snus? Eller varierer det fra land til land? Kjipt å bli blakk før ferien har begynt liksom... Klart det varierer fra land til land, men etter hva jeg har lest så er bøter i størrelsesorden 100-200 NOK vanlig, snakker dog om Island.
M0niq Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2012 Tusen takk for svar ser de ikke selger skruf på værnes. Så da blir det en sverigetur før avreise Det burde gå bra det?
sauen87 Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 I Tyrkia har du lov å ha med opp til 200 gram snus. Her kan du lese om snuslovene i endel land. (Artikkelen er fra 2008, så ting kan være forandret).
BlackBerry Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Tusen takk for svar ser de ikke selger skruf på værnes. Så da blir det en sverigetur før avreise Det burde gå bra det? Nei, er kun lov å ta med snus som er kjøpt i Norge....
M0niq Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2012 Nei, er kun lov å ta med snus som er kjøpt i Norge.... Oj, er det regler på det også? :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå