Gå til innhold

Å late som om man er rikere enn man er.

Anbefalte innlegg

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg har skrevet et innlegg på bloggen min i dag om menn som bruker penger de ikke har. Jeg ser det hele tiden på byen, og har opplevd det når jeg har datet. Menn som bruker kreditkorter for å imponere og som egentlig ikke har råd til det.

Hvorfor gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også på...

Skrevet

Jeg har skrevet et innlegg på bloggen min i dag om menn som bruker penger de ikke har. Jeg ser det hele tiden på byen, og har opplevd det når jeg har datet. Menn som bruker kreditkorter for å imponere og som egentlig ikke har råd til det.

Hvorfor gjør dere dette?

Du skriver det selv.

For å imponere.

På kort sikt. Men noe lenger klarer altså ikke slike folk å tenke.

Gjest Marmot
Skrevet

Hvordan vet du at de ikke har råd til det egentlig?

Jeg betaler masse med kredittkort, også betaler jeg tilbake når regninga kommer hver eneste mnd. Jeg har ikke en krone i kredittgjeld, men det meste jeg betaler, blir betalt med kredittkort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å imponere

For å få oppmerksomhet

For å få med seg ei dame hjem

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det ofte. Jeg blir ikke lengre sjokkert når jeg hører om gjester som har tatt opp forbrukslån for å imponere, både kvinner og venner, på byen.

Skrevet

Peniskompleks.

• Liker 1
Skrevet

Noen har nok penger til å bruke kredittkort både her og der, MEN de fleste har nok ikke økonomi til det. Dessverre er nok mange mannfolk som så gjerne vil imponere daten sin om at ingenting er vanskelig og at han fikser ALT.

Ligger vel litt i mannens natur at han skal vise damene at han kan ta hånd om dem...koste hva det koste vil ;)

Skrevet

Så lenge kvinner faller for dette, kommer vel menn til å fortsette å gjøre det :sukk:

• Liker 5
Gjest Anna.S
Skrevet

Hvordan vet du at de ikke har råd til det egentlig?

Jeg betaler masse med kredittkort, også betaler jeg tilbake når regninga kommer hver eneste mnd. Jeg har ikke en krone i kredittgjeld, men det meste jeg betaler, blir betalt med kredittkort.

Fordi jeg kjenner dem vel! Eller har datet dem til sannheten har kommet frem. Jeg bryr meg ikke om pengene, jeg bryr meg om at de later som om de har mer penger enn de har for å imponere meg. Ærlighet varer lengst.

De fleste har jo kredittkort, så det er ikke det at de bruker kredittkort som er greia, men at de har kreditkortgjeld fordi de har brukt mer penger enn de har råd til.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg opplever det ofte. Jeg blir ikke lengre sjokkert når jeg hører om gjester som har tatt opp forbrukslån for å imponere, både kvinner og venner, på byen.

Nettopp.. Så trist! Ikke bare at de gjør det, men at venner blir imponert og damer gir dem sex.

Skrevet

hm.. Faktisk aldri opplevd. Men kikka innom bloggen din, og me like :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Du skriver det selv.

For å imponere.

På kort sikt. Men noe lenger klarer altså ikke slike folk å tenke.

Selvfølgelig vet jeg hvorfor de gjør det, men hadde vært veldig greit å høre det fra dem selv ;)

Og greit de som skal ha sex, men de som gjør det når de skal finne seg dame?? Dama finner jo ut av økonomien til slutt og da har han startet det hele med en løgn.

Gjest Anna.S
Skrevet

hm.. Faktisk aldri opplevd. Men kikka innom bloggen din, og me like :)

Takk :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Så lenge kvinner faller for dette, kommer vel menn til å fortsette å gjøre det :sukk:

Absolutt.. og jeg ser at de ikke endrer seg selv om forhold ryker når sannheten kommer frem. Men damene som velger å bli med noen som ikke vil ha kontroll over økonomien kan takke seg selv.

Skrevet

Hvordan vet du at de som betaler med kredittkort har dårlig råd?

Jeg har flere kredittkort. Når jeg går ut på byen foretrekker jeg å bruke kredittkortet fordi jeg liker å gardere meg selv mot svindel og/eller tyveri. Det er ikke så "farlig" hvis kredittkortet blir stjålet og tømt. Bedre det enn at brukskontoen tømmes med visakortet!

Dette betyr ikke at jeg har dårlig råd. Betaler alltid kredittregningen når den kommer. Har aldri i mitt liv betalt en krone i rente på slikt.

Det er ikke sikkert at de mennene du møter har økonomiske problemer bare fordi de bruker kredittkort.

Skrevet

Selvfølgelig vet jeg hvorfor de gjør det, men hadde vært veldig greit å høre det fra dem selv ;)

Og greit de som skal ha sex, men de som gjør det når de skal finne seg dame?? Dama finner jo ut av økonomien til slutt og da har han startet det hele med en løgn.

Tja, jeg er ikke sånn selv.

Men min teori er altså at de rett og slett ikke tenker lenger enn til sin egen nesetipp. Den tid og den sorg som det så fint heter.

Og jeg tviler sterkt på at du får noen her til å innrømme dette ;)

Hvis de i det hele tatt innser det selv.

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvordan vet du at de som betaler med kredittkort har dårlig råd?

Jeg har flere kredittkort. Når jeg går ut på byen foretrekker jeg å bruke kredittkortet fordi jeg liker å gardere meg selv mot svindel og/eller tyveri. Det er ikke så "farlig" hvis kredittkortet blir stjålet og tømt. Bedre det enn at brukskontoen tømmes med visakortet!

Dette betyr ikke at jeg har dårlig råd. Betaler alltid kredittregningen når den kommer. Har aldri i mitt liv betalt en krone i rente på slikt.

Det er ikke sikkert at de mennene du møter har økonomiske problemer bare fordi de bruker kredittkort.

Jeg snakker om de som jeg VET eller finner ut i ettertid at har latet til å være rikere enn de er. Det handler ikke om kredittkort, ikke heng deg opp i det. Mange som casher ut fra kreditkortene og leker rikinger også!

Flott du har kontroll, men det er desverre ekstremt mange som ikke har det. Har du fått med deg luksusfellen?

Gjest Anna.S
Skrevet

Og jeg tviler sterkt på at du får noen her til å innrømme dette ;)

Hvis de i det hele tatt innser det selv.

De kan jo skrive som anonyme.. hehe

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Forbruksgjeld og kredittkortgjeld er vanligere enn man skulle tro. Det er utrolig mange mennesker som har masse forbruksgjeld og sliter med å betale regningene sine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...