AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg har ringt og mailet rundt for å finne meg en fysioterapeut med offentlig avtale og med erfaring med ME-syke. Ingen som har det jo! Hvorfor kan ikke anbefalt.no eller hva det heter ha fysioterapeuter? Finnes det en lov som sier at man ikke har lov til å anbefale fysioer?? Også lurer jeg veldig på hvorfor noen får gratis fysioterapi selvom de har en godt lønnet jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Del Skrevet 13. mai 2012 Også lurer jeg veldig på hvorfor noen får gratis fysioterapi selvom de har en godt lønnet jobb? Frysegode, dvs jobben betaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 13. mai 2012 #3 Del Skrevet 13. mai 2012 Også lurer jeg veldig på hvorfor noen får gratis fysioterapi selvom de har en godt lønnet jobb? Tre muligheter: 1. Privat helseforsikring gjennom jobben. 2. Man har kommet opp i maksgrensen på frikortet og slipper dermed egenandel. 3. Man er gravid og har fått diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 13. mai 2012 #4 Del Skrevet 13. mai 2012 Tre muligheter: 1. Privat helseforsikring gjennom jobben. 2. Man har kommet opp i maksgrensen på frikortet og slipper dermed egenandel. 3. Man er gravid og har fått diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Jeg har bekhterev og har gratis fysio, så det er nok flere muligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Del Skrevet 13. mai 2012 Nei, noen diagnoser gir faktisk rett på gratis fysio ut livet. Uten noen egenandel og ikke behovsprøvd. Det er totalt ulogisk for meg at en som tjener 600 000 i året får gratis fysioterapi fordi h'n har fibromyalgi, mens andre med større funksjonsvansker og lavere lønnet arbeid må betale selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 13. mai 2012 #6 Del Skrevet 13. mai 2012 Nei, noen diagnoser gir faktisk rett på gratis fysio ut livet. Uten noen egenandel og ikke behovsprøvd. Det er totalt ulogisk for meg at en som tjener 600 000 i året får gratis fysioterapi fordi h'n har fibromyalgi, mens andre med større funksjonsvansker og lavere lønnet arbeid må betale selv. Men da har man frikort. Som man får etter en gitt sum. Det er slik at enkelte diagnoser faktisk fører med seg mer utgifter enn andre. Får gratis medisiner også jeg. Til over 20 000 i mnd. Du mener at man skulle betalt for de selv også? Bare fordi man har bra inntekt syns man det ikke er noe artigere å bruke opp halve inntekten på en utgift man har pga en sykdom man ikke er skyld i selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stina Skrevet 13. mai 2012 #7 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg har en mild form for revmatisme og får gratis fysio. Det har ikke noe med frikort å gjøre. Jeg betaler null kroner. De kan komme hjem til meg om jeg vil det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg har ringt og mailet rundt for å finne meg en fysioterapeut med offentlig avtale og med erfaring med ME-syke. Ingen som har det jo! Hvorfor kan ikke anbefalt.no eller hva det heter ha fysioterapeuter? Finnes det en lov som sier at man ikke har lov til å anbefale fysioer?? Også lurer jeg veldig på hvorfor noen får gratis fysioterapi selvom de har en godt lønnet jobb? Jeg har tjent bra,men brukte veldig me av inntekten på beh. Etter jeg fikk diagnose,så fikk jeg gratis. Jeg har leddgikt,og den kan være invalidiserende. Har mye beh,hver mnd.noe som fører til minde inntekt. Jobber ikke så mye som før. Bruker mye penger på kiropraktor, som jeg nmå betale alt for selv. Jeg bruker dobbelt så mye strøm som andre,for jeg kan ikke fryse,det må jeg betale selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurer Skrevet 13. mai 2012 #9 Del Skrevet 13. mai 2012 Utifra tre svar her inne virker det som om de som har revmatiske lidelser får gratis fysio. Hvor kan man finne oversikt over godkjente diagnoser? Jeg har også en revmatisk lidelse, men aldri hørt noe om å få det gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #10 Del Skrevet 14. mai 2012 Ingen som kan anbefale en fysioterapeut da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå