Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på om jeg skal velge å studere medisin eller odontologi. Begge studiene virker utrolig interessante. Å jobbe som tannlege er noe jeg absolutt kunne tenkt meg til. Legeyrket virker også veldig spennende.

Noen som jobber som tannlege eller lege her inne?

Trives du i yrket, ville du anbefalt det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er ikke tannlege, men tannlegestudent, men antar det ikke gjør noe at jeg svarer deg likevel. :jepp:

For meg var det aldri noe alternativ å studere medisin, da tannlege har vært det jeg ønsker å bli. Siden vi har hatt en del felles undervisning har jeg i enkelte stunder sett sider av medisinstudiet og legeyrket som har gjort at jeg likevel tenker at det kunne vært fint å bli lege. Jeg vet at det er mange som har samme problemstilling som deg, og jeg har sett folk velge "feil" begge veier.

Jeg tror at du vil få et fint yrke uansett hva du velger, men hvis du syns det er vanskelig får du prøve å stille opp de to yrkene mot hverandre og se på fordelene og ulempene.

For eksempel:

I begge yrkene vil du jobbe nært innpå mennesker som trenger din hjelp, men som lege har man et generelt større ansvar enn som tannlege. Som lege vil man nok føle at man gjør mer for mennesker, men ser for meg at nedturer her, om man gjør noe feil, kan føles verre enn dersom man ikke preparerer en fylling helt slik en hadde tenkt..

Dersom du liker praktisk arbeid får du som regel mer av dette som tannlege enn som vanlig fastlege, da du her oftere vil møte psykiske plager enn fysiske.

En tannlege vil nok vanligvis ha bedre arbeidstider enn en lege.

Lykke til med valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...