Gå til innhold

Plutselig fått så mange edderkopper på badet! HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg stadig vekk oppdaget middels store edderkopper på badet! Nå har vi bodd her siden juli, og det har ikke vært en eneste synlig i hele leiligheten før nå. Nå har de altså inntatt badet vårt.

Vet noen hva det kan komme av, og hvordan jeg kan bli kvitt problemet? Har hysterisk forbi! Sprayer de i hjel med hårspray, men det hadde jo vært veldig kjekt å slippe det.

TIPS TAS I MOT MED STOR TAKK.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer de inn vindu eller ventil da?

Hold badet tørrere og kjøp permetrin.

Skrevet

Kommer de inn vindu eller ventil da?

Hold badet tørrere og kjøp permetrin.

http://www.jula.no/luftavfukter-10-l-dogn-220-w-417034

Funker som fjell! (Clas Ohlsson og Biltema har også rimelige maskiner)

Edderkopper og fuktighet er veldig gode venner. Fjerner man fukta, fjerner man edderkoppene. Bonusen er bedre inneklima på badet.

Skrevet

Mulig at du hadde et reir på badet og edderkoppbarna bare er ute på tur? :)

Edderkopper er nyttige dyr. De hjelper å holde huset rent for utøy og andre kryp. Men det er greit å ikke ha for mange. Fjerner du matkilden og steder hvor de kan lage nett, forsvinner de stort sett av seg selv.

Skrevet
Permetrin ekstra tar knekken på edderkopper, og den virker også sånn at edderkoppene holder seg unna steder som er sprayet. Spray rundt i hele rommet, og så er du kvitt dem! Sprayen fås på hagebutikker blant annet.
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Kjøp en spray på felleskjøpet som heter "810",hvit flaske med gul/grønn etikett.Funker som bare det,tar knekken på bol også :)

Skrevet

Mulig at du hadde et reir på badet og edderkoppbarna bare er ute på tur? :)

Edderkopper er nyttige dyr. De hjelper å holde huset rent for utøy og andre kryp. Men det er greit å ikke ha for mange. Fjerner du matkilden og steder hvor de kan lage nett, forsvinner de stort sett av seg selv.

Edderkopper er faktisk de eneste dyrene du finner i ett hus som ikke er skadedyr. De eneste dyrene de skader er andre skadedyr, f.eks fluer.

Grunnen til at de dukker opp, kan dog være skadelig (for mye fukt).

Skrevet

Jeg er virkelig livredd for edderkopper, men jeg tør altså ikke bruke feks Permetrin - da jeg har lest mye skremmende om det! Dere som bruker det, er dere ikke bekymret for å bruke det innendørs? Det er feks veldig giftig for katter, og da jeg har to katter er det helt utenkelig for meg å ta sjansen på det.

Noen som har noe ufarlig å anbefale? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...