Gå til innhold

Tørre flekker i ansiktet etter bruk av kjemisk peeling hjemme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med kviser og fet hud,og bestemte meg for å prøve kjemisk peeling hjemme.

Tror jeg kanskje har brukt det litt for ofte og kanskje over litt for lang tid?

Nå har jeg fått røde, tørre flekker på kinnene og i pannen som jeg ikke får bort.Mulig jeg bruker litt for sterke produkter sånn at huden ikke har fått tilbake fuktigheten for jeg bruker rens og fuktighetskrem mot fet hud og kviser.Rensen inneholder også glykolsyre.

Jeg håper virkelig ikke at jeg har ødelagt huden min nå :( Hva kan jeg gjøre? Noen som vet?

Skjønner jo at jeg bør slutte med peeling eller eventuelt ha lengre pauser mellom hver gang jeg gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det skal gå bra om du bare lar huden din få roet seg ned litt. Prøve å unngå peelingen inntil videre, og bruke godt med fuktighetskrem. Det er veldig lett å bruke for mange uttørkningsprodukter når en har fet hud og kviser for å bli kvitt det, men som oftest tåler huden ikke altfor mye av det. Jeg ville nok også byttet rensen inntil videre mot noe mildere, men som er ment for fet hud. Apoteket har noen gode merker der.

Et annet alternativ er vel det kanskje er en allergisk reaksjon. Det kan være at du ikke tåler akkurat den type kjemiske peeling eller produkt.

Ville iallfall vente til huden din er normal igjen også trappe opp litt og litt med uttørkningsprodukter. Det er iallfall viktig å prøve å bare legge til et produkt om gangen over lengre tid og variere bruket for å se hva som er passelig.

Håper dette hjelper iallfall!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Ja,jeg skal ta det med ro med både peeling og andre produkter nå.Ikke særlig pent med røde flekker i ansiktet,men er utrolig fristende å prøve alt mulig.Vil jo bare ha det vekk,men nå skal jeg heller gå til legen og se om jeg kan få noe hjelp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...