Gå til innhold

Grilling i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har grillet i sitt bryllup? Fikk dere noen i familien til å Grille eller catering? Hva syns gjestene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg jobbet med hadde grilling, og det var en suksess. En kokk sto for maten så alt var av god kvalitet og godt tilberedt. Det er det eneste bryllupet jeg vet om gjestene fremdeles snakker varmt om maten flere år senere og ikke bare foran brudeparet.

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Ikkje få nokon i familien til å grille. Det er ein stor jobb å passe på grillmat til mange, timing er avgjerande og det bør ein proff gjere. Eg var i eit bryllup med 100 gjestar og to proffe "grillarar", og dei sleit også med logistikken, maten kom ikkje raskt nok på bordet så folk måtte vente.

• Liker 3
Gjest Mahareth
Skrevet

Min søster hadde grillmat i sitt bryllup. Tror de ba søskenbarn om å grille og servere (pleier ikke å invitere søskenbarn til middag i min familie).

Skrevet

Har aldri vært med på det, men virker jo helt greit og veldig koslig! :)

Gjest Annaires
Skrevet

Om du får noen som ikke skal være gjest, så er det jo greit.

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Den som skal grille kan ikkje ha forventningar om å vere bryllupsgjest, nei. Når du har grilla til ein stor gjeng så stinkar du, og det einaste ein har lyst til då er ein varm dusj. :-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er best å få en profesjonell til å stå for grillingen. Har vært i fest hvor et par av familiemedlemmene stod for dette, resultatet var at veldig mye av maten var stekt litt for mye, og noe litt for lite...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i bryllup med grillmat i kombinasjon med koldtbord. Det var stor suksess! I det bryllupet var det kollegaer av brudeparet som sto for å ordne med maten, fylle på fat osv., og de tok seg også av grillingen. Med annen mat i tillegg til grillmaten blir ikke arbeidspresset på "grillkokken" uoverkommelig for en hobbygriller.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis man griller en hel gris eller lignende trenger det ikke være så mye styr og kø. Grisen blir ferdig til gitt tidspunkt og serveres med tilbehøret. Vi hadde dette på firmafest - et cateringselskap stod for maten. Jeg har også vært med på dette i andre anledninger og det har vært større selskap og like stor suksess.

Jeg ville valgt noen som virkelig kan grille til å stå for maten og jeg ville ikke vært fremmed for å gjøre dette selv i et eventuelt sommerbryllup for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjest i bryllup der det ble servert grillmat, og det fungerte veldig bra. Det var profesjonelle som stod for grillingen, noe jeg tror er en grei løsning ettersom det er mye mat som skal grilles. Den eneste minuset var at maten var delvis kald da vi fikk den, fordi det ble holdt lange taler mens maten var ferdig, grillmat er ikke alltid så lett å holde varmt over langt tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor det ble servert helgrillet gris, og det var veldig vellykket. Tror det var noen bekjente kokkevenner av brudeparet som lagde maten. De sto ved grillen hele dagen.

Skrevet

Jeg har hatt det, og det var heldigvis veldig populært. Hos oss så grillet

min far og svigerfar. Mens mor og svigermor sto for det andre. Vi hadde litt avslappet selskap med 50 gjester. Om man skal ha et større antall gjester burde man la profesjonelle ta seg av det vill jeg tro

Skrevet

Helstekt gris!

Skrevet

Kunne veldig gjerne tenkt meg grillmat i bryllupet (helstekt gris el.l) Men problemet er jo været!? Er jo nesten nødt til å ha utendørs selskap/partytelt da? Og hva hvis det øsregner :( Da er det ikke særlig gøy med grillmat.

Skrevet

Jeg hadde helgrillet lam til bryllupet mitt. Bedre lam har jeg aldri smakt! En profesjonell kokk sto for grillingen. Kan anbefale http://www.spiskammerset.no/v3/ på det varmeste (pun intended!) :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gjort det og synes det var utrolig koselig. Nå var det ikke vi gjestene som grillet, men det var utendørs og vi spiste grillmaten. Jeg synes det var sinnsykt koselig. Noe annet en det normale, og så koselig å være ute. Jeg opptrådde i det bryllupet med gitar og sang, og hele pakken ble så søtt og intimt. :) Si ifra hvis dere trenger noen å underholde forresten :)

Skrevet

Aldri opplevd at det har vært grilling i bryllup, men skulle ønske flere turte å gjøre det

Skrevet

har vært på bryllup hvor de grillet, og maten var himmelsk -det var ikke campingstoler, papp talerkner i fanget osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...