Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal på mitt første jobbintervju denne uken. Omsorgstilling, jeg er ufaglært. Blir en deltidsstilling ved siden av studier. Men jeg har aldri vært på jobbintervju før, og trenger derfor alle tips jeg kan få :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

når du hilser. ikke kom med et slapt håndtrykk.skikkelig håndtrykk er viktig.

er det 1 intervjuer så husk å se i øynene(om du ikke vil fungerer det å se på øyebrynene)

er det flere intervjuere der så husk å se på alle som en.

AnonymBruker
Skrevet

Ha et godt svar på hvorfor du ønsker å jobbe der, den som intervjuer deg håper nok at du blir lenge i jobben og ikke bytter jobb med en gang det dukker opp noe annet.

Tenkt gjennom hva dine styrker og svakheter er, dette får man gjerne spørsmål om og hvis man ikke har et godt svar på dette tolkes det som dårlig selvinnsikt.

Spør gjerne hvordan en typisk arbeidsdag vil arte seg, da virker du interessert.

Husk at jobbintervjuet også er til for at du skal finne ut om arbeidsplassen passer deg.

Ikke ta opp lønn under intervjuet, men vær forberedt på at de som intervjuer deg tar det opp. Innen omsorgssektoren er det kanskje ikke så mye rom for forhandlinger uansett?

Skrevet

Det blir gjerne stils spørsmål om kva du ser som dine gode/ dårlige egenskaper, og korleis du vil takle ulike jobbsituasjoner, stress etc. Dette bør du ha tenkt gjennom på forhand.

Prøv å holde roen, vere deg sjøl og svar så rolig og gjennomtenkt som du får til. Så går det sikkert veldig bra. Lykke til ! :)

Skrevet

Hils ordentlig med ett godt håndtrykk.

Vær blid og vis interesse for arbeidsplassen.

Ikke virk nølende,men svar med selvtillit.

Det går nok veldig bra skal du se. Lykke til! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Noen tips til negative sider?

Og hva burde jeg ha på meg?

Skrevet

Dine negative sider er det vel strengt tatt bare du som vet hva er,eller noen av dine nærmeste. Spørr en venninne eller noen istedet,vi kan ikke bare kaste ut noen forslag her,det blir feil :P

Ha på pene,rene klær. Trenger ikke å overpynte deg på noe vis,bare vær ordentlig kledd.

AnonymBruker
Skrevet

eksempler på negativesider.

jeg er nøye. så kan du heller si jeg er litt fin på det.liker å ha det på den riktige måten.

si gjerne negative sider som kan tolkes positive for jobben(OBS ikke lyv!)

ikke bruk de typisk positivt ladet ordene bruk noen litt andre...forså å beskrive hva du mener etter du har sagt ordet.så vedkommende skjønner hva du vil frem til.

hadde du feks sagt jeg er litt fin på det. å avsluttet der ville det blitt veldig rart.men vis man da fortsetter å prate om hva man faktisk mener så unngår man missforståelser og.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er nysgjerrig: Korleis gjekk det?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...