Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å begynne å ta bedre vare på huden min, men jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har lest en del her inne på forumet, samt rundt på blogger, men dette gjør meg egentlig bare mer forvirret..

Jeg har selvsagt ikke råd til å kjøpe alle produktene på en gang, og lurer derfor på hvor dere mener at man bør begynne. Hva er de 3-4 viktigste produktene man bør ha i en god hudpleierutine, og har du da noen spesielle merker/typer du kan anbefale?

Etter hva jeg har lest på nettet, tror jeg at jeg har en fet hudtype. Jeg får sjelden kviser, men har sorte prikker på nesen, samt noen få hvite prikker enkelte steder. Det bør vel også nevnes at jeg har store porer, og at jeg noen ganger (ikke alltid) kan bli litt tørr i ansiktet etter en lang dusj.

Hvilke produkter bør jeg bruke pengene mine på etter at de 3-4 viktigste er i hus?

Jeg har planer om å få utført en hudanalyse hos hudpleier, men det må nesten bli etter eksamensperioden :fnise:

Jeg setter utrolig stor pris på all hjelp og informasjon!

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Eg høyrer til minimalistane her inne, berre så det er sagt.

Eg vil tilrå ein rens, ein hudkrem for nattbruk og ein for dagbruk, og den siste bør ha solfaktor. Det er truleg mange som vil protestere vilt på det, for solfaktor kan tette porer, seiest det. Men solfaktor er og blir ein av dei viktigaste antirynkefaktorane, anten ein likar det eller ikkje. Jau, og så ein skrubb. Eg likar i alle fall skrubb.

Sjølv har eg eit par ansiktsvaskar (eg er litt compulsive, eg kjøper på sal, anten eg har frå før eller ikkje), ein krem som eg brukar om natta, augekrem og så brukar eg bb-krem på dagtid. Eg er litt skitten av meg, så eg renser huda berre om kvelden, og om morgonen let eg som oftast huda anten vere i fred, eller eg skyller berre med vatn. For meg funkar det fint, har du feit hud bør du kan hende vaske om morgonen også. Eg har normal hud med tendensar til å bli tørr, men eg er veldig mykje ute også, så eg utset ho mykje for vær og vind.

Skrevet

Rens, toner, dagkrem og nattkrem er vel de 4 mest nødvendige. Deretter skrubb og maske.

Selv bruker jeg Ole Henriksen sine produkter, superfornøyd med det merket. Det er dyrt ja, men verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det viktigste dagkrem, nattkrem, skrubb og leiremaske. Bruker bare mild kroppsåpe i aniktet, og det har for meg funket like bra som en hvilken som helst hudpleierens.

Jeg bruker Decleor nattkrem, Md formultions skrubb, Matis solkrem/dagkrem og Bioline dagkrem.

Skrevet

Jeg synes at Toner er tull å inkludere i en daglig rutine, da det finnes så utrolig mange renseprodukter hvor man ikke trenger det.

For meg er de fire viktigste produktene renser, dagkrem, nattkrem og serum. Sistnevnte fordi jeg sliter med uren og oljete hud. Man kommer langt med å starte en daglig rutine med rens, dag og nattkrem. Etter hvert når man har blitt bedre kjent med sin egen hud og produkter, kan man begynne å introdusere andre ting som øyekrem, skrubb, masker osv.

Skrevet

Jeg vil si rens, fuktighetskrem (som du kan bruke både natt og dag) HELST med spf, og skrubb :)

• Liker 2
Skrevet

De nødvendige: En god rens, en nattkrem og en dagkrem. Jeg er uenig i at man bør bruke samme krem dag og natt, huden har helt forskjellige behov fra dag til natt.

Personlig er jeg tilhenger av å bruke en fet, fuktintensiv nattkrem, som man kun bruker i perioder der huden behøver det. Jeg trur man gjør huden en bjørnetjeneste dersom man pøser på med frukt hver dag, man gjør den avhengig av krem og stopper hudens naturlige fuktproduksjon, og man får lettere rynker.

Jeg bruker stort sett:

- Skummende rens, eller rensemelk og toner. Fra Decleor eller MD

- Tynn, lett dagkrem med spf. Eller hudolje. Fra Decleor

- Fet nattkrem. Decleor.

- Peeling en gang i uka. MD.

- Rensemaske, beroligende maske og fuktmaske, en gang i uka.

I tillegg kommer selvfølgelig egne produkter for øyne og lepper.

Skrevet

Hmm...4 viktigste må være rens (!!!), toner, dagkrem og nattkrem. Men jeg synes skrubb også er et must, spesielt hvis du har fet hud. Så med de 5 så har du det aller viktigste.

Rens: FAvoritten er Liz Earle cleanse and polish hot cloth cleanser. Den gjør "ingenting", i betydningen at den ikke har noe aktive ingredienser; den fjerner ikke kviser (tørker ikke ut huden), er ikke anti-age eller anti-pigmentflekker. Den er en mild, men effektiv, rens som fjerner alt av sminke og greier som setter seg i porene. Jeg har brukt denne i flere år og den er helt fantastisk. Roer ned huden etter en lang dag og er bare ufattelig behagelig å ha på. Kan også brukes som maske til å dempe sårhet etter klorbad, aktivitet ute i sol eller vintervær osv.

Dagkrem og Nattkrem: Her må du finne egne favoritter fordi jeg har ikke samme hud som deg. Men favorittmerket er absolutt Origins, og så kommer MD Formulations på en god andreplass. Jeg er faktisk ikke så stor fan av Decleor som mange andre her, fordi på meg gjør de produktene ingenting. Til dagkrem er det verdt å se etter en med SPF, og nattkremen bør være en som gir mye næring og er veldig pleiende.

Toner: Her bruker jeg den fra Liz Earle. Husker ikke hva den heter, men den lukter godt og gjør det jeg vil den skal. Så vidt jeg husker har de bare en, så det er ikke så vanskelig å finne. Liz Earle sender til Norge, så det er null problem å få tak i.

Skrubb: Per nå bruker jeg MD Formulations 1 gang i uka. Mange som elsker den, den er litt for aktiv for min del, men det er veldig effektiv.

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen her som kan fortelle deg hva du bør bruke. Prøv deg fram selv.

Jeg bruker en mild rensemelk, øyekrem, dagkrem og basekrem med solfaktor, og nattkrem på natten. Produktene er en blanding av Clarins og Clinique, gode merker begge :) Men jeg kan feks ikke bruke ansiktsskrubb eller ansiktsleire eller noe, da huden min bare blir verre av sånt (jeg har sensitiv hud). Så du må nok bare prøve deg fram, og se hva som fungerer :)

Skrevet

Syns man kommer veldig langt med bare to produkter, en rens og en fuktighetskrem (bruker samme krem morgen og kveld - huden vet ikke hva klokken er :gjeiper: )

*superminimalist*

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Skrubb, rens, serum og en god fuktighetskrem for dag og natt for min del i hvert fall. Burde kanskje gå mer med spf også...

Produktene jeg bruker er:

Rensevann fra decleor om morningen/rens fra md om kvelden

Skrubb fra md når jeg trenger det

Soothing milky cream fra decleor om morningen

Aromessence Neroli Essential Night Balm fra Decleor som nattkrem(balm)

Aromessence Neroli Comforting Serum om morningen og kvelden. Gløder den gir meg er bare WOW :rodmer:

Fremtidig kjøp er cityprotect fra matis til når sola begynner å skinne sterkere

Skrevet

Syns man kommer veldig langt med bare to produkter, en rens og en fuktighetskrem (bruker samme krem morgen og kveld - huden vet ikke hva klokken er :gjeiper: )

Jeg er enig i at huden ikke vet hva klokken er, men jeg vil likevel påstå at det er viktig å skille mellom dag og nattkrem.

Nattkremen er primært pleiende og fuktighetsgivende. Den er tykkere og næringsrik, og gir huden det den trenger om natten. Men den har ikke beskyttende effekter, og bidrar ikke til hudens direkte utseende, da dette ikke er viktige faktorer om natta.

En dagkrem er også til en viss grad pleiende. Men det viktigste med en dagkrem er 1) at den gir huden et friskt og fint utseende, passer til hudfarge og ikke er tung/fet på huden 2) at den beskytter, både mot sol, forurensning vær og vind.

Men det kommer kanskje ann på hvor opptatt man er av dette med pleie og skjønnhet. Jeg ser jo at mange kvinner ikke er så opptatt av hvordan huden ser ut på dagtid, og da er det kanskje ikke i like stor grad viktig å finne en dagkrem som fremhever huden, i stedet for å kun pleie.

AnonymBruker
Skrevet

Musthaves er: rens, skrubb, serum, dag- og nattkrem og solkrem med faktor 50 selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

Produktene er en blanding av Clarins og Clinique, gode merker begge :)

Clarins og Clinique er ikke gode merker, nei. Ikke noe de har på parfymeri er verdt en eneste krone. Overprisende produkter i fine krukker som ikke virker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*superminimalist*

Hele kroppen vet forskjellen på dag og natt, spesielt huden som er det største organet.

Kan lese hva kroppen gjør her http://www.dailymail.co.uk/health/article-90598/What-happens-body-youre-asleep.html .

Skrevet

Jeg synes at Toner er tull å inkludere i en daglig rutine, da det finnes så utrolig mange renseprodukter hvor man ikke trenger det.

For meg er de fire viktigste produktene renser, dagkrem, nattkrem og serum. Sistnevnte fordi jeg sliter med uren og oljete hud. Man kommer langt med å starte en daglig rutine med rens, dag og nattkrem. Etter hvert når man har blitt bedre kjent med sin egen hud og produkter, kan man begynne å introdusere andre ting som øyekrem, skrubb, masker osv.

Har også lurt på hva det er som gjør toner så viktig? Har hørt at det anbefales etter bruk av renseprodukter som skal skyldes vekk med vann, fordi vann vistnok ikke er bra for huden. Men herregud, vann er da en hovedingrediens i mange renseprodukter som vistnok er ekstra gode fordi man slipper å skylde dem av. I don't get it, someone enligthen me.

Skrevet

Jeg må bruke toner fordi huden min ikke tåler vann! tullehud... den beste er faktisk la roche posay sin for sensitiv hud. Jeg bruker den alene om morgenen, og om kvelden etter rensekrem fra matis. Jeg hadde i utgangspunktet lime blossom toner fra matis, men den koster 400 spenn...

Skrevet

Jeg tror det har noe med phverdien i vann kontrakt phverdien i huden. Men mange tonere inneholder mest alkohol, sikkert for å rense og lukke porene. De gangene jeg har prøvd det har kinnene mine nesten etset bort....

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har også lurt på hva det er som gjør toner så viktig? Har hørt at det anbefales etter bruk av renseprodukter som skal skyldes vekk med vann, fordi vann vistnok ikke er bra for huden. Men herregud, vann er da en hovedingrediens i mange renseprodukter som vistnok er ekstra gode fordi man slipper å skylde dem av. I don't get it, someone enligthen me.

Har aldri hatt helt sansen for toner, men det kommer visstnok an på hvilken rens du bruker.

Skrevet

Jeg må bruke toner fordi huden min ikke tåler vann! tullehud... den beste er faktisk la roche posay sin for sensitiv hud. Jeg bruker den alene om morgenen, og om kvelden etter rensekrem fra matis. Jeg hadde i utgangspunktet lime blossom toner fra matis, men den koster 400 spenn...

Det finnes mange renseprodukter hvor man ikke trenger å inkludere vann i rutinen sin heller. Personlig synes jeg det er unødvendig (både for huden og økonomi) og bruke toner, hvis man finner en bra rens. Jeg har veldig bra erfaring med Decleor, og huden forandret seg helt da jeg sluttet å rense med vann og toner.

Så ts, siden du vil spare økonomisk bør du heller droppe toner, og investere i en god skrubb. MD Formulations Face & body scrub er fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...