Gjest mamma Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hva syns dere om at besteforeldre til barne mine kom med masse klistremerker for at de skulle feste de på barnerommet/veggene?? Jeg pusset opp barnerommet sist sommer(vegger,gulv,vindu etc) og ble vel litt overrasket da de ikke har spurt meg om det er ok! Skulle de spurt meg før de gav det til barna?? Jeg spurte mannen min om han visste dette, og om de hadde spurt han. Mannen min sier bare det er barna sitt rom og at jeg er utakknemlig. Men da jeg pusset opp rommet til barna var det jo barna som fikk velge farge på veggene og var med på alt, til og med fikk male litt selv.. Helt ærlig så syns jeg det ødelegger litt om barna skal feste noen klistremerker litt her og der rett på veggen, de kan heller ikke tas lett av igjen...
Luppa Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Hvis det er dekorklistremerket som er laget for nettop vegg så skal det ikke være noe problem å ta de av igjen. Slapp av. Jeg limte ting opp på veggen med superlim når jeg var liten jeg, vi overlevde det også! Riktignok var det veldig lite populært. 4
Kosemose Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Hvis barna har lyst til å dekorere veggene sine med dette, så kan de vel få lov til det? Jeg fikk da pynt både til hyller og vegger da jeg var liten, uten at mamma tok det ille opp. Du har resten av huset som du kan dekorere og lage utstillingsvindu som viser din gode og stilsikre smak. 12
Wildy Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Om det er dekormerker nettopp beregnet for vegg synes jeg ikke det er noe problem, disse er greie å fjerne igjen. Er det vanlige klistremerker hadde jeg ikke vært veldig begeistrer. Men vet ikke om jeg hadde orket å gjøre noen stor sak utav det. I verste fall så må man fram med litt slipepapir før man kan male neste gang, er det egentlig noen stor sak? 2
Gjest mamma Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 ts her, takk for svar! Det er dobbelsidig tape og det går jo an og pusse det opp siden en gang (jeg kommer ikke til å gjøre det på mange år). Var bare så fornøyd med det vi fikk til og siden det ikke er gått et år en gang siden vi sto og malte syntes jeg det var litt synd og skulle ødelegge veggene...
Gjest BabyBlue Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Hvis det er sånn som er ment for å bli klistret opp på veggene er det lett å ta det ned igjen. Katten min klorte opp noen fra Ikea jeg hadde klistret opp, og jeg kunne fint pirke de ned uten at det ble etterlatt merker. Endret 13. mai 2012 av BabyBlue
Sunshine Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde ikke klistret opp noe som ikke kan tas lett av igjen. Da kan barna få klistre det på veggene hos svigermor i stedet. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Jeg får følelsen av at dette handler mer om svigermor enn om hvorvidt barn skal få lov å sette preg på sitt eget rom... 11
Rosalie Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Hva er problemet? Kan ikke ungene få dekorere rommete sitt slik de ønsker (innenfor en viss grense)? Selv hadde jeg en vegg hvor jeg klistret opp alle klistremerker jeg fikk, og syntes det var grisekult selv, selv om det interiørfaglig sett var grusomt. De ble jo uansett fjernet da rommet skulle pusses opp. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Det er da barnas rom... Jeg limte opp alt mulig på veggene, og da jeg ble tenåring tapetserte jeg nærmest veggene med plakater. I tillegg bestemte jeg veggfarger jeg syns var skikkelig kult da jeg var 13. Ikke så fint da jeg ble 17. Men det var det jeg ville ha den gangen. Da jeg ble eldre tok jeg alt ned igjen og valgte en normal veggfarge. I dag er det et helt vanlig gjesterom, så veggene tålte fint litt lim og teip (og noen års stygg maling). Rommet skal da bære preg av barnet som bor der. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 . I verste fall så må man fram med litt slipepapir før man kan male neste gang, er det egentlig noen stor sak? Har man slette gipsvegger er det da langt fra så enkelt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Hadde svigermor her kommet med grelle dekorklistremerker hadde jeg ikke blitt særlig glad..
O'hara Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Mal en plate i ønsket farge og heng opp på veggen. La ungene få klistre opp merkene der, samt dekorere som de vil? 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Mal en plate i ønsket farge og heng opp på veggen. La ungene få klistre opp merkene der, samt dekorere som de vil? Vi har malt en stor plate med tavlemaling, og på den kan ungene gjøre hva de vil. Vil de henge ting utenfor er det også greit, men de har blitt forklart at rommet ikke blir malt på mange år, så de bør tenke seg godt om før de henger noe andre steder enn på den tavla. Siden ungene dine fikk velge farge på veggene selv, bør de jo også få bestemme selv hva og hvor de vil ha på de veggene...
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Hvis det er dekorklistremerket som er laget for nettop vegg så skal det ikke være noe problem å ta de av igjen. Slapp av. Jeg limte ting opp på veggen med superlim når jeg var liten jeg, vi overlevde det også! Riktignok var det veldig lite populært. Joda, men det blir merker etter det likevel. Vi hadde en slik bilbane fra Sprell eller noe som vi prøvde å feste på gulvet til vår unge. Klarte det ikke ordentlig, og tok det av med det samme omtrent. Likevel er det tydelig gjenskinn etter det. Har full forståelse for trådstarter. Vi fester heller slike ting på kommoden til barnet.
Sunshine Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 Hjemme hos oss da jeg var liten hadde det i allefall ikke vært aktuelt med ting som sitter helt fast. Vi byttet rom flere ganger ettersom behovene endret seg i forhold til størrelse. Søsteren min flyttet også ut da jeg var ganske liten og da fikk jeg hennes rom mens mamma og pappa tok mitt.
Jerle Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 Det hadde ikke vært greit hos oss. Sånn er det med den saken. Om det hadde vært svigermor eller hvem som helst som hadde kommet med noe slikt. Da hadde jeg foreslått å heller feste de på papp/papir. På de nyoppussede veggene hadde det i alle fall ikke fått kommet på. Vi pusset opp rommet til minstejenta før jul. Hun får ikke klistre opp hva hun vil på veggen, vi inngår selvfølgelig komprimiss, men det er vi voksne som til syvende og sist bestemmer. 1
Gjest mamma Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 Jeg synes svigermor går for langt, hun har ikke noe med å bestemme hvordan dere skal ha det hjemme. Møbler, veggpynt osv bør man spørre foreldrene om det er greit at barna får. Hun setter dere i en vanskelig situasjon fordi dere fremstår som kontrollerende og utakknemlige, men det er hun som tråkker over grensene.
Susan Sto Helit Skrevet 14. mai 2012 #19 Skrevet 14. mai 2012 ts her, takk for svar! Det er dobbelsidig tape og det går jo an og pusse det opp siden en gang (jeg kommer ikke til å gjøre det på mange år). Var bare så fornøyd med det vi fikk til og siden det ikke er gått et år en gang siden vi sto og malte syntes jeg det var litt synd og skulle ødelegge veggene... Hva med å henge de opp med det vi kalte "frøkentyggegummi" da jeg gikk på skolen. (Husker ikke hva det heter Taggit eller noe?) Du trenger jo ikke bruke den tapen selv om den er der. Jeg henger gjerne ting på rommene til ungene jeg, men bruker noe å henge opp med som jeg vet jeg får fjernet uten spesielle spor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå