AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Det ble gitt MMR-vaksine på 15 mnd-kontrollen og vi ble fortalt at det kunne komme en reaksjon (hoven hals, feber, utslett) etter 8-10 dager. Vil dette si at det ikke skal komme en reaksjon rett etter vaksinasjonen? Poden fikk feber 5-6 timer etter og har hatt feber (ikke høyere enn 39) til og fra siden torsdag nå. Jeg går jo ut fra at dette er pga vaksinasjonen, men når det varer så lenge begynner jeg å lure litt.. Han er sutrete, nekter å spise og sover veldig urolig om natta. Allmenntilstanden er svekket men ikke så ille at jeg føler meg bekymret egentlig. Hvordan reagerte deres på denne vaksinen?
starligt Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Uff.Den vaksinen er ikke god.Min lille reagerte etter noen dager.feber osv.Men varte heldighvis ikke lenge. Men ville tro det er vaksina han har reagert på ja.
Gjest pysepusen Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Her fikk han feber rett etterpå, og åtte dager etter... Det er jo litt vanskelig å vite om det var pga. vaksinen, men jeg går ut fra at det var årsaken.
Gjest Vettel Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Kan være vaksinen, kan være alminnelig sykdom.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Man skal ikke få reaksjon på MMR rett etterpå. Dette fordi vaksinen som settes inneholder (svekket) virus som har en inkubasjonstid på 7-10 dager (enkelt forklart, les på Folkehelseinstituttets sider, så står det mye mer detaljert). Så man blir ikke syk med en gang av dette. Dessuten er unger på 15 mnd veldig ofte i barnehage/åpen barnehage og møter andre barn osv, og er utsatte for vanlig forkjølelse og feber. Så det er mer sannsynlig at barnet "bare" har blitt vanlig sykt. Hos oss var det vanlig reaksjon; en dag med litt feber og bittelitt prikker 10 dager etter vaksinen. Husk at skulle barnet bli sykt med feber og utslett, så er det ikke smittsomt! Selv om det kan ligne mye på sykdommene de vaksineres mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå