AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hei, jeg har arvet nesa til min far. Potetnese med kjempestore porer, ser nesten ut som jeg har fregner, men det er porer. I tillegg har jeg masse hudormer innved nesevingene. Disse går liksom aldri bort. Det er en ti-femten små hvite prikker på hver side. Om jeg klemmer de ut er de tilbake dagen etterpå. Jeg sliter litt med fet hud i t-sonen, men som er tørr på overflaten. Jeg har ikke så veldig mange kviser, men de blusser opp under menstruasjonen. Disse plager meg ikke så mye i grunn. Jeg bruker produkter fra decleor, men ingenting ser ut til å hjelpe på porene og hudormene. Noen som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er også en heldig arvetager av faren sin nesa. Størrelsen på porene er genetisk, og de blir i tillegg større med alderen. Det er mange kremer som lover å forminske porer, men alle som jeg har prøvd, ga ingen betydelig effekt; så jeg tror ikke på det lengre. Det som hjelper meg, er foundation + pudder. Foundation for å gjevne ut huden og sjule porene og pudder for matte huden litt ned og kontrollere ekstra fett. Jeg merker også at noen kosmetiske produkter tetter porene mine mer enn andre. Sånn da jeg brukte Revlon photo finish foundation, var porene mine konstant tilstoppet. Byttet foundation og det ble bedre. Samme med hudkrem, pudder, ja, alt man putter på huden. Jeg bruker scrub, og gjørmemaske (begge fra Origins), og bruker også sånne nesestrips. Men alt dette gir bare kortvarig effekt, og jeg synes det uansett bedre å finne krem/foundation/pudder som ikke tilstopper porene så mye. Det er veldig individuelt, men det jeg bruker nå er Max faktor Ageless Elexir (den var overaskende bra for meg, brukte aldri max faktor før), hudkrem fra Jason naturals med aloe vera og pudder fra Sisley. Mineralsminke er også bra for fett hud, men problemet er at på fett hud oksideres mineralsminke veldig fort, og et par timer senere er man plutselig mye mørkere i ansiktet, eller orange. Foundation primer hjelper litt.. Det er forresten mange myter ute og går, som det at det skal hjelpe å fukte fett hud, sånn at det ikke blir så fett. Høres bra ut men det er faktisk ingen forskning som klarte å bevise det. Det hudleger sier, at eneste som hjelper fett hud, er å la den være mer i fred! Ikke rense og fukte huden konstant, men kanskje bare en gang om dagen? Og bytte putetrekk ofte, minst en gang i uka, og ikke ta på huden sin - tips mot kviser. Hvis du liker å se youtube-videoer, anbefaller Gossmakeupartist, han har mange videoer om fett hud. Og DermaTVdotcom, youtube-kanal til en hudlege, veldig opplysende.
Pandalove Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Hei Jeg bruker MD Formulations continous renewal serum, den hjelper veldig på hudormer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå