AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg skal i barnedåp i dag. der skal det serveres formasj som dessert, noe som jeg dessverre ikke klarer å få i meg. jeg er generelt ikke glad i dessert. er det frekk av meg å ikke spise av akkurat desseren? eller må jeg tvinge i meg noe og krysse fingrene på at jeg ikke brekker meg?
Gjest Mahareth Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Nei, det er ikke frekt å hoppe over desserten eller bare spise bittelitt. Du kan jo bare smile og si at du er mett. 3
Gjest hogwash Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Evn. allier deg med noen som er veldig glad i dessert, bytt diskret fat når de har spist sin porsjon. 8
Littleyellow Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Tror jeg ville følt meg mer fornærmet/såret over en som brekker seg over maten enn om en bare hyggelig legger desserten til siden Spesielt om en personlig har laget den selv. 5
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Det må da være lov å si "nei takk, jeg er ikke så beigeistret for dessert"?? 3
kaprifolen Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Er det mindre frekt å skippe desserten, enn å skippe en forrett man ikke liker? Jeg tror liksom ikke svarene hadde vært det samme om det var fiskesuppe, bare....
Gjest Bud Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Jeg kan bli med deg i konfirmasjonen jeg, jeg er fryktelig glad i kaker 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Er det mindre frekt å skippe desserten, enn å skippe en forrett man ikke liker? Jeg tror liksom ikke svarene hadde vært det samme om det var fiskesuppe, bare.... Haha, nei det tror ikke jeg heller. "åh, det er sååå barnslig med voksne folk som ikke liker ditt og datt. Er man bedt i selskap spiser man det man får servert, mener nå jeg" 3
bobbi Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Må da være lov å droppe desserten hvis man føler for det
Dolly-Duck Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Jeg synes det er mye mindre frekt å skippe dessert enn forett. Når desserten kommer har en allerede spist, og er sannsynligvis mett. Om en sier nei til forett så er man ikke mett, men gidder ikke samke fordi enn ikke liker det. Det er en forskjell her. 2
kaprifolen Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Haha, "gidder ikke smake"! Hvorfor er det mer gyldig å forhåndsbestemme at man ikke liker desserten enn fiskesuppa? Jeg VET nemlig at jeg ikke liker fiskesuppe, for tenk! 2
Gjest Emma Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Nam, fiskesuppe Synes ikke det er frekt å pent takke nei og sende fatet videre. Dersom noen spør kan man begrunne det, hvis ikke trenger man ikke det heller. Det som er frekt er å fortelle høyt og uoppfordret at man ikke liker maten, brekke seg, eller gå fra bordet mens de andre fortsatt spiser... 1
Sunshine Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Haha, "gidder ikke smake"! Hvorfor er det mer gyldig å forhåndsbestemme at man ikke liker desserten enn fiskesuppa? Jeg VET nemlig at jeg ikke liker fiskesuppe, for tenk! Så all fiskesuppe smaker likt? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 Jeg skal i barnedåp i dag. der skal det serveres formasj som dessert, noe som jeg dessverre ikke klarer å få i meg. jeg er generelt ikke glad i dessert. er det frekk av meg å ikke spise av akkurat desseren? eller må jeg tvinge i meg noe og krysse fingrene på at jeg ikke brekker meg? Hopp over på en diskre måte. Ikke si du er mett,tyder på at du er ...ja...hva kaller man det? Man vet man får dessert,så sprenger man seg...Ikke bra, Iallefall ikke si:jeg liker ikke. Bare sånn diskre....
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #16 Skrevet 15. mai 2012 Nei. Bare gjør det diskret og ikke gjør et nummer ut av det. Folk blir lett fornærmet! Hvis du har en dame på slankern som sidemann så tar hun det personlig hvis du ikke spiser dessert, liksom. Folk, ass. Uansett. Jeg har siste uken spist rå makrell, foie gras og spiser generelt alle typer fisk, kjøtt og grønnsaker, man karamellpudding får du bare ikke i meg. Det er ikke aktuelt.
Ciara Skrevet 15. mai 2012 #17 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes ikke det er frekt. Men nå har jeg heller aldri forstått poenget med å lide seg gjennom måltider for høflighets skyld, og håper heller ikke gjestene mine noen gang gjør det. 1
kaprifolen Skrevet 15. mai 2012 #18 Skrevet 15. mai 2012 Så all fiskesuppe smaker likt? Nei, smaker all fromasje likt? 2
Sunshine Skrevet 15. mai 2012 #19 Skrevet 15. mai 2012 Nei, smaker all fromasje likt? Nei men de har for det meste lik konsistens. Det har ikke fiskesuppe.
#Mj# Skrevet 15. mai 2012 #20 Skrevet 15. mai 2012 Nei men de har for det meste lik konsistens. Det har ikke fiskesuppe. men om man ikkje liker smaken av fisk, så er vel ikkje konsistensen så nøye. så lenge man ikkje lagar nokon stor greie utav det synest eg det er heilt greitt at folk ikke et ting dei ikkje liker. eg ønsker hvertfall ikkje at nokon skal gjere det når eg lagar mat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå