AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg plantet en hosta i fjor, og nå kommer den opp på tre plasser. Hvordan er det mulig da ?
Brunhilde Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Sannsynligvis fordi den sprer seg ved rotskudd? De fleste staudene blir litt større fra år til år, det er jo det som er så fint med dem.
Wildy Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har masse Hosta ( og har flere typer) i hagen, genial plante! Dekker store områder, trenger lite stell, lett å dele, helt min type hageplante! Har ikke opplevd at den sprer seg så mye, i hvertfall ikke i et tempo som er problematisk å holde under kontroll ( sammenlignet med akaleie, lupiner ol). Har masse Hosta i skråninger hvor jeg ikke gidder å luke, bruker den til å fylle ut mellom busker. Trenger jeg en til å deler jeg bare en av de elsdte plantene. Tror egentlig jeg bare har kjøpt en eller to, resten er delt fra egne eller andres planter.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg trodde ikke hosta spredte seg av seg selv, men tydeøigvis har den gjort det. Helt greit siden dette var et nakent område
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå