Gå til innhold

Trommehinnen/øret

Ryvre

Anbefalte innlegg

Nå får jeg nok en gang ikke sove fordi det kjennes ut som at trommehinnen står å vibrerer konstant.

Har helt glemt å spørre legen min om hva det kan komme av, så lurte på om noen av dere visste det.

Er bare i det høyre øre det skjer og det er forferdelig irriterende å høre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet hva det kan komme av?

Fikk sove et par timer, men våknet av at det vibrerte/blafret i trommehinnen og det vil ikke gi seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingen som vet hva det kan komme av?

Fikk sove et par timer, men våknet av at det vibrerte/blafret i trommehinnen og det vil ikke gi seg

Søk lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk lege!

Joda, skal ta det opp med legen når jeg er der neste gang, men akkurat nå er det f.eks helg og i tillegg så gidder jeg ikke få time i morgen når jeg har time om noen dager bare.

Lurte egwntlig bare på om andre har opplevd det og vet hva det kan komme av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har væske i mellomøret.

Kanskje det ja.

Hvordan kan det oppstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være det er ørevoks og. Bruker du vanligvis sov-i-ro?

Nei bruker ikke det.

Har periodevis mye ørevoks og bruker q-tip, men ikke så langt inn enn jeg kan ta lillefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sånn ørerens (som skal være i øret i rundt 30 min) og skyll ut. Jeg får slike lyder og, og jeg bruker sov-i-ro, så det er ofte ørevoks langs inne som sitter fast og irriterer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Da skal jeg ta turen til apoteket i morgen, evnt i ettermiddag dersom det ikke gir seg i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det ikke gir seg etter en rens, så tar du turen til lege. Husk også å kjøpe den oransje ballonggreien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har skrevet det ned så jeg skal huske på å ta det opp med legen når jeg har time der igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ja.

Hvordan kan det oppstå?

Det kan være tette øretrompeter som forårsaker væske i mellomøret. Altså får ikke væsken rent ut igjen. Du kan få spray eller tabletter av lege som kan hjelpe mot dette.

Jeg får selv "sprakelyder" i øret, men det er fordi jeg bruker ørepropper om natta, så jeg bruker samme metode som MalloryK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn at det nesten føles som om du har leamus i trommehinna?

Sånn har nemlig jeg også innimellom, og da er det som regel pga skiftende lufttrykk. Men jeg har aldri spurt legen om det, så hvem vet. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mh, nei kjennes ikke ut som leamus egentlig.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det...kan nesten sammenlignes med slike skrulokk som man kan lage lyd med. Vet du hva jeg mener?

Man kan klikke med et slikt lokk ved å presse midt på lokket.

Slik føles det ut i øret mitt...og høres ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten som om det er leamus i trommehinna = den vibrerer og lager en rar lyd :P

Offtopic; elsker sånne snapple-korker, de lager de mest fantastiske lydene i verden. XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg også.

Kan irritere de fleste rundt meg ved at jeg sitter og klikker med slike korker, uten at jeg legger merke til det selv :fnise:

Bare ikke så morsomt med en slik lyd inni øret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Renset en gang og lyden ble borte.

Dunket litt i øret igjen i går, men det forsvant etter 5 minutter

Glemte selvfølgelig å snakke med legen om det...igjen :fnise:

Er så mye annet som skal tas opp så enkelte ting går bare i glemmeboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme!!!! Rart du og skrev om dette... Jeg har det av og til, periodevis. Tenkte nå at det kunne være relatert til varmen? Jeg tørr nesten ikke fortelle legen, redd det skal høres ut som noe overnaturlig fordi jeg har så rare drømmer som følger med, at jeg liksom "separeres fra min kropp" type drøm. Så redd han skal tro jeg er gal bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...