AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Har merket opp gjennom årene at jenter bare kaller jenter som (i gutters øyne) er uattraktive for søte osv. Ofte når jeg kommenterer hvor fin en jente i klassen er til en annen venninne så får jeg gjerne "nei, æsj bla bla, men (navn på uattraktiv jente) er kjempesøt" Hvorfor er dere sånn damer? Tar misunnelsen helt overhånd når dere skal bedømme andre jenters utseende? 1
Skjønningen Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Nope. Jeg sier det jeg mener, men smaken er jo som baken. Har du tenkt over at det kanskje er en ærlig mening noen ganger også? 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Nix! Min erfaring er at de damene jeg syns er superflotte (AKA vakre og med smashing kropp) er uinteressante for gutta. Men de grå musene, de uunseelige, tause, litt kjedelige og dumme, er de som gutta går etter...
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Har merket opp gjennom årene at jenter bare kaller jenter som (i gutters øyne) er uattraktive for søte osv. Ofte når jeg kommenterer hvor fin en jente i klassen er til en annen venninne så får jeg gjerne "nei, æsj bla bla, men (navn på uattraktiv jente) er kjempesøt" Hvorfor er dere sånn damer? Tar misunnelsen helt overhånd når dere skal bedømme andre jenters utseende? Tror dette er et ungdomsfenomen. Jeg kan godt si til/om en dame at hun er pen. Og da om de jeg faktisk mener er pene. Hvis jeg synes noen ikke er spesielt pene, holder jeg det for meg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Nope. Jeg sier det jeg mener, men smaken er jo som baken. Har du tenkt over at det kanskje er en ærlig mening noen ganger også? Hvorfor har du behov for å være ærlig om du ikke har noe fint å si? Eller drive å kommentere andres utseende overhode? Har mistet troen på at det går ann å finne ei dame som ikke legger sin egen selvtillit i sitt eller andres utseende....
Kosemose Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Mulig det er slik blant de du omgås, TS. Jeg er ikke vant til at pene jenter ikke får komplimenter for utseendet sitt. At jenter som ikke er smellvakre også får ros for sine positive sider er vel bare bra, eller tenker du man må være supermodell-pen for å fortjene å bli kalt søt? Problemet er vel ikke at folk er misunnelige på vakre mennesker, problemet er vel heller at du ikke syns vanlige jenter fortjener å få komplimenter for at de er som de er. :gjeiper: 4
Snøvott Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Eller drive å kommentere andres utseende overhode? Hva i all verden er galt med det så lenge man sier noe fint?
Silfen Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Min erfaring er at jenter ofte syns at det er flere fine jenter enn hva gutta gjør. I forhold til den der 1-10 på skalaentråden, så fortalte jeg at gutter på et nettsted ga meg en 3 i snitt. Mens jenter på et forum, der jeg i langt større grad "kjente" de, ga de meg 5/6, noe som er totalt urealistisk. Jeg tror at mennesker generelt, men spesielt jenter, ser finhet i mennesker de kjenner i noe større grad enn menn. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 Hva i all verden er galt med det så lenge man sier noe fint? Da'a fordi det er overflatisk. Ikke alle liker å bli bedømt etter utseende enten det er positivt eller negativt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Min erfaring er at jenter ofte syns at det er flere fine jenter enn hva gutta gjør. I forhold til den der 1-10 på skalaentråden, så fortalte jeg at gutter på et nettsted ga meg en 3 i snitt. Mens jenter på et forum, der jeg i langt større grad "kjente" de, ga de meg 5/6, noe som er totalt urealistisk. Jeg tror at mennesker generelt, men spesielt jenter, ser finhet i mennesker de kjenner i noe større grad enn menn. Kvinnfolk er rause på kvinners utseende og kresne på menns. Ironien er at menn stort sett ser bedre ut enn dama si samtidig som om han og folk rundt er rausere med hennes utseende. Se bildetrådene her inne. Alle jentene blir omtalt som vakre. Hadde en gjeng gjennomsnittlige gutter lagt ut bilde av seg i en slik tråd ville de ikke blitt kalt kjekkaser og nydelige. Mange menn på dette forumet legger tid og energi i å skrive positivt om kvinner å gi dem selvtillit og til og med en del tråder som er rene hyllesten av dem, mens trådene som omhandler menn er stort sett bare nedrakking og skitsnakk. Det samme ser vi i samfunnet. At kvinner driver å lager en boble for seg selv og andre kvinner der de liksom er som vakre og nydelige som mangler verdige menn. lol 1
Hattie_ Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Har merket opp gjennom årene at jenter bare kaller jenter som (i gutters øyne) er uattraktive for søte osv. Ofte når jeg kommenterer hvor fin en jente i klassen er til en annen venninne så får jeg gjerne "nei, æsj bla bla, men (navn på uattraktiv jente) er kjempesøt" Hvorfor er dere sånn damer? Tar misunnelsen helt overhånd når dere skal bedømme andre jenters utseende? Det er mye mer i det du skriver enn hva folk tør å innrømme. I hvertfall i fra en attraktiv persons ståsted, som faktisk opplever slik. Derimot så tror jeg at disse som sjeldent blir ansett som attraktive absolutt føler det slik som du påstår TS, men få vil innrømme dette (det forstår jeg jo - det er jo veldig flaut å innrømme at man føler det sånn). Vi damer er misunnelige, absolutt. Kvinner er kvinner verst. Men, menn er også misunnelige på hverandre. Da på attraktive menn. Forskjellen kan vel være at menn ikke bryr seg så veldig om det, eller at disse mennene snakker ut om sånt. Kvinner igjen går bak ryggen på hverandre, og det i alle aldre. 1
Snøvott Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Mange menn på dette forumet legger tid og energi i å skrive positivt om kvinner å gi dem selvtillit og til og med en del tråder som er rene hyllesten av dem, mens trådene som omhandler menn er stort sett bare nedrakking og skitsnakk. Det finnes nok av tråder her som rakker ned på kvinner, så det er nok ganske jevnt fordelt. 2
Skjønningen Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Hvorfor har du behov for å være ærlig om du ikke har noe fint å si? Eller drive å kommentere andres utseende overhode? Har mistet troen på at det går ann å finne ei dame som ikke legger sin egen selvtillit i sitt eller andres utseende.... Tror du misforstod meg. Det jeg mente er at hvis jeg har noe fint å si så er jeg ærlig om det og sier det til dem jeg mener fortjener å høre det ut i fra min egen smak. Alles smak varierer jo så jeg sitter ikke og sier at damer som andre syns er pene er det når jeg ikke selv mener det, og jeg sier ikke at damer jeg ikke syns er pene er det. Da holder jeg heller kjeft. Om det er noen jeg synes ser pen ut så sier jeg det til vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #15 Skrevet 12. mai 2012 Hvorfor har du behov for å være ærlig om du ikke har noe fint å si? Eller drive å kommentere andres utseende overhode? Har mistet troen på at det går ann å finne ei dame som ikke legger sin egen selvtillit i sitt eller andres utseende.... Hva heter du? Jeg hadde mistet troen på å finne en mann som tenkte akkurat som deg! Synes vi skal slå oss i lag 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #16 Skrevet 12. mai 2012 Det er nok en sannhet i dette, dessverre. Jeg er en jente på 17 år som kanskje kjenner meg litt igjen. Hvis noen sier til meg at jeg er pen, tar jeg det som en bekreftelse, og tenker gjerne på det flere ganger den dagen. Selvtilitten min vokser, og jeg føler meg ofte "bedre" enn en del andre jenter. Jeg synes selv jeg er ganske pen (ikke kom med pekefingeren, jeg er usikker på meg selv også), og tenker at: Jeg vil ikke gi et kompliment til en annen pen jente fordi jeg er redd for at hun skal føle det likeens som jeg gjør hvis jeg får et kompliment (for utseende). Jeg har derimot ingen porblemer med å si til en mindre pen jente at hun er søt. Hun når ikke over meg likevel, og vil ikke føle det samme egoet. Slik tenker i alle fall jeg. Off, ser innlegget mitt ble litt "selvgodt". Det får så være. Jeg er som sagt usikker på meg selv, ikke egentlig selvgod...Jeg har bare prøvd å være ærlig, for det er en sannhet i det ts sier.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #17 Skrevet 12. mai 2012 Det er nok en sannhet i dette, dessverre. Jeg er en jente på 17 år som kanskje kjenner meg litt igjen. Hvis noen sier til meg at jeg er pen, tar jeg det som en bekreftelse, og tenker gjerne på det flere ganger den dagen. Selvtilitten min vokser, og jeg føler meg ofte "bedre" enn en del andre jenter. Jeg synes selv jeg er ganske pen (ikke kom med pekefingeren, jeg er usikker på meg selv også), og tenker at: Jeg vil ikke gi et kompliment til en annen pen jente fordi jeg er redd for at hun skal føle det likeens som jeg gjør hvis jeg får et kompliment (for utseende). Jeg har derimot ingen porblemer med å si til en mindre pen jente at hun er søt. Hun når ikke over meg likevel, og vil ikke føle det samme egoet. Slik tenker i alle fall jeg. Off, ser innlegget mitt ble litt "selvgodt". Det får så være. Jeg er som sagt usikker på meg selv, ikke egentlig selvgod...Jeg har bare prøvd å være ærlig, for det er en sannhet i det ts sier. Du er bare 17 år. Vent til du er 25 eller eldre så skal du se at du har litt annet syn på ting. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Du er bare 17 år. Vent til du er 25 eller eldre så skal du se at du har litt annet syn på ting. Haha, javel? Kan du ikke forklare hva som vil forandre seg? Jeg tror deg altså. Vil bare vite hva som kommer til å forandre seg. Synes du innlegget mitt var umoralsk, kanskje? Etter som du postet dette?
Hattie_ Skrevet 12. mai 2012 #19 Skrevet 12. mai 2012 Du er bare 17 år. Vent til du er 25 eller eldre så skal du se at du har litt annet syn på ting. Ikke nødvendigvis. Pene kvinner, eller jenter får "hatske" blikk av "mindre pene" (eller kvinner som generelt sett er usikre på seg selv). Kvinner eller jenter med et pent ytre opplever slik alt for ofte, uansett hvordan man skal prøve å vri og vrenge på dette. Dette har ingenting med alder å gjøre. Jeg er godt over 17, og merker at attraktive damer kan bli "hatet" før de har rukket å si et ord, og da av damer som er godt over 40, og vel så det. Alder og misunnelse henger ikke sammen. Alder og et annet livssyn trenger heller ikke henge i sammen (selvom det burde gjøre det). 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #20 Skrevet 12. mai 2012 Hva heter du? Jeg hadde mistet troen på å finne en mann som tenkte akkurat som deg! Synes vi skal slå oss i lag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå