Nikki Skrevet 26. mai 2002 #1 Skrevet 26. mai 2002 Hei. Sitter med budsjettet (igjen) ig lurer på om vi trenger og pynte kirken? Her har dere linken til den. http://www.orkdalsmenighetene.no/images/ki...alkrkmotost.jpg http://www.orkdalsmenighetene.no/images/ki...kdalmotvest.jpg Håper på mange tilbakemeldinger. Klem Nikki
'Lilly' Skrevet 26. mai 2002 #2 Skrevet 26. mai 2002 Først vil jeg si at det var en utrolig nyyydelig kirke!!!! Når det gjelder pynting av den, er dette helt opp til dere. Noen ganger er det to eller flere som gifter seg på samme dag, da er det mulig å samarbeide!! Ellers er det flott med markblomster også. Det er jo billig. Om dere ikke vil pynte kirken, er det nok greit. Hør med presten!! Ofte sier han at det er koselig med et par buketter på alteret i det minste. Lykke til!
Lizz Skrevet 26. mai 2002 #3 Skrevet 26. mai 2002 Jeg ville pyntet med litt blomsert. Men det trenger ikke å være noen stor ekstrakostnad. Jeg vet om flere som bruker de samme bukettene/oppsatsene som blir brukt i festlokalet, og bare flytter de etter vielsen.
Nikki Skrevet 26. mai 2002 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2002 Jeg glemte og si at vi skal ha langstilkete gyldne roser oppe ved alteret. Takk for at du syntes kirken var fin julibrud2003.
Ada=) Skrevet 26. mai 2002 #5 Skrevet 26. mai 2002 Det er jo også fint -og gratis, å pynte med markblomster
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #6 Skrevet 27. mai 2002 Jeg synes man skal pynte som man føler for selv. Vil man ikke ha noe pynt, gjør man det heller ikke. Selv skal vi ha markblomster eller det vi finner av hageblomster, og det blir nok kjempeflott.
Gjest gjest 0 Skrevet 28. mai 2002 #7 Skrevet 28. mai 2002 Jeg var i et bryllup en gang der de ikke hadde noen annen pynt enn to buketter foran ved alteret og det så innmari stusselig ut! Nå skal det også sies at kirken ikke er spesielt fin, veldig ny og moderne... Jeg ville pyntet litt med noen enkle blomster jeg evt kanskje sløyfer langs radene12
Augustbrud02 Skrevet 28. mai 2002 #8 Skrevet 28. mai 2002 Vi kommer til å bruke to store buketter med markblomster inne i kirken og kanskje også små buketter med markblomster på hver rad oppover. Kirken er gammel og flott, så jeg tror dette blir enkelt og pent jeg.12
Rose Skrevet 28. mai 2002 #9 Skrevet 28. mai 2002 Ved store anledninger i kirken (jul og lignende) er det alltid pyntet til fest i kirken. Dette for å markere at det ikke er en hvilken som helst gudstjeneste. Brullup er høytid, og derfor synes jeg det hører med å pynte i kirken også. Det trenger ikke å bety mye jobb eller kostnader. Tenkt på hva dere skal ha på festlokalet, og hvordan dere kan bruke dette i kirken først. Et heklet teppe, litt tyllstoff e.l. er flott å legge over alteret der dere skal knele for forbønn. Levende lys skaper stemning, roser eller roseblader strødd oppover den røde løperen. Mulighetene er mange!!!
Montezuma Skrevet 30. mai 2002 #10 Skrevet 30. mai 2002 Vi skal ha to store krukker med Margeritter oppe ved alteret. Skal kjøre langt til selskapet, og tenkte det var greit å unngå masse små skjøre blomster og vaser med vann. For Margerittene blir med og pynter videre på terrassen til selskapslokalet. Ingen andre brudepar i vår kirke.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå