AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Har hørt at man har krav på å få utbetalt forskudd på feriepenger etter 1/1 hvis man skal bestille ferie/ reise. Noen som vet om dette stemmer?
Gjest Bobler Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Det spørs vel litt på om bedriften syntes det er greit. Kollegaen min fikk lov, og gubben min fikk lov siden jeg har bursdag før de kommer. Men det er lov
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Hvis du skal ta ut ferie før vanlig feriepengeutbetaling, har du krav på feriepenger tilsvarende de dagene du tar ut. Så hvis du skal ha en uke ferie, vil det si at du har krav på 1/5 av feriepengene (hvis du har 5 uker ferie, og resten utbetales som vanlig. Men de aller fleste bedrifter er nok litt romslige, og utbetaler litt mer, så du får litt til lommepenger også...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Takk for svar Her er det snakk om å spørre om forskudd for å bestille og betale for en ferietur som er i ferieperioden. Altså i juli, men ferien skal forhåndsbestilles. TS
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 AB #3 her: Som regel er det ikke noe problem hvis du kan dokumentere at reisen er bestilt, og depositum betalt. God tur!
Glitnir Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Som det sies over her: Noen rett til å få dem i disse tilfellene har du ikke, men det er sikkert en del virksomheter som gir det likevel om du spør.
Ryvre Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 På forrige arbeidsplass hvor mannen min jobbet så spurte han bare om å få feriepengene utbetalt. Han oppga ikke noen grunn eller dokumentasjon, men fikk alle pengene likevel
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Så lenge feiren ikke er før i juli, har du ikke krav på å få utbetalt feriepengene som forskudd, nei. Og husk at når du får feriepenger i forskudd, så trekkes du også samtidig i lønn for de feriedagene du får forskudd for. Så du går omtrent opp i opp i utbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå