Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner jeg å bli frustrert her, for jeg har tørr hud i ansiktet, spesielt rundt øynene, men også ellers. Kjennes ut som at jeg har prøvd alt, men uansett hva det er, så får jeg kviser av det.

Er det sånn at huden må "venne seg til" en krem?

Har prøvd olje også, og hadde virkelig håpet at kokosnøttolje skulle hjelpe (den som lukter så godt og gjorde huden min mindre tørr), men jeg fikk kviser av den også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beskriv litt mer hvilke kremer du har prøvd og hvor lenge.

Skrevet

Som regel trenger huden en stund på å tilvenne seg nye produkter. Man kan derfor oppleve perioder mer uren hud når man skifter rens/kremer osv. Ellers ville jeg anbefalt deg å ta en tur til hudpleier for hudanalyse :) ofte er dette gratis. Kan godt være du har en tørr hud som får for lite fett og derfor overkompanserer for mangelen (derfor får du kviser) eller du kan ha en dehydrert fet hud (huden føles tørr og stram, men er egentlig fet)

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke åssen kremer du har prøvd. Men jeg får uren hud av billig-kremer. Decleor er et trygt merke som vanligvis ikke gir urenheter. Man må nok legge litt penger i en krem for å få det man er ute etter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tørr hud og kviser. Bruker nå Matis sin serie for sensitiv og tørr hud (krem og serum) og den har gjort underverker for meg. Ikke tørr lenger og kvisene er borte.

Skrevet

Vet ikke åssen kremer du har prøvd. Men jeg får uren hud av billig-kremer. Decleor er et trygt merke som vanligvis ikke gir urenheter. Man må nok legge litt penger i en krem for å få det man er ute etter.

En sensitiv hud kan faktisk reagere ganske kraftig på decleor i og med at de har så mye eteriske oljer i produktene sine. Eteriske oljer er sterkt allergifremkallende.

Bruker decleor selv og eeeelsker det, så det er nok en ide når hun har fått bukt med sensitiviteten sin :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel trenger huden en stund på å tilvenne seg nye produkter. Man kan derfor oppleve perioder mer uren hud når man skifter rens/kremer osv.

Dette gjelder kun om kremene eller rensen er aktive, altså inneholder ingredienser som har en peeling-effekt. Hvis kremen ikke inneholder slike ingredienser tyder kviser på at man reagerer på kremen.

• Liker 1
Skrevet

Ta tilskudd av en god omega olje (jeg anbefaler udo´s choice). Smører huden innenfra, jeg trenger nesten ikke body lotion lenger når jeg er flink å ta denne oljen. Prøv noen uker og se om du merker forskjell (gir jo helsegevinst i tillegg)

• Liker 2
Skrevet

Dette gjelder kun om kremene eller rensen er aktive, altså inneholder ingredienser som har en peeling-effekt. Hvis kremen ikke inneholder slike ingredienser tyder kviser på at man reagerer på kremen.

De fleste kremer inneholder aktive ingredienser, dette er for at kremen skal kunne utføre den oppgaven den er satt til. Enten det er fukt eller antiage. Så aktive ingredienser trenger ikke ka en eksfolierende effekt de?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kremer inneholder aktive ingredienser, dette er for at kremen skal kunne utføre den oppgaven den er satt til. Enten det er fukt eller antiage. Så aktive ingredienser trenger ikke ka en eksfolierende effekt de?

Mulig ordet aktivt ikke er så presist, men jeg presiserte hva jeg mente så det ikke kunne misforstås.

Poenget er at kremer som har eksfolierende effekt henter frem urenheter som ville kommet frem etter hvert. Derfor kan man i en kort periode oppleve å få flere kviser av slike kremer, men det er altså midlertidig.

Hvis kremen ikke har en slik effekt vil nye kviser være en negativ reaksjon på kremen og man bør bytte til en annen.

• Liker 3
Skrevet

Mulig ordet aktivt ikke er så presist, men jeg presiserte hva jeg mente så det ikke kunne misforstås.

Poenget er at kremer som har eksfolierende effekt henter frem urenheter som ville kommet frem etter hvert. Derfor kan man i en kort periode oppleve å få flere kviser av slike kremer, men det er altså midlertidig.

Hvis kremen ikke har en slik effekt vil nye kviser være en negativ reaksjon på kremen og man bør bytte til en annen.

Det er jeg enig i :)

Skrevet

Kan det være du har fuktfattig hud framfor tørr hud? Min hud blir tørr uten produkter, spesielt på nesa, men jeg får kviser hvis jeg bruker fet og oljete krem for tørr hud :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...