AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Jeg sluttet å tegne i 13 års alderen fordi jeg begynte å skjelve mye i armer og ben. Nå er jeg 17 år gammel og skjelvingen har forholdsvis gitt seg, det er ikke så ille lenger. Når jeg var liten tegnet jeg mye. Tegnet hver eneste dag tegninger til foreldrene mine, besteforeldrene mine osv. Var så ufattelig glad i å tegne! Tegnet ganske fint også IMO. Iallefall, jeg ønsker å begynne med tegning igjen.. Men jeg trenger inspirasjon og jeg vil lære meg hvordan å tegne mer realistisk og pent. Jeg er ganske kunstnerisk og kreativ av meg, men vil så gjerne få det ned på papir på ordentlig måte, om dere skjønner. Når jeg var yngre hadde jeg også mitt eget staffeli, malte mye og var veldig glad i dette... Jeg vil lære meg om nyanser, kontraster, hvilke farger så passer til det og det, lære meg ordentlig kunst. Noen som har peiling på noen gode nettsider om dette?
hakunamatata Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Aner ikke om noen nettsider, men det er da bare å bruke google Eller så finnes det sikker kurs i nærheten av deg. Ellers kan du bare google tegninger og finne inspirasjon. Prøv deg frem. Tegning er så mye mer prøve og feile og ikke en egen oppskrift på hvordan det gjøres "riktig". Og selv om man "feiler" blir det fortsatt fint
Gjest Solsmil Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Jeg tegner veldig mye, og er veldig flink. Har alltid vært det. Er selvlært, og vet flere andre som også er det - man lærer seg gjerne egne teknikker over tid,uten at det nødvendigvis er en teknikk som passer for alle. Eller at andres teknikker passer for deg. Jeg vil anbefale deg å se på deviantart.com - en side der mange amatørkunstnere fra hele verden legger ut bilder i alle kunstsjangere. Noen er kjempeflinke og noen er ikke fult så flinke, men det er bare å øve seg. Da blir man bedre.
Joe Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Det eneste som hjelper er å prøve og prøve og ikke gi opp. Fortsett og tegn, tegn hele tiden, alt du ser rundt deg, tegn hver eneste dag, hver gang du har et ledig minutt. Ha med deg en skisseblokk i vesken. Du trenger ikke annet en en blyant og kaskje et viskelær for å skisse. Jeg har tegnet timesvis hver dag så lenge jeg kan huske, med unntak av nå etter at jeg ble mor. Jeg kan tegne fint, men er ikke i nærheten av det nivået jeg ønsker. Jeg skal fortsette å øve og øve så lenge jeg lever Jeg er helt selvlært, og har egentlig unngått å lese om tegning fordi jeg har lyst til å utvikle meg på egenhånd før jeg begynner å lære direkte av andre. Jeg har en gammel blogg med litt tips om realistisk tegning, skyggelegging og utstyr, den er ikke oppdatert på noen år: www.miriel.vgb.no 1
Gjest Eld Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er også selvlært. Har tegnet så lenge jeg kan huske. Som liten så jeg ofte på bilder og tegnet etter dem. Tegnet selvfølgelig andre ting også, men dette gjorde at jeg ble flink til å tegne realistisk. Nå har jeg funnet min egen stil, og tegner ikke realistisk lengre (jeg synes det er kjedelig), men jeg anbefaler deg å se etter foto om du ønsker å bli bedre i å tegne realistisk Kontrastlære osv. finner du ved å google, og det finnes fagbøker man kan kjøpe i bokhandler. Anbefaler deg også å ta en tur på biblioteket og låne bøker der (det er jo faktisk gratis) Denne siden har mye inspirerende: http://www.behance.net/
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Blyant og ark - go! Det er en god start. (hilsen illustratør)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå