AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? 2. Hvordan er det? 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? 4. Hva går det ut på? Fortell! 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet).
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner??
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 1 - psykologi, profesjonsstudiet 2 - Fantastisk! 3 - jobbe som klinisk psykolog, søke på ph.d, jobbe med annen forskning +++ 4 - lærer om alle "basaldisiplinene" i psykologien, en god del metodefag, forpraksis, veiledning, og en hel haug andre morsomme ting 5 - ja, er det. Er 6 år, hvorav ett semester består av hovedpraksis, og ett semester er satt av til skriving av hovedoppgaven. 6 - skal på utveksling til et annet land, men bortsett fra det holder jeg meg på samme sted 7 - lånekassa og deltidsjobb. 8 - relativt vanskelig, ja 9 - helt klart flest kvinner, men ellers en salig blanding av alle typer mennesker. Liker å kalle psykologisk institutt for den zoologisk hagen på uni
Ethereal Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Psykologi, bachelor. 2. Hvordan er det? Noe bra, noe dårlig. Jeg trodde det kom til å være mer konkret enn det var, men som mye annen samfunnsvitenskap er det preget av at man ikke vet noe hundre prosent sikkert. Foreleserne er egentlig det jeg er mest misfornøyd med. Skulle ønske det var høyere krav til det å kunne være foreleser, slik at det var noe både studenter og foreleser likte å bruke tid på. I stedet har vi noen forelesere som ikke klarer å formidle pensum, ikke ønsker det, eller ikke bryr seg. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Vet at mannge jobber innen HR og som konsulent. Ellers kan man ta to år i f.eks Danmark og bli psykolog. Man kan også ta master og doktorgrad, og drive med forskning. 4. Hva går det ut på? Fortell! 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Ikke integrert master. Mitt studie tar 3 år. To år til hvis jeg skal ta master. Hvis jeg skal bli psykolog må jeg ha to år til med teori, og så praksis. Vet ikke hvor lenge det er. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Bachelorsgraden tas her. Ellers kan man ta master mange stedet, f.eks. i Oslo, Bergen, Tr.heim. Som sagt kan man bli psykolog ved å gå i Danmark, eller andre nordiske land. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassa. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Det kommer litt an på. Her jeg studerer er det rundt 4 i snitt, mens det i Oslo er godt over 5. Det ligger nok et sted mellom 4 og 5 de fleste steder i Norge. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Definitivt flest kvinner her jeg går. Tipper vi er rundt 85% kvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 1.Hva er det du studerer nå? Jeg studerer en blanding av IT og økonomi 2. Hvordan er det? Utfordrende, men samtidig ligger det langt innenfor mitt interessefelt, så jeg jobber masse med det fordi det er morsomt. Kjempemorsomt å se resultater etter uttalige timer med jobbing. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Alt mulig rart. Jeg kan jobbe i bank på bedriftsavdelingen, jeg kan planlegge store prosjekter innen IT-bransjen, jeg kan også bli IT-konsulent, jeg kan starte egen bedrift, jeg kan komme inn i en eksisterende bedrift og rydde opp i alt fra hjemmesider til markedsplan, budsjett, regnskap, produkter og økonomien generelt sett, jeg kan jobbe med økonomi generelt sett og jeg kan jobbe med økonomi hos teknologiske bedrifter. 4. Hva går det ut på? Fortell! Masse fag innen systemutvikling, programmering generelt sett, drift av systemer, nettverk, det teknologiske bak en pc, masse økonomifag, entreprenørskap, app-utvikling, webdesign, organisasjon, markedsstrategi, produktutvikling og en hel haug med andre fag. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Dette er en bachelor, men man kan få master innen en mer teknologisk retning, økonomisk retning, it-retning og administrasjon. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Tar hele studiet på et sted, men skal jeg ta master må jeg flytte på meg ganske langt. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassen + detidsjobb 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Det blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år. Det finnes vel 2 plasser i landet og svært få har hørt om det. Men det er nok søkere, så linja profileres på en måte ikke så mye. Det kreves at du har hatt R1. I fjor var det vel 46 studiepoeng som var grensa, men den heves hvert år. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? På min avdeling på skolen er det vel 90% gutter og 10% jenter, dette er ikke en typisk jentelinje. Men i min klasse er det vel 12 jenter og 44 gutter.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Bachelor i fysikk 2. Hvordan er det? Tidkrevende, frustrerende, spennende, tilfredsstillende! 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Det varierer enormt! Alt fra værdame og astrofysiker, til programmerer og spillutvikler! 4. Hva går det ut på? Fortell! Matte, matte og mer matte. Neida. Er også mye mekanikk og mye programmering. Eller, ikke "neida", det går stort sett i matte :gjeiper: Men det er jo helt greit! 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Det er bachelor, dvs tre år. Må nok ta master for å komme noen vei i arbeidslivet. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Har ikke bestemt meg enda. Trives veldig godt der jeg er, men hadde vært sykt gøy å dra på utveksling til f.eks. Cern! 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Jobb og lånekassa 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Nei, det er det ikke. Mye verre å klare å henge med på selve studiet! 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Helt klart flest menn!!!!! Men har inntrykk av at det er flere jenter på fysikk enn på f.eks. matte og informatikk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Bachelor i kunsthistorie 2. Hvordan er det? Kjempemorsomt, interessant og spennende. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Ikke noen spesielle egentlig, uten å ta noe mer utover det eller kombinere det med annen utdanning 4. Hva går det ut på? Fortell! Kunsthistore. Lærer om kunst, kunstnere osv. Er også mye idehistore, vanlig historie, kulturhistorie, religionshistorie osv, for å kunne sette kunstverker inn i en kontekst 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Nei. Kan velge å begynne på master etterpå. Bacheloren er tre år. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Kan ta hele studiet der jeg studerer (uio), men kan også ta enkeltemner ved det norske institutt i roma. Det er noe jeg vurderer sterkt. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Stipend fra lånekassen og jobb ved siden av. Skal jeg til roma tar jeg Studielån også.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Jeg som var anonym med kunsthistorie over. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Nei, det er det ikke. Ellers i landet kommer vel alle inn, mens her i oslo er det et snitt på rundt 4 for ordinært vitnemål. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Flest kvinner
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 ingen jus-studenter og folk som studerer statsvitenskap som vil svare?
Mermaid Blues Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Teatervitenskap 2. Hvordan er det? Fantastisk gøy God blanding av teori og praksis, utrolig dyktige forelesere, krevende pensum og høyt tempo 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Kommer an på valg av fordypning på Honours-nivå, med det jeg kommer til velge kan jeg jobbe som regissør, dramaturg og/eller dramatiker, samt at jeg kan forelese eller ta jobb som kritiker. Kunstnerisk leder/teatersjef kan forsåvidt også bli en mulighet med årene. Med andre fagkombinasjoner i Honours kan man også bli scenograf, inspisient, lyddesigner, lysdesigner, teaterpedagog, skuespillercoach,...det meste bortsett fra skuespiller, egentlig. 4. Hva går det ut på? Fortell! Første semester var en introduksjon til dramaturgisk metode, analyseverktøy for teater, improvisasjon og kreativ trening. Andre semester dreide seg om teater som samfunnsmedium, politikk, tysk modernisme, skotsk samtidsteater, dramaturgi i dokumentarteater, Elizabethan/Jacobean, melodrama og Black Face Minstrelsy. Vi lagde også et lite stykke dokumentarteater. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Nei. B.A (Hons) tar fire år, deretter kan jeg bygge på med en ettårig master (MLitt) i dramaturgi/dramatikk her, eller ta master et annet sted. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Har mulighet for utveksling i år 3 (noe jeg vurderer frem og tilbake), ellers foregår alt i Glasgow. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Skolepenger ligger på ca 100.000,- i året, dette finansieres av Lånekassen, samt at jeg får noe støtte fra familien. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Sånn passe. Britiske studenter trenger AAAB i A-levels/Highers, IB-kravet er 36 poeng, som tilsvarer 51,4 studiepoeng. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Ganske jevn kjønnsfordeling
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Bachelor i medievitenskap 2. Hvordan er det? Det er spennende og interessant, og et bra studiemiljø. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Tja, det er vel mye forskjellig innen informasjon, kommunikasjon, media, web etc. Man bør vel helst ha master for å få jobb da. Jeg er snart ferdig og har søkt noen jobber (fordi jeg egentlig bare vil ut i jobb og håper på enorm flaks ), men har også et masterstudie i "bakhånd". Bacheloren er ganske "bred", mens man har mulighet for å spesialisere seg mer på master. 4. Hva går det ut på? Fortell! Førsteåret var det mange obligatoriske fag og en god blanding av teori og praksis. Ellers har vi hatt mange muligheter for å "plukke" fag selv, og jeg har bl.a. hatt mange emner i psykologi ved siden av mediefagene. Men det er mest teori da, mange hjemme-eksamener. Hovedfokuset for hele studiet er vel egentlig medienes rolle i samfunnet, mediepåvirkning osv. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Nei, det er 3-årig bachelor, men med mulighet for å ta master etterpå. Både i medievitenskap og journalistikk, men også andre fag. Selv har jeg søkt en mer praktisk og tverrfaglig master på høgskole. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Jeg har tatt hele studiet på samme sted, men det er mulighet for å ta et semester i utlandet hvis man ønsker det. Selv synes jeg det har vært helt greit å bo og studere på samme plass i tre år. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassa og deltidsjobb. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Nja. Litt, kanskje. Var ca. 5 i snitt da jeg kom inn, men jeg hadde ekstrapoeng (folkehøgskole, alderspoeng etc). Så da kom jeg meg greit inn med et snitt på 4-og-noe fra vgs. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? En bitteliten overvekt av kvinner, men det er ganske 50/50.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Logistikk 2. Hvordan er det? Spennende, nyttig og passe utfordrende. Liker også at jobbmulighetene etterpå er varierte 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Veldig mye forskjellig! Produksjonsplanlegger, innkjøper, prosjekt/servicekoordinator, transportkoordinator, logistikk-konsulent, controller, og mye mer! 4. Hva går det ut på? Fortell! Mange økonomiske fag, deler mye av fagene med øk/adm-studenter. Ellers lærer vi mye om å lage prognoser for innkjøp/salg/produksjon, om teknikker for effektivisering og kostnadsbesparelser, transport og lagernivå-beregninger og mye om innkjøp. Vi har også mange valgfagsmuligheter, slik at vi kan styre mye selv hva vi vil spesialisere oss på. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Det er ikke en integrert master, men det er muligheter for å ta mastergrad om en ønsker det, enten i Norge eller utlandet. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Det er mulig å ta hele studiet i Norge, eller evt. ta tredje semester i utlandet eller et semester i praksis. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassen. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Nei, alle har kommet inn de siste årene. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? 50/50
maya86 Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Veterinær 2. Hvordan er det? Veldig spennende. Lærer om alt fra forskjellige dyrs anatomi til parasitter fra bortvekkistan. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Veterinær, forsker, bygge på med spesialisering(er) 4. Hva går det ut på? Fortell! Dyrs anatomi, sykdommer, behandlinger, bakterier, parasitter, smitte, nutrition, avl, patologi, diagnostisering, kirurgi osv. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? går vel kanskje mer under profesjonsstudie eller noe. er 11 semestre. (5,5år) Skriver hovedoppgave paralelt med undervisning. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Tar hele studie samme plass. (Budapest) 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassen. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? I Budapest, nei. Verre å bli. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Halvt om halvt ca. 1
Honeydew Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 (endret) ingen jus-studenter og folk som studerer statsvitenskap som vil svare? Jeg kan svare, men tror vel egentlig de fleste vet hva jus går ut på 1. Hva er det du studerer nå? Jus 2. Hvordan er det? Veldig gøy, men også krevende og til tider slitsomt. Men jeg vil ikke bytte! 4. Hva går det ut på? Fortell! år på UiB, og her har vi en ordning hvor vi kun jobber med ett fagområde om gangen (feks nå har vi arve- og familierett, avsluttet nettopp kontraktsrett), så da er det avsluttende eksamener ca hver 7. uke. Det gir oss veldig god fordypning i hvert felt, og jeg er egentlig fornøyd med ordningen slik sett, men det betyr også at du aldri får en pust i bakken. Uken før eksamen sitter du gjerne 12-15 timer på lesesalen hver dag, så er det eksamen på fredagen, og allerede mandag starter forelesningene i det nye faget - og da bør du ha lest litt allerede for å henge med. Faller du av fra starten er det veldig kjipt, da det som oftest er under 2 mnd til neste eksamen. Utover det har vi obligatoriske oppgaver og oppmøte hver uke, så det er alltid fullt kjør. Men dette gjør så klart også at det skal mye til å falle av og måtte ta skippertak (dvs, det er egentlig ikke mulig). Arbeidsmåten er i all hovedsak at vi får tildelt oppgaver med en tenkt rettstvist, og så skal vi anvende lovverket og andre rettskilder for å komme frem til løsningen på tvisten. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Du kan jobbe som jurist i alle mulige segmenter, det er bortimot ingen begrensninger der. Dessuten kan man få jobb i internasjonale organisasjoner, både frivillige og statlige. For å bli advokat må man bli ansatt hos et advokatfirma, hvor man får advokatbevilling etter 2 år med som advokatfullmektig. Man kan også bli dommer (krever også etterutdanning). 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Integrert master. Normert tid er 5 år, så kommer evt advokat- eller dommerutdanning etter dette. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted? I hovedsak tas hele studiet på samme sted, men det er også mulig å overføres til Oslo. Man kan ta utveksling enten i 8. eller 9. semester (altså siste i fjerde, eller første i femte). 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassen. 8. Er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Så vidt jeg vet er det 5,0 på primærkvoten og 5,45 på sekundær her i Bergen. Noe høyere i Oslo. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Flest jenter, ca 60/40 tipper jeg. Endret 13. mai 2012 av Honeydew
Miah Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 "...her har vi en ordning hvor vi kun jobber med ett fagområde om gangen (feks nå har vi arve- og familierett, avsluttet nettopp kontraktsrett), så da er det avsluttende eksamener ca hver 7. uke. Det gir oss veldig god fordypning i hvert felt, og jeg er egentlig fornøyd med ordningen slik sett, men det betyr også at du aldri får en pust i bakken. Uken før eksamen sitter du gjerne 12-15 timer på lesesalen hver dag, så..." Veninnen min går på jus førsteåret i Bergen, og hun forteller med skrekk og gru over de studentene som faktisk sitter såpass lenge på lesesalen. "Har de ikke et liv utenom skolen? Har de ikke deltidsjobb?" forteller hun. Og jeg forstår virkelig ikke hva som kan være så lærerikt med å trykke infomasjon inn såpass lenge, det går jo bare ikke! Men jaja. Denne jenten har deltidsjobb, gode karakterer, finner på mye med venner på fritiden og er med i utvalg.
Gjest finurlig Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Bachelor i Statsvitenskap 2. Hvordan er det? Spennende, tørt, langdrygt, interessant, oppvekkende 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Mye forskjellig, alt ifra kundebehandler på NAV til konsulent i staten, til utenriksdiplomat etc. 4. Hva går det ut på? Fortell! Lokal, nasjonal og internasjonal politikk, politisk teori, alt innenfor politikk egentlig. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Integrert master: nei. Bachelor tar 3 år. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Skal ta siste året i utlandet. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassen 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Varierer, alt ifra 41.1 til 54,2 i snitt på studiestedene. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Ca 60/40 jenter og gutter vil jeg tippe.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #18 Skrevet 13. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Jus Utover det har vi obligatoriske oppgaver og oppmøte hver uke, så det er alltid fullt kjør. Men dette gjør så klart også at det skal mye til å falle av og måtte ta skippertak (dvs, det er egentlig ikke mulig). Kan du fortelle ca hvor mye obligatorisk oppmøte har dere hver uke? Vurderer rettsvitenskap i enten Bergen eller Oslo, men er litt usikker på om jeg kan tenke meg å gå et studie med mye oblgatorisk oppmøte.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 1. Hva er det du studerer nå? Tekniske geofag 2. Hvordan er det? Spennende, tungt, innimellom kjedelig, en del feltarbeid. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Du kan jobbe med bygging av veger, jernbane, tunneler, kraftverk i fjellrom osv. - enten i planlegging eller under drift (kontrollingenilør). Eller så kan du jobbe med miljøgeologi, grunnvann, skred eller leting, prospektering og utvinning av mineraler. 4. Hva går det ut på? Fortell! Du har en del basisfag som matte, fysikk, kjemi, IT, mekanikk + så klart masse nerdete geologifag hvor du blant annet får ha "stein-eksamen", leke at du skal planlegge en tunnel og sprenge berget i fillebiter. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Ja. Det tar fem år. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Man kan ta deler i utlandet som utvekslingsstudent + en del tar fag på Svalbard. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Lånekassa og sommerjobb. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Ikke av de vanskeligste. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Ca 50/50, kanskje en liten overvekt kvinner.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #20 Skrevet 13. mai 2012 Hva er det du studerer nå? Førskolelærer bachelor 2. Hvordan er det? Det er et veldig inntresant studium, vi er på skolebenken, praksis i barnehager, svømmer i vann, leker bom 50 i skogen. Ja alt det som barn liker. Noen bøler er tunge og forstå, da det er på engelsk, dansk, nynorsk, svensk - det er de i pedagogikk. Så får jeg masse egen læring som mamma. 3. Hvilke jobber kan man få hvis man har tatt det studiet? Jobbe i barnehager. 4. Hva går det ut på? Fortell! Førskolelærer sier seg selv stort sett. Man er den pedagogiske leder på en avdeling eller i en barnehage. 5. Er det en integrert master? Hvor lang tid tar studiet ditt? Dette tar tre år. 6. Tar du hele studiet på et sted eller må/vil du ta deler av studiet en annet sted. Man kan studere noe av dette i utlandet tror jeg. Men jeg velger å ta alt på mitt hjemsted. 7. Hvordan finansieres alt dette?(spesiellt interessert i dette hvis du tar hele/deler av studiet i utlandet). Får støtte av lånekassen og nav. 8. er det vanskelig å komme inn på det studiet du tar? Nei var ikke vanskelig å komme inn på i fjor, da det var masse restplasser igjen. Men i år er det fullbooket. Tror det er 37 til 40 studiepoeng man må ha for komme inn + man må ha god norsk karakter. 9. Hvem tar det studiet du tar? Flest menn? Flest kvinner?? Det er flest jenter, tror det er maks 15 gutter totalt av 140 elever i mitt kull fordelt på fire klasser. Syns i grunnen gutter også burde vudere dette yrket m.t.p at det er også viktig for gutter i barnehagen trenger en mannsrolle å se opp til der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå