AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Jeg skal prøve å ikke forklare så utdypende da jeg ikke vil dele hele historien her. Regner med at jeg får litt pes for dette, men vil fortsatt ha konstruktive meninger. Ikke drittslenging, da kommer dere ingen vei Hunden min ble idag angrepet av en hund. Han har sloss med denne hunden, men nå mistet eier båndet og den løp til min og angrep. Min ble ganske skadet, og har tilbrakt dagen hos vetrinær. Normalt ville jeg bedt eier om å passe på, og betale regningen min. Men situasjonen er litt andeledes... eier er slem med hunden sin. veldig slem. etter angrepet tok han regelrett å banket opp bikkja, til tross for at jeg både skrek og slo han på ryggen for å få han til å slutte. han har tidligere også vært ufyselig mot hunden sin. Han løfter hunden i skinnet hvis den trekker, sparker den i siden (Type cesar millan) hvis den ser i bakken, og hunden er ekstremt kuet og redd. Den har det vondt, rett og slett. Jeg har anmeldt eier flere ganger, uten at noe har skjedd. Har ikke noe bevis heller. Det jeg vurderer å gjøre da er å anmelde eier for angrepet på min hund, for å få den avlivet. Litt slemt, men en død hund lider ikke. Det er ikke fordi min ble angrepet, det kan skje hvem som helst. Men rett og slett fordi hunden lider hver eneste dag og eier er ondskapsfull og slem med den. Og mattilsynet og politiet gjør INGENTING. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Ikke helt sikker på hva jeg ville gjort, om du anmelder det så lider jo som du sier ikke en død hund, men det er jo synd en hund må avlives bare fordi eieren er en drittsekk. Tror kanskje jeg ville vurdert å filmet ham om jeg ble vitne enda en gang til at han mishandler hunden, og så ta videobeviset til politiet eller mattilsynet i håp om at de tar fra ham hunden. De fleste har vel kamera på mobilen i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 har forsøkt det, men er ikke så greit. det er gjerne gjort på ti sekunder og ofte så rekker jeg ikke ta frem mobilen før det er ferdig en gang. møter han heller ikke på hver tur, kan ikke filme hele turen hver eneste tur tilfelle jeg møter på han... er så vannskelig, får så vondt av hunden 1
Sulosi Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Ta med journal fra dyrelegen og anmeld. Mere trenger du ikke. Politiet trenger flere anmeldelser på en hund/eier før de kan gjøre noe. Når denne hunden kan skade din så mye må du tenke at det ikke er første gangen og heller ikke siste gangen det skjer. For alt vi vet kan det være politiet har denne personen i søkelyset allerede. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Tenk om han da bare får seg en ny hund? 1
Capricorn Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Tenk om han da bare får seg en ny hund? Godt poeng og det er det stor sjans for at han gjør. Anmeld uansett. Da ser de vel at han er anmeldt for dyremisshandling før og tar det kanskje alvorlig denne gangen? 2
Sulosi Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Tenk om han da bare får seg en ny hund? Hvis politiet eller mattilsynet tar hunden til avlivning så får eier sannsynligvis forbud mot flere hunder. Iallefall i den saken jeg kjenner.
Theoline Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 de burde avlive hele mannen vis det er sannhet at han behandler hunden sånn stakkars. 4
Capricorn Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Hvis politiet eller mattilsynet tar hunden til avlivning så får eier sannsynligvis forbud mot flere hunder. Iallefall i den saken jeg kjenner. Blir det fulgt opp da?
Sulosi Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 Blir det fulgt opp da? Har ikke sett fyren med flere hunder så vet ikke om han har forsøkt å skaffe seg ny.
Sugerøret Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 bekymringsmelding til Mattilsynet.Den dritten av en mann burde ikke ha hund. Det er ikke hunden som er født farlig,den blir gjort farlig av mennesker. På tide at det blir innført sertifikat på å dyr og eget dyrepoliti i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Stakkars hunden Det er trist, men jeg mener at når hunden er farlig bør den avlives, hva om den skulle gå til angrep på et lite barn en gang? Det er fryktelig urettferdig, men når hunden er farlig hjelper det ikke om den er født slik eller gjort slik pga drittsekk-eier, om den er redd, og hva den bakenforliggende grunnen er. Helst skulle jo eieren også ha fått ei sprøyte i baken. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Stakkars hunden Det er trist, men jeg mener at når hunden er farlig bør den avlives, hva om den skulle gå til angrep på et lite barn en gang? Det er fryktelig urettferdig, men når hunden er farlig hjelper det ikke om den er født slik eller gjort slik pga drittsekk-eier, om den er redd, og hva den bakenforliggende grunnen er. Helst skulle jo eieren også ha fått ei sprøyte i baken. Finnes det egentlig en diskusjon om hundeagressive hunder der det ikke blir dratt inn "Hva om det er et lite barn neste gang?" Føler jeg er lei av å se den i hver bidige tråd som omhandler hunder som kan bite eller angriper andre hunder. Om en hund hadde angrepet et lite barn hver gang den setningen ble nevnt så ville det ikke vært barn igjen i verden. Ikke rart mange blir redd hunder når de blir fremstilt slik hele tiden. Enig i at det er eier som burde få en sprøyte i baken dog! TS: Håper du finner ut av det her, det er utrolig trist at hunden må bøte med livet fordi eieren er en idiot, men igjen så kan hunden umulig ha det noe godt om det er slik du beskriver og dette er kun på turer, gudene vet hva han gjør hjemme hos seg selv. Kan du ikke gå sammen med noen som har vært vitne til oppførselen hans, og sammen kontakte mattilsynet, eller politiet? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå