Gå til innhold

Studenby i Trondheim, Voll eller Steinan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ått tilbud om hybel på Voll, og hybel i småhus på Steinan.

På Voll har jeg eget bad, men deler kjøkken med 6 eller 7 andre. På Steinan deler jeg begge deler med 4 stk, det er også billigere der. Jeg skal gå på Dragvoll, Voll er kanskje nærmere?

Er det noen som har erfaringer fra en eller begge? Jeg aner ikke hvilken jeg burde velge.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint på Steinan, og småhusene der er greie de. Men det er så langt unna alt, og bussforbindelsen er dårligere enn om man bor på Voll. Jeg ville valgt Voll, det er rett ved Dragvoll og har grei standard, og for meg ville eget bad vært ekstra positivt og kanskje avgjort om det var mitt valg. Voll er heller ikke direkte sentralt, men i forhold til skole så er det gangavstand, så får du heller skaffe deg busskort om du drar ofte til byen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten også allerede sagt ja til Voll, og må betale et gebyr hvis jeg ombestemmer meg. Så det er bare hvis Steinan er veldig bra at det er aktuelt :)

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Voll er mer sentralt, men det bor mange rare folk der. Du kan nok bare glemme ryddig og pent kjøkken, for det er nesten umulig å finne 7 andre personer med lik standard som deg selv.

Steinan er et stykke unna, men å bo med fire andre istedet for 7 hadde vært viktigere for meg. Tid på badet om morgenen kan man ordne lister for.

Hvor får du det største rommet? Det er også viktig, for det er ikke alltid like morsomt å bruke fellesstua når det er mange andre der.

Skrevet

Jeg har bodd på Voll studentby, og stortrivdes der! Steinan føler jeg ligger veldig usentralt, mens Voll ligger veldig nærme Dragvoll. Kun 10 min gåtur :) Det ligger to matbutikker rett utenfor døra, Coop Mega og ICA stormarked. Rema ligger også rett i nærheten. Forøvrig er det også bussholdeplass rett utenfor inngangen, så det er lett å komme seg til sentrum. Anbefaler Voll på det sterkeste :) Spesielt siden du skal studere på Dragvoll!

AnonymBruker
Skrevet

Okei, utifra linkene og rommene ville jeg faktisk valgt steinan. Det er billigere og du får bedre plass. :) Hvor mye er gebyret på?

Skrevet

Da jeg bodde der, var det forresten ikke noe problem å dele kjøkken med 7 andre. Vi spiste tydeligvis på forskjellige tidspunkt. Kjøkkenet var også helt ok, ikke så mye rot. Det er bare å bli enige om at alle rydder opp etter seg, samt at en følger vaskelistene. Rommet er stort nok til å ha egen tv der. Og det er plussplusspluss i boka at man har eget bad! :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, utifra linkene og rommene ville jeg faktisk valgt steinan. Det er billigere og du får bedre plass. :) Hvor mye er gebyret på?

2000,- :sukk:

Skrevet

AB: Du vil ikke angre om du velger Voll. Og om du mot alle odds vil komme til å gjøre det, er det bare å flytte neste semester, eller neste studieår. Et år holder du alltids ut. Men du vil absolutt finne det ålreit at det ligger så nært skolen! :)

Gjest Søgni
Skrevet

Jeg ville valgt Voll, og følger Caramelas argumenter.

Når det gjelder å dele kjøkken med flere, så avhenger da hvor ryddig/rotete det blir der mer av hvem man blir boende sammen med og ikke akkurat hvor mange. Jeg ville ikke latt akkurat det avgjøre. Eget bad er topp!

AnonymBruker
Skrevet

AB: Du vil ikke angre om du velger Voll. Og om du mot alle odds vil komme til å gjøre det, er det bare å flytte neste semester, eller neste studieår. Et år holder du alltids ut. Men du vil absolutt finne det ålreit at det ligger så nært skolen! :)

Akkurat det er faktisk et veldig godt argument, for jeg foretrekker å kunne gå til skolen. Takk for at deler erfaringene dine :)

- TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke verdt å bytte for 2000 kr, dessuten tenkte jeg på moholt studentby og ikke voll, så stryk det med raringene. Du kan prøve å søke videre så du får flyttet til Bloksberg eller Berg etter hvert, mer privatliv der har jeg skjønt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...