cha Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Veit dere om en hjemmeside som ikke koster å ha? Lagde på 123hjemmeside.no men har nå fått mail om at jeg må betale for å fortsette å ha den. F<innes det en side der jeg kan lage hjemmeside uten at det koster noe?
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Kommer an på hva du skal ha der. Blogger er det lett å opprette gratis. Men uansett får du hva du betaler for. Du kan få websider til bare et par hundrelapper i året hos for eksempel domeneshop.
cha Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2012 det skal ikke koste noe. skal være hjemmeside med meny.
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 det skal ikke koste noe. Hvorfor ikke? Gratis sider er stort sett utrolig dårlige greier ... skal være hjemmeside med meny. Hva vil det si? Alle blogverktøy har "sider" og "menyer". Du må være mer spesifikk ...
cha Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2012 skal være hjemmeside for hobbyfirmaet til pappa. skal vise hva han gjør, priser, kontaktinfo, osv.
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Da hadde jeg vært villig til å betale et par tiere i måneden for en ordentlig webside uten fullt av reklame ...
Solbærsaft Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 (endret) www.weebly.com www.wordpress.com Vil anbefale at han betaler litt for det slik at han kan få en side uten reklame. Vil også anbefale å kjøpe et domene. Et .com kan alle få (så lenge det er ledig). For å få .no må han være registrert firma (så lenge han driver på hobbybasis, har omsetning på under 50.000 i året og ikke driver videresalg (men lager tingene selv) så holder det å bli registrert i enhetsregisteret. Registrering der er gratis) Endret 12. mai 2012 av Solbærsaft
Nora90 Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Jeg ville også anbefale å ha eget webhotell og domene, og heller betale noen kroner for det. Wordpress er et alternativ som hadde passet utmerket! Jeg betalte rett under 300 kroner for ett år med webhotell og domene, og jeg valgte ikke det billigste. Det er 25 kroner i mnd, og faren din skal ikke tjene mange kronene før de pengene er inntjent igjen
cha Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2012 han vil ikke ha det hvis det koster noe. det må jo finnes....
Jadzia626 Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 han vil ikke ha det hvis det koster noe. det må jo finnes.... Da er han heller ikke særlig interessert i en webside virker det som. Jeg har aldri funnet en gratistjeneste som leverer bra løsninger, og jeg drev med webdesign i 10 år. 1
Nora90 Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 han vil ikke ha det hvis det koster noe. det må jo finnes.... Det finnes, men det blir treigere og mye mer useriøst. Hvis det var sånn at fargen din ville ha en hjemmeside der han viser frem verktøyene til familien, så ville jeg anbefalt noe gratis, men hvis det er slik at han tjener penger på hobbyen, vil en profesjonell hjemmeside gjøre mye positivt!
SoftKitty Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 En blogg på feks blogger.com (blogspot) har noe som heter "pages" og man kan velge å ha det i en toppmeny, så det kan jo brukes som hjemmeside. Er ikke så mye reklame på blogspot:) Da får man en adresse på formen http://navn.blogspot.com
PRT Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Webs.com, og så laster du opp en egen template som du har funnet og modifisert, hvis du kan litt enkel html/css.
Okapi Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Eget domene og webhotell får man for 2-300 kroner i året. Man skal være rimelig gjerrig om det blir for kostbart. Skulle jeg imidlertid valgt noe gratis hadde jeg gått for Wordpress. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå