Gå til innhold

Innekatt (birma, ragdoll etc) i 45kvm leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har veldig veldig veldig lyst på en "innekatt", helst Ragdoll eller Birma, men så har det seg slik at jeg og samboeren bor i en 45kvm stor leilighet, og her blir vi nok boende i ca 5 år til. Ville dette blitt for lite areal for kattens del?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Birma og Ragdoll er veldig glad i å være inne og 45kvm er jo ikke akkurat lite for en katt heller da, i min erfaring oppholder katter seg vanligvis i ett eller to rom mesteparten av døgnet uansett.

Men det spørs jo litt om dere har dyr fra før, om dere liksom har 1 hund og 2 katter fra før kommer alle dyra bare til å bli stresset og ulykkelige om det kommer flere inn i bildet.

Skrevet

Det burde ikke være noe problem med mindre du har huset fullt av dyr fra før. Vi har ca dobbelt så stor leilighet som dere, men vi har tre fantastiske puser hvor av en av de er en hellig birma frøken. Jeg kjenner også flere andre hellige birmaer og som rase er de fantastiske. Vår lille birma er snart 11 år, hun er superkosete, tigger helt drøyt på kjøkkenet, oppfører seg eksemplarisk med gjester og leker som hun var kattunge. Kan ikke si annet enn at jeg ikke hadde nølt med å skaffe meg en hellig Birma igjen.

Skrevet

Vår veivesenets parkmix tullepus klarte seg fint på 39 kvm.

Så lenge du har et klatrestativ eller store vinduskarmer eller noe høyt pus kan ligge på og få oversikt, skal det ikke være noe problem overhodet.

Pass på å sjekke at du har låsere på vinduene så pusen ikke klarer å snike seg ut dersom det blir veeeeeldig interessant å prøve å gå ut en dag vinduet står på gløtt. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert greit så lenge katten får tilgang i hele leiligheten. Hadde en periode 4 katter på 55m2 Ragdoll. den siste kom rett før vi planla å flytte inn i noe større, fant katt før leilighet. 4 merket jeg var litt i overkant, men 3 gikk veldig bra.

Anbefaler å ha 2 hvis man skal ha innekatt, får de mer aktivisering og selskap når dere er borte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...