Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg la dette innlegget på riktig plass, men..

Jeg har allerede en jente på snart 3 år som er helt perfekt på alle måter!

Jeg er nå forlovet men en mann som ikke er faren hennes. Vi har vært sammen siden hun har 3 måneder. Vi har begge lyst på et barn til (han blir som en far for henne) men jeg er redd får å få et barn til. Jeg er redd jeg skal bli skuffet for at de neste barnet ikke skal være like perfekt som henne.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I så fall synes jeg du burde slå fra deg tanken om flere barn. De færreste barn er perfekte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd for at den nye fyren ikke er en like god genetisk match eller noe? Mye av barns egenskaper kan forklares med oppvekst også, det kan jo være at du/dere gjør noe riktig som kommer til å hjelpe nestemann også. Dessuten er det ikke sikkert at treåringen er like perfekt når hun har vært enebarn i ti-tjue år.

Og tenk at nestemann har et kjempefint forbilde. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at barnet ikke blir "perfekt" hvis det ikke er like søtt, sjarmerende, sover om natten og trasser lite osv?

Min andre er krevende på en annen måte enn førstemann, men jeg elsker han like mye og han er like perfekt i minne mamma-øyne.

Høres ut som du har noe å jobbe med hvis du er redd for at barnet ditt skal skuffe deg.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

en mor vil altid syns alle sine barn er perfekte.

Skrevet

Jeg trodde først at dette var en tråd om analsex..

Men uansett, så tror jeg hovedgrunnen til at du synes barnet ditt er så perfekt, nettopp er fordi det er ditt barn. Jeg synes det er bekymringsverdig at du går rundt og er redd for at det neste barnet du setter ut i verden ikke vil bli like "perfekt" som førstemann. Den holdningen er så feil på så mange måter. Stakkars lille barn hvis du faktisk blir skuffet (noe jeg tror skal mye til for en mor, men likevel) og h*n merker at du favoriserer førstemann..

Skrevet

Jeg har en snart to år gammel gutt som jeg synes er helt perfekt. Jeg synes han er pen, sjarmerende, smart og alt mulig ;) Men: Jeg tror ikke et øyeblikk at han faktisk ER perfekt, men heller at dette rett og slett er en vanlig ting å føle for sine barn. Det handler altså ikke så mye om barnet som om min følelse for det. Og nettopp derfor er jeg ikke det minste bekymret for hva jeg kommer til å synes om barnet som er underveis heller. For samme hvordan neste gutt er, så antar jeg at jeg kommer til å synes at han er vakker og sjarmerende, rett og slett fordi han også er mitt barn.

Skrevet

Jeg vil ha barn nr 2 nettopp fordi jeg synes den første ble så vellykket. Vi må ha veldig gode gener eller noe som får så supre barn. Jeg tenker iblandt at vi burde hatt 10 unger, hadde vært så spennende å bli kjent med hver enkelt, og tenk om hver enkelt var sin lille variant av super unge :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...