Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en take-away-kjede, og det har jeg gjort siden åpningen i november 2011. For ei lita stund tilbake ble jeg sykemeldt på grunn av at jeg fjernet mandlene mine, og ante fred og ingen fare. Vi har vaktlister som er satt opp slik at du vet når du skal jobbe lenge før du jobber, eks. når jeg var sykemeldt var jeg satt opp på 7 vakter over 14 dager. jeg fikk vaktlistene for denne perioden jeg var sykemeldt lenge før jeg fikk operasjonsdato.

Når jeg kom tilbake til jobb for å levere sykemeldingen fikk jeg slengt i trynet at jeg ikke får sykepenger for denne perioden - selv om jeg var satt opp på vakter. Er dette lov??

Dette ble sikkert rotete, men er så frustrert nå, jeg er student, så jeg har bruk for alle pengene jeg kan få.. :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, krev penger. Har du sykemedling, skal du ha penger, så lenge det ikke står noe annet i tarifavtalen... (kanskje feil skrivemåte)

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg mener også! Men etter å ha snakket med min sjef, som igjen tok det til sin sjef ble de enige om at jeg ikks skulle få penger etter som min sjef gjorde om vaktlistene da hun fikk vite at jeg ble sykemeldt. det betydde visst at jeg ikke hadde noen vakter den perioden..

Jeg ringte lønningskontoret for å høre hva de mente var riktig, og hun sa at jeg absolutt hadde krav på pengene. Jeg måtte ta det med sjefen for min avdeling (vi er fire avdelinger under kjeden) men han nekter å betale ut pengene..

Kan jeg si opp på dagen? Det har vært masse tull hele tiden mens jeg har jobbet der, så jeg gidder rett og slett ikke mer. Det står at jeg har oppsigelsestid på 1 mnd i kontrakten, men kan jeg lure meg unna dette?

Takk for svar :)

Skrevet

du skal vel strengt tatt får utbetalt et snitt av hva du har tjent de siste 3 mnd før sykemelding ?? hvertfall hvis du har variabel arbeidsmengde

Skrevet

Så jeg skal ha sykepenger uansett? Jeg har ikke peiling på regler eller noe sånt, så det er derfor jeg spør her:p Folk på KG vet jo svaret på alt :P

Skrevet

ja, du skal ha sykepenger uansett så lenge du har jobbet der i mer enn 4 uker. Jeg ville tatt en telefon til arbeidstilsynet, der får du svar på alt du lurer på. tlf 815 48 222

Skrevet

hvis du er sykemeldt nå må du iallefall ikke finne på å si opp!!

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt nå :) Var det i 2 uker pga operasjon ;) Nå er jeg frisk og rask igjen, og har fått vaktlister for hele sommeren osv.

Skrevet

Men jeg har jobbet fast fredag-lørdag-søndag i oddetallsuker + en dag i uka - hver tirsdag, men nå i det siste har det blitt annenhver tirsdag og torsdag. Jeg har tatt på meg masse ekstrajobb hvis det har vært muligheter for det. Det er så synd, for jeg føler jeg har gjort ALT for denne jobben, men jeg får ingenting tilbake..

Skrevet

du har krav på sykepenger utifra snittet av hvor mye du jobbet i tiden før du ble sykemeldt. ta en telefon til arbeidstilsynet på mandag du, så får du råd om hva du kan gjøre herfra. lykke til!

Skrevet

du har krav på sykepenger utifra snittet av hvor mye du jobbet i tiden før du ble sykemeldt. ta en telefon til arbeidstilsynet på mandag du, så får du råd om hva du kan gjøre herfra. lykke til!

Ja, jeg må nok gjøre det. Tusen takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...