Gå til innhold

Hvorfor gifte seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg bare forlovet og vi har ikke satt noen dato til ett evnt. bryllup.

Men mine tanker om det å gifte seg med den man elsker er:

Det er jo nettopp det at man elsker hverandre og ikke klarer og leve uten hverandre. og ønsker og ta forholdet til ett nytt nivå.

Jeg kan ikke forestille meg livet uten han jeg er sammen med. Vi har nå vært sammen 4 år i mars og forlovet i 3 år i juli.

Og jeg blir trist bare ved tanken på å ikke våkne opp ved hans side om morgenen eller å legge seg sammen med han om kvelden.

Følelsene er litt vanskelige og sette ord på men dere skjønner sikkert hva jeg mener. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å gifte seg grunnet at man vil leve resten av livet med sin kjære er litt "shallow". Det er mange som ønsker å leve resten av livet sammen, selv om de ikke gifter seg.

Jeg har alltid ville gifte meg, fordi jeg føler at vi med dette tar forholdet et steg videre. Det er ikke "bare" å flytte fra hverandre i "onde dager". Jeg ville alltid være gift før jeg fikk eventuelle barn. For den som skulle være så heldig :wink: å bli far til mine barn, er også den jeg ville binde meg til juridisk.

Nå er det jo slik at vi fikk barn før vi giftet oss, TIL STOR GLEDE SELVSAGT (Hun er verdens nydligste)!

Det jeg IKKE kan skjønne er folk som ønsker å gifte seg en dag, men som svarer "åhhh, jeg kan tenke meg barn med han, men å gifte meg med han? Nei, det er vi ikke klare for enda". HALLO? Det å få barn sammen er jo det største man opplever. Man er bundet sammen for resten av livet. Er man "bare" gift, kan man faktisk gå fra hverandre uten at det skaper vansker for andre enn deg selv.

Så vi er bundet sammen for resten av livet uansett. Det å gifte seg faller seg helt naturlig for oss, da dette bekrefter valget vi tok da vi ble foreldre - at vi skal leve resten av livet sammen ja + det er også en del juridiske elementer som spiller inn. Jeg gleder meg til å ta hans etternavn, til å bli hans kone (er litt gammeldags der, men so what...)

Vi har vært sammen i 7 år nå. Han fridde på julaften :D Jippi! Så nå er jeg full gang med planlegging. Så gøy!!!!

Gjest Muslingen
Skrevet

Gosj, så mange flotte svar!

Jeg ønsker dere alle hell og lykke! Håper dere får en fantastisk bryllupsdag, og et langt og lykkelig ekteskap! Det var intressant å se svarene deres, fordi vi alle har forskjellige måter å uttrykke oss på. :)

Tusen takk!

Skrevet

Til siste taler:

Jeg er en av dem som gjerne vil ha barn med kjæresten min, men ikke gifte meg. Vi har fire barn sammen, og vi er dermed mye mer "bundet" til hverandre enn barnløse som er gift. Har man barn , må man forholde seg til hverandre på godt og vondt resten av livet. Ikke dermed sagt at vi "like gjerne" kan gifte oss! Vi ØNSKER ikke å gifte oss (tro det eller ei), samboerskap er for oss den samlivsformen og den rammen VI føler er riktig rundt vår familie. Det er sånn VI har valgt.

Det er faktisk ikke "bare å gå" som samboere med barn heller, selv om vi ikke trenger fullt så mye papirarbeid hvis det blir slutt er det nok som binder: Ungene...

Skrevet

Jeg lever og bor sammen med Leonard fordi vi ikke kan leve uten hverandre! (Men vi kan irritere vettet av hverandre...)

Vi er gift fordi vi ønsker de rettighetene (og pliktene) som finnes i lover og forskrifter.

Vi giftet oss uten hvit kjole og "masse ståhei". I følge Leonard er dette en fordel :ler: ; Han sier at "Jeg trenger bare å se for meg deg da du sa "ja" og ellers så ut akkurat som vanlig, så er jeg ikke irritert lenger..."

Skrevet
Til siste taler:

Jeg er en av dem som gjerne vil ha barn med kjæresten min, men ikke gifte meg. Vi har fire barn sammen, og vi er dermed mye mer "bundet" til hverandre enn barnløse som er gift. Har man barn , må man forholde seg til hverandre på godt og vondt resten av livet. Ikke dermed sagt at vi "like gjerne" kan gifte oss! Vi ØNSKER ikke å gifte oss (tro det eller ei), samboerskap er for oss den samlivsformen og den rammen VI føler er riktig rundt vår familie. Det er sånn VI har valgt.

Det er faktisk ikke "bare å gå" som samboere med barn heller, selv om vi ikke trenger fullt så mye papirarbeid hvis det blir slutt er det nok som binder: Ungene...

Jeg tror ikke det er det hun mener...Det hun syns er rart, er jenter som VIL gifte seg, men ikke med han de får barn med og lever sammen med. Ikke dere som har valgt å ikke gifte dere.

Skrevet

Jeg gifter meg fordi jeg omsider fikk mannen i mitt liv til å få ut fingeren og fri :blunke:

Skrevet
Jeg gifter meg fordi jeg omsider fikk mannen i mitt liv til å få ut fingeren og fri :blunke:

Bra jobba! :ler:

Skrevet

HELT KORREKT TARI :D

De som ikke velger å gifte seg, skal da "få lov" :wink: til å få barn de også!! :hoho:

Min konklusjon er rett og slett; Det å få barn sammen er den absolutte kjærlighetserklæring til hverandre!! Man er bundet sammen for resten av livet. You see? Det er desidert mer "alvorlig" enn å gifte seg.

Skrevet

Bra jobba! :ler:

Sier ordet lobbyvirksomhet deg noe....? :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...