AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 kan jeg redde kremen? Har blanda smør,melis og ost
Agathe Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Var smøret veldig kaldt/hardt? I så fall tror jeg du bare kan vente til det blir litt mykere, så ordner det seg. Og du kan eventuelt bruke en miksmaster
Kvist Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Rørte du smør og melis mykt og hvitt først? Var smøret mykt nok? Du kan prøve å redde den ved å la den nå romtemperatur og så piske den skikkelig opp. OBS! du korter ned holdbarheten på den ved å romtemperere osten også, så ikke gjør det om du vet at kaka skal stå lenge. Bruk gjerne vispen til en kraftig kjøkkenmaskin, så får du pisket skikkelig uten at den går varm.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Takk. Ja,smøret var kanskje litt kaldt..og jeg pisket ikke melis og smør først. Løste det ved å sette bollen et par minutter i varmt vann og pisket med miksmaster:-) Ble veldig fin.
Gjest _La Femme Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Du trenger ikke smør! Jeg bruker bare philadelphia og melis. Blir kjempegodt det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå