Gå til innhold

Hvordan kommer babyen ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"den kommer ut av magen"

"hvordan går det an"

"den kommer ut av navlen"

" å ja"

Er det ikke noe veldig feil her nå?

Jeg har ikke barn og er ikke lege, men kommer ikke ungen ut av tissen til jenta da? Den er er jo i magen i 9 måneder, men blir det da rett og si "kommer ut av magen", selv om vagina er døra? Man sier jo vanlig "gå ut av huset" når man skal ut og ikke "gå ut av døra" selv om det er døra man må gå ut av.

Så der er jeg ikke 100% sikker. Går det an å si "kommer ut av magen".

Som sagt, jeg er ikke lege da, men at ungen kommer ut navlen er jo bare løgn. Så hvorfor sier foreldrene det til ungene når de spør? Hvorfor er det greit å lyve om det?... og julenissen da, men det er en annen debatt. Jeg vet faktisk om barn helt opp til 10-11 år som går rundt og tror at ungen kommer ut av magen, at ungen kommer ut av navlen, fordi det er det foreldrene sitter å lærer dem. Noen barn bare tror det av seg selv vet jeg også. Virker sikkert logisk når man sier at ungen kommer ut av magen og man har jo en navel. Noen burde forresten spørre om hvorfor gutter har det også.

Men må vi si det for at ungene ikke skal ta skade eller hva i granskauen grunnen er? Men hvorfor skulle de ta skade om man sier at babyen kommer ut av tissen? De takler da å høre at den kommer ut navlen.

Lurer egentlig på hva de ungene som blir lært det, hva gjør foreldrene når ungene slutter med bleie og skal tisse? Får de bind for øynene så dem ikke skal se at tisset kommer ut av tissen? Kommer vel ut av navlen det også, ikke sant?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Huff, ja, noen beskytter barna sine litt vel mye. Mine kommer ihvertfall til å få vite sannheten om både hvordan de kommer inn og ut når de spør. Blir nok en forenklet og sikkert rosemalt versjon, men de skal ikke få tro at babyer kommer ut gjennom navlen...

• Liker 1
Skrevet

Baby er i mage og kommer ut av magen. Noen kommer ut av hullet ved siden av tissen og noen kommer ut av "navlen", aka keisersnitt. Forenkling er ikke nødvendigvis fordumming.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man si til barn at babyer kommer ut av tissen? :klo: det blir da like feil som å si at de kommer ut gjennom navlen? Og noen babyer kommer da også ut av magen (keisersnitt).

Jeg fortalte mine at babyene kom ut gjennom et hull mellom der vi tisser og der vi bæsjer. Det er da også det de får lære på skolen etterhvert, så kanskje like greit å droppe det med tissen først som sist?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man si til barn at babyer kommer ut av tissen?

Vell, sånn går det når foreldre skal lære barna at det heter tissen. Nå kaller jeg vagina og penis og rettere sagt underlivet for tissen, men mente vagina.

Jeg fortalte mine at babyene kom ut gjennom et hull mellom der vi tisser og der vi bæsjer. Det er da også det de får lære på skolen etterhvert,

Det er akkurat det jeg mener.

Jeg vet jo om keisersnitt, men fra naturens side så er det jo ikke akkurat "naturlig". Enkelte foreldre lærer ungen at deter navlen den kommer ut akkurat som at det var sånn det var.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...