Gå til innhold

HJELP! Windows XP - Explorer slutter stadig vekk å virke

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann noen som har "troubleshooter" tips? Har vært inne på Microsoft sine hjemmesider + sendt feilmelding hver gang det skjer, men problemet er tydligvis kun å finne på min maskin...

Problem: Når jeg er inne på KG (hjemme) crasher iexplorer stadig vekk (ved opplasting av ny side). Det skjer aldri på nettbank eller nettaviser, med veldig ofte på KG. (Mistenker Mannen for å ha lagt inn et KG filter, siden han ikke helt skjønne hva jeg ser i disse sidene. Han har tross alt lagt inn fet brannmur og "virusfilter"). Det har ført til at jeg hittill har skrevet innlegg som "gjest", da iexplorer stadig vekk crashet når jeg forsøkte meg på en profil (men nå har jeg endelig klart det *hurra, hurra, hurraaaaaa!*)

Andre som har vært bort i samme problem? Og som har en løsning??

Månebarnet - som brukte 100 forsøk på å lage seg en profil, og dermed endte opp med et engelsk nick, og som nå har bruk dobbelt så lang tid på å laste inn en avatar *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aaaargh. Jeg blir gal. Der skjedde det igjen. Det var alstå jeg som skrev innlegget ovenfor...

Skrevet

Sjekk hvilke security-parametre som er satt for internet i Internet Explorer.

De finner du i menyen Tools og Internet options.

Jeg hadde tilsvarende problem for en stund tilbake, og da skyldtes det at mine parametre var satt for lite fleksible.

Skrevet

Takk for tipset, men det fungerte dessverre ikke :( (selv om både forum og adserver nå er lagt inn som "trusted site" ... Hmmm, lurer på hva Mannen sier når han oppdager at jeg tukler med sikkerhetsinnstillingene hans :) )

For å gi litt mer informasjon om problemet; Beskjeden som kommer opp er "The instruction at "0x77f5852f" referenced memory at "0x0000002a". The memory could not be written". Tall og bokstavkombinasjonene varierer fra gang til gang, men resultatet er uansett at jeg blir spurt om jeg vil vil debugge (hvilket ikke går, da feilen tydligvis ikke finnes i databasen) eller om jeg vil lukke programmet - det eneste valget jeg har. Jeg vil ha frisk iexplorer, sånn at jeg kan leke med maskinen hjemme!

Månebarnet - som brukte under 10 forsøk på å skrive dette.

Skrevet

Har du nok minne på maskinen? Sjekk også virtuelt minne.

Er harddisken full?

Skrevet

Igjen, takk for tipsene, men fortsatt er problemet tilstede. SUKK!

Maskinen er full av minne, så det er nok ikke det som er problemet. Jeg har dessuten oppdaget at det kun skjer på de sidene som har reklame. (Hmmm, kanskje maskinen leser tankene mine, jeg er nemlig ekstremt lite glad i reklame).

Pedro: Har du andre linker til disse programmene? jeg får ikke lastet dem ned fra den siden du oppga linken til...

Nå har jeg fått en masse nye "updates" fra Microsoft. Kanskje, hvis jeg er heldig, så fungerer en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...