Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 27 år som veier 102kg og som fordeler seg på 170cm.

Jeg er lat, har veldig lett for å gro fast i sofaen med pc på fanget, spiser det jeg vil når jeg vil, trøstespiser en del, klarer ikke å begrense mengden når jeg spiser god mat, hater kroppen min - noe som kan få meg til å spise mer ironisk nok, lever et veldig stillesittende liv og kjenner tårene presser seg på bare å tenke over dette.

Før veide jeg kun 69 kg, høyden var den samme. Jeg var i så god fysisk form at jeg ikke gikk mer ned i vekt viss jeg ble tynnere, bygget heller muskler. Det var vel min idealvekt. Nå veier jeg 33kg mer.

Men på mandag kjøper jeg som sagt sykkel. Jeg vet at jeg starter vel med å begynne å sykle på den. Men jeg trenger virkelig gode råd, tips og motivasjon til at dette kjøpet faktisk blir vendepunktet mitt. Er det noen som kan dele noen gode råd og tips med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Ta bilder av deg selv i speilet og mål deg med målebånd en gang i uka!

Så setter du opp en plan for når du skal sykle, og hvor lenge. Sørg for å ha hjelm og godt utstyr, sett på litt frisk musikk og kom deg ut! Ha gjerne faste dager, sånn at du ikke blir litt sånn "Skal jeg ut i dag? Nei... det er så dårlig vær".

Prøv også å kutte ned på sukkerinntaket, det gjør deg mye slappere enn nødvendig! Ha med vann eller tynn saft når du er ute og sykler.

Jeg har en tendens til å trøstespise selv, så jeg vet veldig godt hvordan du har det!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en smarttelefon, ta i bruk en trenings-app! F.eks. Endomondo. Da får du en fin logg over øktene med mye interessant statistikk. Dette hjelper på motivasjonen og gjør trening [i mine øyne] langt artigere.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...