Gå til innhold

Fra datingside til Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg klar over at det ikke finnes noe fasitsvar, men er mer ute etter å høre andres erfaringer, synsing og meninger..

Slik er saken:

Jeg har ingen tidligere erfaring med nettdating, men har i ca. 1 uke hatt kontakt med en fyr via meldinger på en datingside. Vi har snakket om vanlige tema som jobb,fritidsinteresser osv..og ser vi har mye til felles.

Vi har ikke sendt hverandre mer enn 6-7 meldinger i løpet av denne tiden (pga.jeg har vært opptatt med eksamen), men jeg vet hans fulle navn og for noen dager siden spurte han etter mitt.

Jeg oppgav da kun fornavnet fordi jeg følte det litt ubehagelig å "utlvevere" meg med fullt navn så tidlig.

I den påfølgene meldingen spurte han om jeg var på fbook og skrev det var enklere for oss å ha

kontakt der.(Noe jeg egentlig ikke forstår siden jeg ser at han er innom datingsiden flere ganger daglig og kan kontakte hverandre ubegrenset der.

De to tingene jeg lurer på er:

1) Hvilket motiv kan han ha for å gjøre dette?

-Er det pga.at jeg kun har 1 bilde i profilen min, og han håper å finne flere på fbook?

-Eller er det rett og slett for å se mitt fulle navn og/eller finne ut mer om meg?

-Eller fordi han egentlig ikke er interessert mer og vil avslutte kontakten på datingsiden?

(men likevel ha meg tilgjengelig på fbook, som "reserve"..)

2) Er det vanlig å legge "fremmede" fra datingsider til som venner etter så få meldinger,

eller er jeg blitt helt paranoid? (Jeg trodde det var vanlig å ventet til etter et møte IRL)?

Blir veldig takknemmilg for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så mye dumt det er mulig å lure på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vis jeg legger noen til så gjør jeg profilen min begrenset for dem...de får ikke se stort.

ofte vil dem se flere bilder ... men det kan være mange andre grunner.jeg kjenner jo ikke denne personen....;P

AnonymBruker
Skrevet

Høres det ut som han vil ha hele navnet dit ihvertfall siden han ikke fikk det av deg direkte Jeg ville ventet litt. det er veldig naivt å legge folk til på face på den måten

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye dumt det er mulig å lure på

Ts her.

He,he..Ja det må du gjerne mene :smilbla:

Hvis man aldri har prøvd nettdating før, så er det vel det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet med å legge ham til på facebook. Pleier heller ikke å oppgi fullt navn tidlig, og det er ingen som har bedt meg om det heller - men hvis en skal treffes og utveksler telefonnummer, er det jo oftest lett å søke opp navn og adresse. Greit det også (greit å vite hvem man skal treffe...). Jeg kjenner litt på magefølelsen, om noen er veldig pågående og ber om "unødvendig" informasjon pleier jeg å trekke meg unna. Er sikkert for forsiktig. Men du kan jo foreslå andre steder å snakke sammen, for eksempel en anonym msn-konto eller noe sånt.

Skrevet

min facebook har ikke fullt navn. eller mitt ekte navn.går under kalle navn der så for min del er ikke det noe fare at de vil ha hele navnet mitt.itillegg har man funksjoner som gjør at man kan begrense hva de får se.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvorfor er du redd for å legge han til på Facebook? Jeg synes det er mye enklere å kommunisere der. Er ikke så rart han vil se flere bilder heller, når du bare har ett.

Skrevet

Jeg pleier å spørre etter fb relativt tidlig hvis jeg synes fyren virker interessant.

1. fordi der får man se fler "ekte" bilder (mange legger svært heldige bilder på datingsider)

2. fordi det er mye enklere å snakke på fb-chatten.

Er nok ikke noe creepy med det, han er bare nysgjerrig :)

Selv har jeg ikke mitt fulle navn på FB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...