AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Mange sier de vil trene, men sliter med motivasjonen. Da lurer jeg på hvorfor de ikke er motiverte. Bruker de mye tid på noe som ikke gir resultater fordi de ikke orker/gidder å presse seg, eller er det bare det at de egentlig ikke bryr seg så mye?
Gjest Nanne70 Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 For min del er det en kombinasjon av ubehag og det at jeg ofte synes det er kjedelig å trene. I flere år nå har jeg begynt med trening på vårparten, holdt ut gjennom sommeren og høsten, og når vinteren kommer, så har jeg bare gitt opp. Når man ikke trener på 2-3 måneder så er det slitsomt og tungt å begynne på igjen, og det blir ikke bedre med årene. Derav ubehaget. Jeg har aldri vært en naturlig aktiv person, og sliter med å finne en treningsform som jeg virkelig liker. I mange år trente jeg aerobic og step, men jeg gikk så lei av det at jeg nok aldri kommer til å begynne med det igjen. Andre former for dansebasert trening liker jeg fortsatt, men det finnes ikke noe tilbud her og det gir absolutt ikke samme følelse å stå for seg selv hjemme på stuegulvet. Jeg har faktisk klart å lære meg å like jogging, men det har tatt mange år og mye slit, og fortsatt liker jeg det bare når jeg er blitt i god form. Etter mine typiske treningsopphold er det alltid tungt å begynne på igjen, og jeg hater hver eneste økt inntil det omsider løsner og formen er på plass.
frkmammatil3 Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 For min del går det på ubehaget! Jeg ønsker det så inderlig, både å komme i form, og gå ned i vekt. Men akk så behagelig å bare utsette det LITT til... Jeg VET jo at det er godt å være i form, men hver gang jeg faller av lasset, er det kjempetøft å finne motivasjon til å komme i gang igjen. Samtidig handler det også mye om hvor mange andre utfordringer man har i hverdagen sin, når jeg sliter med mye VET jeg inderlig godt at det å trene gjør det lettere for meg, men allikvel klarer jeg ikke få med hodet på å gjøre det som er bra for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå