AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Hei! Jeg er nå ferdig med pergo kur, men er ikke blitt gravid Skal til gynekologen om en månedstid, og lurer derfor på om noen har peiling på hva neste steg blir? Det er sikkert individuelt, men jeg liker godt å ha en viss peiling på hva jeg går til.. Håper noen snille sjeler kan bidra med svar/erfaringer rundt dette!
Ceci-Angel Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Assistert befruktning tenker jeg... For du har vel ikke kommet dit enda, om du har gått på pergo i 6 mnd? Det er lenge siden jeg var i denne verden, så jeg husker ikke helt.. Håper noen som er i fasen svarer deg. Hilsen Verdens lykkeligste adoptiv mamma
Amber Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Jeg vet ikke desverre; men jeg lurer på hva Pergo er?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Det er litt forskjellig, avhengig av diagnose. Er dere ordentlig utredet? Om dere er det så går dere mest sannsylig videre til assistert befruktning, enten inseminasjon eller IVF (prøverør)
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Jeg vet ikke desverre; men jeg lurer på hva Pergo er? Pergo, Pergotime er en hormontabletter som skal igangsette eggløsning. Ikke alle får eggløsning av Pergotime, men mange får det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Ts her Vi har blitt utredet, jeg er diagnosert med PCOS. Har ikke fått påvist eggløsning ved pergo, har ikke vært hos gynekolog siden jeg fikk resepten. Så da blir det gjenre inseminasjon?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Ts her Vi har blitt utredet, jeg er diagnosert med PCOS. Har ikke fått påvist eggløsning ved pergo, har ikke vært hos gynekolog siden jeg fikk resepten. Så da blir det gjenre inseminasjon? Det spørs veldig på gynekologen også og på fertilitetsklinikkene. Jeg har PCOS og gikk rett fra pergotime til IVF, jeg fikk EL av pergotime. Har mannen blitt sjekket?
Athene Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Ts her Vi har blitt utredet, jeg er diagnosert med PCOS. Har ikke fått påvist eggløsning ved pergo, har ikke vært hos gynekolog siden jeg fikk resepten. Så da blir det gjenre inseminasjon? Her har du fått for dårlig oppfølging. Man bør gå jevnlig til gynekolog under kurene. Gynekologen skal også informere deg om behandlingen, oghva som er neste steg. Hvor mange kurer har du forsøkt? Hvor høy dose? Hvordan har det blitt påvist at du ikke har eggløsning? Gynekologen skal justere dosen dersom eggløsning ikke blir påvist. Får man ikke eggløsning ved trippel dose finnes det kraftigere preparater. Man skal aldri gå på samme dose en gang til om eggløsning ikke blir påvist, virker det ikke første gang virker det ikke andre gang heller. Jeg regner med at dere har undersøkt at alt er i orden med mannen? Jeg gikk på mange pergokurer, og fikk påvist eggløsning ved blodprøve og temping, men så oppdaget de at mannen ikke kunne gjøre meg gravid uten hjelp likevel. Neste steg er sannsynligvis henvisning til fertilitetsklinikk og prøverør.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har gått på dobbel dose, 6 kurer i løpet av 6 mnd. Har ikke vært til kontroll/oppfølgning en enste gang.... Mannen er sjekket ut ingenting er galt der. Jeg har vært i kontakt med legen om dette, da jeg synes det er litt merkelig fremgangsmåte i forhold til hva jeg har lest om andre her inne. Itillegg har jeg stadig mer smerter i området rundt eggstokkene, og legen mente det mest sannsynlig var mer svulster som va kommet (gynekologen hadde skrevet i epikrisen til legen at det var litt svulster men det sa han ingenting om til oss) Men får vel se hva han sier når jeg skal inn igjen...
Athene Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Virker ikke dobbel kur, forsøkes trippel. Virker ikke dobbelt kur skal man aldri gå på dobbeltkur igjen, for da er det ikke sterkt nok for å gi deg eggløsning. Seks doble kurer er helt bortkastet, har har kun ført til svekket livmorslimhinne og cyster på eggstokkene som gjør det vanskeligere å bli gravid. Fremgangsmåten med pergo: Man øker doseringen til eggløsning er påvist. Når eggløsning er påvist er 3-4 kurer med denne dosen adekvat behandling. Etter det henvises pasienten videre. Underveis i behandlingen tas blodprøver for å påvise eggløsning, og innvendig ultralyd for å overvåke tykkelsen på livmorslimhinne, og cyster, som begge er uheldige bivirkninger av hormonene i pergo. Du skriver lege - leger skal ikke holde på å skrive ut pergo, de er ikke utdannet innen dette. Få henvisning til en gynekolog med godt renome på området, og få tilpasset behandling.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Jeg skrev gjerne litt uklart, jeg mener at det er gynekolog som har forskrevet pergo, og som har tatt den vurderingen. Jeg var i kontakt med legen min for p høre hva han mente om gunekologens fremgangsmåte.. Får vel se hva som skjer når jeg skal inn igjen, vurderer sterkt å skifte gynekolog nå...
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Pergo, Pergotime er en hormontabletter som skal igangsette eggløsning. Ikke alle får eggløsning av Pergotime, men mange får det. Er dette en kur man tar hjemme?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Er dette en kur man tar hjemme? Ja det er tabletter man tar hjemme, men det skal sjekkes opp med blodprøve og eventuelt ultralyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå