Gå til innhold

Utøya vitser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det fortsatt for tidlig? Hørte en alle barna vits.

Anonym poster: 6a1ed1e8fca15975d11d1159c11f1f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GunEmDown

Har ikke hørt en eneste vits om konsentrasjonsleirene, 9/11

(...)

Dette handler bare om sosial tilhørighet og flokkdyrmentalitet. Folk tør ikke ta sjansen på å isolere seg sosialt.

Jeg liker derimot stygge vitser. Jo mer kyniske, jo bedre. Jeg får vondt i munnen av blomsterpiker som nekter å ta innover seg hvor grusomt samfunnet er mot enkelte.

Arbeiderpartiet er et naziparti.

Ville du grått mange tårer om en psyko gikk rundt og gønna ned hitlerjugend i 1940? Var ikke det også mennesker, kanskje?

Vi lever i krig med hverandre som mennesker, og systemt Arbeiderpartiet har bygget opp i Norge, gjør at vi kan formynde hverandre til helvete.

- Hver dag er det noen som dør av overdose grunnet arbeiderparti-politikk.

- Hver dag er det noen som må selge unna familiebedriften sin, grunnet arbeiderparti-politkk

- Hver dag er det en unge som ikke klarer skolen, på grunn av arbeiderparti-politikk

Er det da noe verre å dra vitser om utøya enn om annet?

Forresten, for deg:

Hørt etter 9/11

American airlines commercial: Getting stuck in traffic jam? Why bother? We'll fly you directly to your office!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeePee

Helt enig.

Men problemet er at Utøya-massakren ses på som den ultimate tragedien, som ingen annen tragedie kan overgå, til tross for at mennesker i dette landet opplever minst like store tragedier som det som skjedde på Utøya. Forskjellen er at det var mange på én gang. Men det betyr ikke at et annet drapsoffer gjennomgår mindre traumer.

Nettopp derfor anses det som akseptabelt å vitse om så og si alle andre tragedier enn Utøya. Jeg har hørt vitser om Baneheia, Bjugn-saken, Avldal-saken, Jødeutryddelsen +++ og dette er noe man skal akseptere fordi "alt kan i prinsippes vitses med".

Bare ikke Utøya.

Helt enig med deg!!! Sykt urimelig at Utøya har fått slik Tabu-status, og det er venstrevridde NRK. Hør på Richard Pryor, Louie CK, Seinfeld, Eddie Murphy, Chris Tucker, Sarah Millican osv, de vitser også med svært lite morsomme ting, og de får det til å bli morsomt.

Jeg har en ide til Utøya-vits:

Kremt:

Alle barna lagde vitser om masse syke ting

- bortsett fra om utøya, rundt det har vi slått ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Feil. Selv ikke Louis CK, som vitser om homser, negre, jøder og hvite for den saks skyld har ikke noengang vitset om 9/11. Kjenner du virkelig noen som har vitset om baneheia? Hvordan gjør man det? To barn lekte ved vannet, så kom to psykoer og voldtok og drepte dem. Hahahahahehehhihihihihihih. Morsomt?

Endret av Skogmann
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner du virkelig noen som har vitset om baneheia?

Nei. Jeg kan også si at jeg har aldri hørt eller lest om noen som vil vitse om det heller, eller som har spurt "hvorfor ikke a'", i motsetning til Utøya der det høres ut som enkelte har en sterk trang til å vitse om det.

Hvorfor er det så viktig å vitse om Utøya for enkelte? Har aldri hørt den trangen blant folk om andre mordsaker eller andre tragedier, i hvertfall ikke i Norge.

Anonym poster: f0783cae8189ee9c7f9f842fab909e33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HØHØH

Kjenner du virkelig noen som har vitset om baneheia? Hvordan gjør man det?

Alle barna lekte og skrålte ved stampe 3

Bortsett fra Stine og Lena som ble voldtatt i fred

....

Vel, du lurte.

Jeg har en til:

Viggo og lena gikk tur i den mørke skogen. Da sa Lena: det er så mørkt jeg, jeg blir redd. Da sa Viggo, tenk på meg da, som må gå tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

ok, men jeg synes ikke det er noe morsomt å spøke om at barn blir voldtatt. Hvorfor har du den trangen til å spøke om det? Finnes det noe morsomt ved det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Jeg tenker at man i utgangspunktet kan tulle og vitse med hva som helst, men det er en tid og sted for alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HØHØH

ok, men jeg synes ikke det er noe morsomt å spøke om at barn blir voldtatt. Hvorfor har du den trangen til å spøke om det? Finnes det noe morsomt ved det?

De vitsene er ikke morsomme. Men jeg ser ikke bort ifra at en komiker kan lage morsomme Barneheia-vitser, hvis de blir absurde nok. Det er det syke i seg selv, at det er helt outrageous, som gjør det morsomt for meg.

F.eks hvis du sier på tur i Baneheia. Ja, dette så jo egentlig ikke ut som et dårlig sted å debutere seksuelt... Eller på Utøya; hva er antrekket? Politiuniform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener man er rimelig syk i hode når man har behov for å vitse om slikt

Anonym poster: 121b841eed78812af10a4f146dfd8207

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mener man er rimelig syk i hode når man har behov for å vitse om slikt

Anonym poster: 121b841eed78812af10a4f146dfd8207

Hva slags sykdom har man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

De vitsene er ikke morsomme. Men jeg ser ikke bort ifra at en komiker kan lage morsomme Barneheia-vitser, hvis de blir absurde nok. Det er det syke i seg selv, at det er helt outrageous, som gjør det morsomt for meg.

F.eks hvis du sier på tur i Baneheia. Ja, dette så jo egentlig ikke ut som et dårlig sted å debutere seksuelt... Eller på Utøya; hva er antrekket? Politiuniform?

Jeg ser poenget med absurd/sykt/outrageous, men da må det være humor som er generell, som f.eks The aristocrates (

)

Det blir aldri morsomt å vitste om tragiske og konkrete episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det respektløs å lage vitser av en slik hendelse. Hvorfor skal man kunne le og flire av slikt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Sandra

ro ned litt, det er ting som er verre enn utøya som folk tuller med. f.eks 2 verdenskrig, sykdommer og lignende. 22 juli var det ikke 100 folk som døde engang. ja det er sikkert trist for de som mistet noen i familien eller en venn, men om folk synes det er gøy å tulle med det, så la de! bare de ikke gjør det i nærheten av noen som har mistet noen der så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei. Jeg kan også si at jeg har aldri hørt eller lest om noen som vil vitse om det heller, eller som har spurt "hvorfor ikke a'", i motsetning til Utøya der det høres ut som enkelte har en sterk trang til å vitse om det.

Hvorfor er det så viktig å vitse om Utøya for enkelte? Har aldri hørt den trangen blant folk om andre mordsaker eller andre tragedier, i hvertfall ikke i Norge.

Anonym poster: f0783cae8189ee9c7f9f842fab909e33

En god 11 septembervits.

Vet du hvorfor Bush ikke lenger kan spille sjakk?

Han mangler to tårn.

Utøya vits.

Likheten mellom ABB og en velfødt huskatt?

Begge to er lystmordere.

Anonym poster: 2fb9917b70e77d1224fe85c8803652fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere det fortsatt er for tidlig å lage vitser om det forferdelige som skjedde på utøya? Når bør eventuellt grensen settes? Hva mener dere?

Personlig synes jeg ikke askebeger/jodevitser er morsommome selvom det naermer seg 60 aar siden krigen, saa jeg kan ikke helt se for meg at jeg noen gang kommer til aa gapskratte av en vits om utoya! Det er veldig mange andre ting jeg synes er mye mer morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god 11 septembervits.

Vet du hvorfor Bush ikke lenger kan spille sjakk?

Han mangler to tårn.

Utøya vits.

Likheten mellom ABB og en velfødt huskatt?

Begge to er lystmordere.

Anonym poster: 2fb9917b70e77d1224fe85c8803652fd

Ikke morsomt ennå. sorry

Anonym poster: 0d3eefc505c89997a06988b5793e6cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...