Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #121 Del Skrevet 15. mai 2012 bomma på nicket. var svar fra plix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 15. mai 2012 #122 Del Skrevet 15. mai 2012 da er vi uenig notetur nomen Whatever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plix Skrevet 15. mai 2012 #123 Del Skrevet 15. mai 2012 lol 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 15. mai 2012 #124 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg tror absolutt alle som flirer av svømmeknapp-spøken er fullstendig klar over hvor jævlig det som skjedde var. Som nevnt tidligere i tråden flirte jeg da jeg leste vitsen, selv om jeg gråt og sørget mye etter 22. juli, og selv om hendelsen fortsatt sitter i meg. Det å le av noe er ikke automatisk det motsatte av å ta noe alvorlig. Men dette er altså irrelevant for deg, du mener fremdeles at jeg burde blitt "jaget fra land og fått lov til å svømme den distansen selv i iskaldt vann, med skuddene haglende etter meg fra stranden"? Eller? Prøv det selv, så skal du få lov å le etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 15. mai 2012 #125 Del Skrevet 15. mai 2012 lol Lol? MAO er du er troll, og da er det jo ikke noe poeng å snakke med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plix Skrevet 15. mai 2012 #126 Del Skrevet 15. mai 2012 Whatever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 15. mai 2012 #127 Del Skrevet 15. mai 2012 Whatever. Ja, men da har vi jo fått etablert hvorfor du er her.For å trolle og ikke for å diskutere.Greit nok, men da må du dessverre skifte nick hvis du skal regne med noen flere svar. Syns du det er moro å trolle med Utøya er det noe fundamentalt feil et sted.Men det er heldigvis ikke mitt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plix Skrevet 15. mai 2012 #128 Del Skrevet 15. mai 2012 heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #129 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg har lest en god del utøya vitser og jeg syns de er morsomme! At noen har behov for å løfte seg selv opp som moralens voktere og fordømme noen for å reagere annerledes enn dem selv, er da heller ingen overraskelse. Slik er det alltid. "Jaaa, slik er det alltid, såppas må man tåle" jaaada mista ungen din sier du? har han psykiske problemer resten av livet pga utøya?? jaja, men du må jo tåle en spøk.. det er jo bare humor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plix Skrevet 15. mai 2012 #130 Del Skrevet 15. mai 2012 Hets av forskjellige folk er liksom greit men en utøyavits er fy-fy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #131 Del Skrevet 15. mai 2012 Er dette en hendelse det er et behov å vitse om? Er det morsomt at 77 mennesker mistet livet sitt den 22/7? Er det morsomt at mange mennesker ble skadet? Er det morsomt at mennesker, mange unge mennesker, ble jaktet på? Er det morsomt at pårørende har mistet det kjæreste de har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plix Skrevet 15. mai 2012 #132 Del Skrevet 15. mai 2012 mynta på politiet ser jeg ikke utøyavitser som problematisk. Synes ellers at traumatiske hendelser er det som er aller viktigst å spøke med. Men vitsene må jo være gode da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 15. mai 2012 #133 Del Skrevet 15. mai 2012 Prøv det selv, så skal du få lov å le etterpå. Jeg har galgenhumor og kan le av fæle ting som skjer av meg selv. Men å spekulere i hvordan jeg hadde tenkt og reagert om jeg var på Utøya selv synes jeg blir ganske groteskt og respektløst overfor de som faktisk var der. Er dette en hendelse det er et behov å vitse om? Er det morsomt at 77 mennesker mistet livet sitt den 22/7? Er det morsomt at mange mennesker ble skadet? Er det morsomt at mennesker, mange unge mennesker, ble jaktet på? Er det morsomt at pårørende har mistet det kjæreste de har? Nei, så klart er det ikke morsomt at 77 mennesker mistet livet. Det at man kan le av noen vitser om hendelsen betyr så klart ikke at man synes at selve hendelsen er morsom. Slutt å stokke om i kortene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #134 Del Skrevet 15. mai 2012 Nei, så klart er det ikke morsomt at 77 mennesker mistet livet. Det at man kan le av noen vitser om hendelsen betyr så klart ikke at man synes at selve hendelsen er morsom. Slutt å stokke om i kortene. Ikke? Selvsagt gjør det det. Det er mye man kan vitse om, men en tragedie som dette er ikke en slik hendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 15. mai 2012 #135 Del Skrevet 15. mai 2012 Ikke? Selvsagt gjør det det. Det er mye man kan vitse om, men en tragedie som dette er ikke en slik hendelse. Så du påstår at du med sikkerhet kan si at de som ler av noen av vitsene om 22. juli også synes at det som skjedde den dagen var morsomt og komisk? Er det faktisk det du mener? Jeg kan ikke tro at du virkelig mener noe så håpløst, men skal jeg ta deg ordrett ser det jo ut til at det er det du skriver. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #136 Del Skrevet 15. mai 2012 Så du påstår at du med sikkerhet kan si at de som ler av noen av vitsene om 22. juli også synes at det som skjedde den dagen var morsomt og komisk? Er det faktisk det du mener? Jeg kan ikke tro at du virkelig mener noe så håpløst, men skal jeg ta deg ordrett ser det jo ut til at det er det du skriver. Så vitser er ikke morsomme? Poenget med vitser er at de er morsomme. Skal man vitse om Utøya betyr det at det er noe der som er morsomt. Ikke sant? Eller lager man umorsomme vitser om Utøya? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 15. mai 2012 #137 Del Skrevet 15. mai 2012 Så vitser er ikke morsomme? Poenget med vitser er at de er morsomme. Skal man vitse om Utøya betyr det at det er noe der som er morsomt. Ikke sant? Eller lager man umorsomme vitser om Utøya? Det var en noget sort/hvit fremstilling. En vits er en vits. Og kun det. Jeg er helt sikker på at man ville sett bevegelser i munnviken på selv den verste moralisten etter en skikkelig god grotesk vits. Dersom vedkommende ikke visste at noen så på selvsagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 15. mai 2012 #138 Del Skrevet 15. mai 2012 Så vitser er ikke morsomme? Poenget med vitser er at de er morsomme. Skal man vitse om Utøya betyr det at det er noe der som er morsomt. Ikke sant? Eller lager man umorsomme vitser om Utøya? Vitser skal så klart være morsomme. Men det at en vits om en hendelse er morsom betyr ikke at hendelsen i seg selv er morsom. Humor kan være en måte å takle vonde ting på, eller å få opp humøret når man virkelig trenger det. Det at jeg flirte av svømmeknappvitsen betyr at jeg synes vitsen var morsom og smart. Det betyr ikke at jeg synes at det som skjedde var morsomt, for det var det på ingen måte. Det var helt forjævlig, og det vet vi alle. Som personen over meg poengterte ser du alt veldig svart/hvitt nå. Man kan le samtidig som at man er lei seg. Men kan fnise av noe samtidig som at man tar det dønn alvorlig. Det er ikke enten/eller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 15. mai 2012 #139 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvordan er svømmeknappvitsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #140 Del Skrevet 15. mai 2012 Man må ikke vitse med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå