Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #81 Del Skrevet 14. mai 2012 Det jeg her mener med narsissisisk er en overdreven tro på betydning av egne meninger. Det at egne meninger er så riktige at den som har motstridende meninger må det være noe følelsesmessiggalt med. Det er dessverre feil definisjon av ordet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 14. mai 2012 #82 Del Skrevet 14. mai 2012 Det er dessverre feil definisjon av ordet... Hvorfor mener du at det er det da? Eller ville du bare file negler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 14. mai 2012 #83 Del Skrevet 14. mai 2012 Du likte den, faktisk! Jeg for min del synes den er helt forkastelig! Hva er det dere tenker med? Her svømmer uskyldige ungdommer for livet, og da er det passende å lage humor av det?! Nei, vet du hva! Og jeg kan ikke tenke meg at de berørte noen gang klarer å se så mye humor i det som skjedde på Utøya... Nei, men du er heller ikke berørt, er du vel? Folk håndterer traumer på svært forskjellige måter. Humor kan være overlevelsestaktikk på samme måte som andre reaksjoner er det. Det som virkelig er forkastelig er når mennesker som deg og andre i denne tråden går til angrep på meg fordi jeg benyttet ordet 'likte'. Ja, jeg likte vitsen, jeg likte ikke hendelsen. Lær deg å skille litt før du skyter løs. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #84 Del Skrevet 14. mai 2012 Dette med ytringsfrihet er for mange som med kvota på røyk og alkohol på tax-free, man må bare benytte seg av det selv om man ikke hverken røyker eller drikker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 14. mai 2012 #85 Del Skrevet 14. mai 2012 Dette med ytringsfrihet er for mange som med kvota på røyk og alkohol på tax-free, man må bare benytte seg av det selv om man ikke hverken røyker eller drikker. Ja, prinsippet er faktisk ganske viktig. Skjønner ikke helt behovet for å nedvurdere en frihet som man mangler i store deler av verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 14. mai 2012 #86 Del Skrevet 14. mai 2012 Dette med ytringsfrihet er for mange som med kvota på røyk og alkohol på tax-free, man må bare benytte seg av det selv om man ikke hverken røyker eller drikker. Benytter du deg ikke av ytringsfriheten din? Hvorfor ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mai 2012 #87 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg vil nå si at hendelsene under 2 verdenskrig er mye verre enn masakren under 22 juli. Det eneste som gjør det greit å vitse om jøder som blir gassa i hjel er at det er såpass lenge siden. En dag blir det nok greit å kødde om utøya også, bare ikke NÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #88 Del Skrevet 14. mai 2012 Hørte en dokumentar på p3 for en bitteliten stund siden om utøyere som vitser med det de har opplevd for å på en måte se humoren i det. Noen av de vitsene var helt sjuke, på den groteske grusomme måten. Jeg klarte ikke høre hele dokumentaren for det var så innmari feil. Så for meg er det alt alt for tidlig, også om det kommer fra menneskene som var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 14. mai 2012 #89 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg er for ytringsfrihet, men har aldri skjønt hvorfor mange mener den ikke er forenelig med medmenneskelighet og omtanke for andre rundt seg. Selv har jeg, heldigvis, ikke hørt noen vitser rundt Utøya, jeg har heller ikke hørt vitser om Tsunamien som herjet, vitser om barn som blir revet ut av armene til sine foreldre og dør. Jeg er glad jeg ikke har mennesker rundt meg som forteller meg slike vitser, for jeg personlig har ikke den typen humor. Jeg har visst ifølge noen her kosteskaft både her og der, siden jeg ikke har sansen for humor som går ut på tragedier, og faktisk kan reagere med sinne om noen forsøker å spøke til meg om grusomme hendelser. Men er de som dømmer meg og min humor, noe bedre en hva de mener jeg er? Ja, vi har forskjellig humor. Og etter min mening, skal man vite hvem man spøker med, når man trekker mer spesielle vitser. Spøker man om f.eks Utøya, skal man vite at de man trekker spøken til, ikke selv har blitt skutt etter eller mistet nære, og man skal vite litt om den personen man spøker til, og kjenne LITT til dens humor. Dersom man bare kjører på, fordi "jeg har lov til det, ytringfrihet", så er vel DET langt nærmere en narsisistisk tanke. Jeg, meg, mitt, meg, jeg. Jeg hadde nok ikke mistet respekten for en bekjent som slang èn Utøyavits til meg, men jeg hadde sagt klart ifra hva jeg syntes om det. Og hadde personen gjentatte ganger fortalt vitser om makabre, nære situasjoner, så hadde jeg på sikt mistet respekt. Fordi vedkommende ikke evnet å tenke på andre en seg selv. Hadde en jeg visste VAR på utøya, slengt en galgenhumorvits, så hadde jeg nok smilt litt for å være høflig, og jeg ville hengt det på at mange håndterer vanskelige situasjoner med spøk og ufarliggjøring. Men jeg ville ikke syntes det var morsomt av den grunn. For meg, er det aldri en tid for Utøyavitser. Og slik noen vil ha rett til å fortelle og le av utøyavitser, vil jeg få ha rett til å ikke måtte synes det er morsomt. Vil noen ha rett til å ha svart humor,s å vær så godt, men jeg vil ha rett til å ikke ha det. Jeg kaller ikke folk med svart humor for uempatiske, og jeg mister respekt for folk som kaller folk uten svart humor, for folk med kjepper i ræva! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 14. mai 2012 #90 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg er for ytringsfrihet, men har aldri skjønt hvorfor mange mener den ikke er forenelig med medmenneskelighet og omtanke for andre rundt seg. Selv har jeg, heldigvis, ikke hørt noen vitser rundt Utøya, jeg har heller ikke hørt vitser om Tsunamien som herjet, vitser om barn som blir revet ut av armene til sine foreldre og dør. Jeg er glad jeg ikke har mennesker rundt meg som forteller meg slike vitser, for jeg personlig har ikke den typen humor. Jeg har visst ifølge noen her kosteskaft både her og der, siden jeg ikke har sansen for humor som går ut på tragedier, og faktisk kan reagere med sinne om noen forsøker å spøke til meg om grusomme hendelser. Men er de som dømmer meg og min humor, noe bedre en hva de mener jeg er? Ja, vi har forskjellig humor. Og etter min mening, skal man vite hvem man spøker med, når man trekker mer spesielle vitser. Spøker man om f.eks Utøya, skal man vite at de man trekker spøken til, ikke selv har blitt skutt etter eller mistet nære, og man skal vite litt om den personen man spøker til, og kjenne LITT til dens humor. Dersom man bare kjører på, fordi "jeg har lov til det, ytringfrihet", så er vel DET langt nærmere en narsisistisk tanke. Jeg, meg, mitt, meg, jeg. Jeg hadde nok ikke mistet respekten for en bekjent som slang èn Utøyavits til meg, men jeg hadde sagt klart ifra hva jeg syntes om det. Og hadde personen gjentatte ganger fortalt vitser om makabre, nære situasjoner, så hadde jeg på sikt mistet respekt. Fordi vedkommende ikke evnet å tenke på andre en seg selv. Hadde en jeg visste VAR på utøya, slengt en galgenhumorvits, så hadde jeg nok smilt litt for å være høflig, og jeg ville hengt det på at mange håndterer vanskelige situasjoner med spøk og ufarliggjøring. Men jeg ville ikke syntes det var morsomt av den grunn. For meg, er det aldri en tid for Utøyavitser. Og slik noen vil ha rett til å fortelle og le av utøyavitser, vil jeg få ha rett til å ikke måtte synes det er morsomt. Vil noen ha rett til å ha svart humor,s å vær så godt, men jeg vil ha rett til å ikke ha det. Jeg kaller ikke folk med svart humor for uempatiske, og jeg mister respekt for folk som kaller folk uten svart humor, for folk med kjepper i ræva! Høres jo greit ut, og da faller du heller ikke inn i den kategorien jeg mener vandrer rundt med stokker opp gjennom tarmsystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 14. mai 2012 #91 Del Skrevet 14. mai 2012 Tråden er ryddet for støtende innlegg. Rainbow81, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 14. mai 2012 #92 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg vil presisere at jeg i mine svar har tatt utgangpunkt i at vitsene fortelles blant den jevne nordmann, ikke blant de berørte. At de som faktisk svømte fra Utøya drar svømmeknapp-vitsen er noe helt annet enn at jeg, som ikke er berørt, skulle fortalt den og ledd. Man takler ting forskjellig, og humor er viktig for mange. Jeg vil tro de fleste yrkesgrupper (og andre grupper) seg imellom spøker om ting som for utenforstående er usmakelig og helt feil. At man man forteller en slik vits på jobb betyr derimot ikke at det er greit at hvermansen forteller den i det offentlige rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #93 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg vil presisere at jeg i mine svar har tatt utgangpunkt i at vitsene fortelles blant den jevne nordmann, ikke blant de berørte. At de som faktisk svømte fra Utøya drar svømmeknapp-vitsen er noe helt annet enn at jeg, som ikke er berørt, skulle fortalt den og ledd. Man takler ting forskjellig, og humor er viktig for mange. Jeg vil tro de fleste yrkesgrupper (og andre grupper) seg imellom spøker om ting som for utenforstående er usmakelig og helt feil. At man man forteller en slik vits på jobb betyr derimot ikke at det er greit at hvermansen forteller den i det offentlige rom. Vet ikke helt om jeg syns det er ok at de berørte spiller "all my friends are dead" på fester, slår svømmeknappspøker på offentlige steder eller spøker om hvordan andre oppførte seg når de hadde panikk, at kjæresten er død eller at man skled i blod på svabergene. Jeg syns det er upassende og motbydelig om man var der eller ei, for man vet aldri hvem som hører på, om de også er berørte etter 22.juli eller kjente noen på utøya. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #94 Del Skrevet 14. mai 2012 Det er vel egentlig ikke galgenhumor om det ikke handler om en selv, er det vel? Jeg mener at selv om man var på Utøya, kan ikke man spøke om andre enn seg selv og egne erfaringer på øya. At Eskil Pedersen som lå trygt i båten skulle spøkt om de stakkarane som faktisk kjempet for livet, hadde vært totalt usmakelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #95 Del Skrevet 14. mai 2012 Å himmelske hærskare, her var det nok av folk som har kosteskaft fra anus til drøvel! Er det mulig å være så pretensiøs og fordømmende som flere her inne? Folk som bruker galgenhumor er syke? Man ville miste respekt for folk om man hørte dem fortelle en vits osv. Hvorfor ikke bare godta at folk er forskjellige? Selv om mange av dere er en gjeng narsissistiske drittunger kan det jo f.eks hende dere likevel har noen gode sider. Du er så sjarmerende, Siv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arlea Skrevet 14. mai 2012 #96 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg tror det er en personlig grense på hva som blir morsomt eller ikke hva Utøya angår fremover. Akkurat nå tror jeg det vil bli oppfattet som smakløst de fleste steder, men over tid vil det kanskje bli ledd av av folk som ikke ble særlig rammet. Det kommer nok i alle fall til å bli en generasjonskløft fremover, mellom de som "opplevde" utøya og senere. Bestemoren min har for eksempel fortsatt mye respekt/frykt for krigen, mens jeg (selv om jeg anerkjenner det som en forferdelig ting) har mer distanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #97 Del Skrevet 14. mai 2012 (Rasisme, mobbing, trakkasering...etterfulgt av: ) ...ja men det var jo bare en spøk. Joda, den har vi hørt før. Jamen daså, da er det jo greit da, det var jo bare ment som en spøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #98 Del Skrevet 14. mai 2012 Et av de store problemene her, er at det er så UTROLIG MANGE berørte, og man aner ikke hvem de er, hvordan de ser ut, eller hvor man kan møte dem. Dermed bør man holde seg for god til å komme med slike vitser, da 90% av befolkningen fortsatt ikke har lært seg at du vet ALDRI hvem som overhører samtalen din i det offentlige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2012 #99 Del Skrevet 14. mai 2012 Å himmelske hærskare, her var det nok av folk som har kosteskaft fra anus til drøvel! Er det mulig å være så pretensiøs og fordømmende som flere her inne? Folk som bruker galgenhumor er syke? Man ville miste respekt for folk om man hørte dem fortelle en vits osv. Hvorfor ikke bare godta at folk er forskjellige? Selv om mange av dere er en gjeng narsissistiske drittunger kan det jo f.eks hende dere likevel har noen gode sider. Du er virkelig en ufordragelig drittsekk. Som den idiotiske FRP-politikeren du er forstår du ikke engang at du møter deg selv i døren med disse glosene. Trekk ut kjeppen fra ræven din og prøv å møt verden litt mindre full av drit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #100 Del Skrevet 14. mai 2012 Du er virkelig en ufordragelig drittsekk. Som den idiotiske FRP-politikeren du er forstår du ikke engang at du møter deg selv i døren med disse glosene. Trekk ut kjeppen fra ræven din og prøv å møt verden litt mindre full av drit. Noen som møtte seg selv i døra her eller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå